Stimulente importante pentru învățătorii care vor reduce abandonul școlar

Dimensiune font:

| 20-12-2024 14:30

În România, rata abandonului școlar timpuriu a atins 16,6% - cel mai ridicat nivel din ultimii șase ani, însă aleșii spun că au găsit soluția pentru a inversa acest trend ascendent și anume: introducerea unui sistem de recompensare a cadrelor didactice care reușesc să determine pe copii să nu mai renunțe la școală.

Concret, învățătorii din primele 100 de școli cu cea mai mare rată a abandonului școlar din țară vor putea primi două „bonusuri de progres”, în valoare de patru salarii medii pe economie, dacă media clasei la evaluările naționale din ciclul primar este mai mare decât media națională și, în același timp, rata abandonului în clasa respectivă este mai mică decât cea din unitatea de învățământ, potrivit unui proiect legislativ înregistrat zilele trecute la Parlament.

Propunerea legislativă pusă, marți, pe masa senatorilor, de un parlamentar USR, vizează completarea Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice și introducerea unui nou bonus la salariu pentru cadrele didactice din ciclul primar de învățământ - „bonusul de progres” - al cărui scop este acela de a-i răsplăti pe dascălii din zonele deficitare care reușesc să stopeze abandonarea sistemului educațional și obțin rezultate bune la clasă.

„Dorim să introducem un sistem de recompensare/bonusare pentru cadrele didactice din învățământul primar care reușesc să aibă rezultate concrete în diminuarea abandonului școlar”, spune inițiatorul proiectului, în expunerea de motive, precizând că acesta ar fi, pe de-o parte, o recunoaștere a muncii deosebite pe care acele cadre didactice o duc atât în cadrul orelor de la școală, cât și în afara acestora, dar și ca o măsuri care să îi stimuleze pe cei implicați în actul educațional să acționeze în acest sens, fiind un sistem complementar măsurilor deja existente și în vigoare pentru combaterea abandonului școlar.

Proiect-pilot pentru 100 de școli cu rată mare de abandon
Conform documentului, bonusul de progres reprezintă „un element al salariului lunar/soldei lunare, acordat ca procent la salariul de bază, solda de funcție/salariul de funcție, indemnizația de încadrare, în condițiile legii, pentru anumite categorii de personal” și va putea fi aplicat de maximum două ori în cadrul unei generații de elevi, după evaluările naționale de la clasele a II-a și a IV-a.

„Funcțiile didactice de învățător beneficiază de două bonusuri de progres în cadrul proiectului-pilot de reducere a abandonului școlar și progresul elevilor, după evaluările naționale din ciclul primar, în valoare fixă de 4 salarii medii pe economie, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:


I. Norma didactică se desfășoară, într-o proporție de minim 50%, într-o unitate de învățământ din primele 100 Ia nivel național ca rată de abandon.


II. În anul școlar precedent și în anul școlar curent s-a înregistrat o scădere a numărului de elevi de la clasă care au abandonat școala sau abandonul școlar nu mai există în clasa respectivă, rata abandonului fiind mai mică sau egală la clasă decât cea din unitatea de învățământ.

III. Media clasei în evaluarea națională este mai mare decât media națională”, prevede proiectul de lege, metodologia acordării bonusului de performanță urmând să fie stabilită, ulterior, prin ordin al ministrului Educației.

O altă modificare adusă legii prin această inițiativă legislativă este că lucrările de la evaluările naționale vor fi corectate de alți dascăli, nu de cei care au predat la clasa respectivă: „Metodologia de organizare și desfășurare a evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a se modifică în sensul interzicerii învățătorului/institutorului/profesorului pentru învățământul primar de la clasă de a corecta lucrările clasei sale de elevi”. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Anunț important pentru seniorii care încasează pensiile vineri pe card. Când trebuie să meargă la bancomat
11/04/2025 08:43

Pensiile pe luna aceasta pentru 2,5 milioane de seniori vor intra pe card in cursul zilei de vineri, 11 aprilie. Data traditională de incasare a pensiilor pe card este 12 a fiecărei luni. Luna aceasta insă, ...

Peste 89% dintre români cred că apartenența la UE și NATO este vitală pentru România – INSCOP
10/04/2025 17:56

Romanii sunt tot mai critici fată de directia tării, dar sustin ferm apartenenta la UE si NATO – arată un studiu INSCOP realizat la solicitarea Confederatiei Patronale Concordia Potrivit celui mai rec ...

Pensionarea magistraților la 65 de ani. De ce se teme CSM
10/04/2025 06:55

Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a transmis, marti, că orice modificare a legislatiei privind drepturile magistratilor se poate face numai cu respectarea standardelor constitutionale si in urma unui d ...

Polițiștii și procurorii au desfășurat o acțiune majoră împotriva pornografiei infantile
09/04/2025 15:04

În perioada de la finalul lunii martie si inceputul lunii aprilie, autoritătile romane au desfăsurat o amplă operatiune la nivel national, avand ca obiectiv combaterea pornografiei infantile. Actiunea ...

Turismul montan, sub presiunea urșilor: Părinții ezită să-și trimită copiii în tabere, spun reprezentanții din Poiana Brașov
09/04/2025 12:51

Prezenta tot mai frecventă a ursilor in statiunile montane pune presiune pe turismul din zonele alpine, afectand inclusiv planurile familiilor de vacantă sau deciziile părintilor de a-si trimite copiii in ta ...

Coaliția de guvernare propune oficial reforma pensiilor speciale ale magistraților. Proiectul a ajuns în Parlament
09/04/2025 06:57

Modificarea legii pensiilor de serviciu destinate magistratilor este una dintre conditiile pentru deblocarea celei de-a treia transe din PNRR. Astfel, la parlament a fost depus ieri proiectul cu privire la pen ...

Copii legați în centru social din Slobozia. DGASPC Ialomița avea o procedură care permitea abuzul
04/04/2025 17:53

Apar noi informatii despre centrul social din Slobozia, unde copiii erau legati cu sfoară, imobilizati la pat si hrăniti insuficient. Inspectorii de la Consiliul de Monitorizare au descoperit că DGASPC Ialom ...

Pensiile speciale devin istorie, în ciuda deciziei CCR: Boloș anunță că sunt în lucru două variante
02/04/2025 10:23

Eliminarea pensiilor speciale se va face in Romania, chiar dacă CCR a decis că nu ar fi constitutională. Romania a fost deja penalizată de Comisia Europeană, prin PNRR, pentru că nu a reformat pensiile sp ...

PAID lansează campania de conştientizare 'Adevărata tragedie nu e dezastrul, ci lipsa pregătirii'
02/04/2025 09:43

Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale (PAID) a lansat pe 1 aprilie campania de conştientizare "Adevărata tragedie nu e dezastrul, ci lipsa pregătirii", care işi propune să atragă atenţia cu ...

UE îndeamnă cetățenii să își facă rezerve pentru 72 de ore – ce trebuie să ai în casă?
27/03/2025 12:22

Comisia Europeană a lansat miercuri, 26 martie 2025, o nouă strategie de pregătire pentru situatii de criză, recomandand cetătenilor Uniunii Europene să aibă provizii esentiale suficiente pentru cel puti ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei