Părinții au redus drastic cheltuielile cu începerea școlii
Dimensiune font:
Creşterea preţurilor (75%) şi diminuarea veniturilor disponibile (51%) sunt principalele motive invocate de părinţii care spun că intenţionează să cheltuiască mai puţin anul acesta pe produse necesare pentru începerea anului şcolar, arată o analiză realizată de o companie de consultanţă.
Bugetul alocat pentru fiecare copil în acest scop ar putea să scadă cu 10% faţă de 2022, iar acest comportament se manifestă în condiţiile în care 31% dintre participanţii la studiu se confruntă cu o deteriorare a situaţiei financiare comparativ cu anul trecut, reiese din studiul Deloitte back-to-school 2023.
Conform documentului citat, procentul celor care spun că vor cheltui mai mult anul acesta pe produse destinate şcolii a scăzut la 32%, de la 37% anul anterior, dar motivul creşterii sumelor alocate este legat tot de majorarea preţurilor (75% dintre cei care spun că vor cheltui sume mai mari invocă acest motiv).
În aceste condiţii, cheltuielile cu hainele şi cele cu produsele de tehnologie urmează să scadă cu 14%, respectiv 13%, dar cele cu rechizitele clasice ar putea creşte cu 20% faţă de 2022. Per total, conform estimărilor cuprinse în studiu, piaţa produselor necesare începerii şcolii se va reduce cu 9% comparativ cu anul trecut.
Cu toate acestea, mulţi părinţi sunt dispuşi să cumpere produse mai scumpe, din categoriile îmbrăcăminte şi/sau accesorii (57%) şi produse de tehnologie (56%), pentru a beneficia de o calitate mai bună sau pentru a-şi mulţumi copilul.
„Contextul economic al ultimilor ani a fost dominat de incertitudine şi, astfel, a generat un comportament prudent în privinţa cheltuielilor. După cum reiese şi din studiu, consumatorii se concentrează pe cumpărăturile esenţiale şi caută cele mai bune oferte din perspectiva preţurilor. Dar percepţia începe să se îmbunătăţească, cel puţin la nivel european, inclusiv în România. Potrivit unui studiu publicat la jumătatea acestui an de Comisia Europeană, proporţia cetăţenilor europeni care consideră că situaţia economiei UE este bună a crescut de la începutul anului (cu cinci puncte procentuale, la 45%), iar numărul pesimiştilor este în scădere (cu şapte puncte procentuale, la 44%). Inflaţia rămâne o preocupare majoră, dar mai puţin decât la începutul anului. În consecinţă, comercianţii trebuie să acorde o atenţie sporită consumatorilor în această perioadă şi să vină în întâmpinarea cerinţelor acestora, pentru a depăşi împreună obstacolele momentului”, a declarat Raluca Bâldea, partener Servicii Fiscale, Deloitte România, autorul studiului. Teona SOARE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau