Pizza congelată, o afacere de peste 10 miliarde de dolari la nivel global
Dimensiune font:
În martie anul acesta, odată cu apariția pandemiei de coronavirus, americanii au cumpărat pizza congelată, pentru a-și face provizii, în valoare de 275 de milioane de dolari, ceea ce a însemnat o creștere a vânzărilor cu 92% față de aceeași perioadă a anului trecut. Istoria pizzei congelate începe prin anii 1950, când acest produs ce-ți promitea o cină gata în zece minute apărea în magazinele din America.
La începutul anilor 1950, proprietarii restaurantelor de pizza din America, începuseră să le ofere clienților pizza congelată pe care să și-o pregătească acasă. În 1950, The New York Times scria că trendul pizzei „ready to cook” a devenit foarte popular în Boston, ceea ce l-a făcut pe un brutar din New York, Leo Giuffre, să vândă produse similare pentru numai 49 de cenți bucata.
Tot cam în aceeași perioadă anumite restaurante au început să-și vândă versiunile proprii de pizza congelată clienților care doreau să și le pregătească acasă.
Tot în 1950, un bărbat pe nume Joseph Bucci a patentat prima metodă de a face pizza congelată. În acel document, Bucci a menționat chestiuni legate de congelarea rapidă a aluatului, inclusiv nevoia de a elimina excesul de umiditate care „îl face mai dur și nepotrivit”, aplicând un „agent de etanșare comestibil” pentru a împiedica sosul de roșii să pătrundă aluatul atunci când se coace.
Până în anii 1960 istoria pizzei congelate a fost scrisă doar de către mici jucători de pe piața locală. Rose și Jim Totino, un cuplu de americani au început producția în masă de pizza congelată, într-o fabrică din St. Louis Park, Minnesota, în 1962 (cu zece ani înainte ca cei doi să obțină un împrumut cu care să deschidă un restaurant italian în zonă).
Până în 1970, Tonino a devenit cel mai important producător de pizza congelată, veniturile sale sărind de la 10 milioane de dolari în 1970, la 50 de milioane de dolari în 1974. Un an mai târziu, cei doi au vândut afacerea către Pillsbury Company pentru suma de 22 de milioane de dolari.
De atunci au apărut diferite branduri care au cunoscut faima națională și internațională.
Piața de pizza congelată valorează aproximativ 5 miliarde de dolari în America și peste 10 miliarde de dolari la nivel global. Maura ANGHEL
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau