România a atins borna 1.000 km de autostradă cu un „muzeu”!
Dimensiune font:
Circa 14 km din Autostrada Transilvania A3 sunt acum aproape gata, construiți de o firmă din Turcia. Cu acest mic tronson, România practic depășește borna celor 1.000 de kilometri de drum de mare viteză - autostradă și drum expres, însă tronsonul în cauză rămâne doar un „muzeu” în aer liber pentru câteva luni cel puțin. De ce? Din cauză că autoritățile nu s-au mișcat la timp pentru o descărcare provizorie într-unul dintre capete.
Turcii de la Nurol lucrează acum la ultimele detalii pentru finalizarea celor 13,55 kilometri lotul Nușfalău-Suplacu de Barcău de pe A3 Autostrada Transilvania. În prezent, România are în exploatare aproape 955 km de autostradă și alți aproape 40 km de drum expres veritabil. Astfel, cu lotul aproape gata de pe Autostrada Transilvania țara noastră va depăși o bornă simbolică. „Atingem borna de 1000 kilometri cu... un minunat muzeu!”, scria recent și Asociația Pro Infrastructura care spune că și în condițiile unei mobilizări „în stil estival” turcii de la Nurol ar trebui să termine autostrada în circa două săptămâni de acum încolo. „Dar nu vom putea circula la început de august deoarece, în ciuda insistențelor noastre publice reiterate timp de mai bine de un an de zile, oficialii Companiei Naționale Anti-Infrastructură din România s-au lălăit nepermis de mult cu formalitățile birocratice necesare descărcării provizorii de la sud de Suplacu de Barcău.
Așa că în loc să adăugăm acum 13,55 km la zestrea de 995 kilometri de autostradă și drum expres aflați în exploatare în țară, mai așteptăm măcar câteva luni până în toamnă. Până atunci, să le mulțumim iresponsabililor din CNAIR pentru acest deosebit muzeu!”, spune Pro Infrastructura.
Fostul secretar de stat în mandatul lui Cătălin Drulă la Transporturi, Horațiu Cosma, pune vine în cârca ministrului Grindeanu: „Acesta a anulat licitația pe tronsonul vecin din Bihor anul trecut și nici până astăzi nu a reușit să selecteze un constructor, iar la capătul celor 14 km care se termină astăzi în câmp nu a fost în stare să autorizeze o descărcare provizorie a traficului”.
Contractul de 80 de milioane de euro cu turcii de la Nurol a fost semnat în septembrie 2020, iar ordinul de începere a fost semnat în februarie 2021 cu termene de 6 luni proiectare și 18 luni execuție. Astfel, termenul oficial de finalizare a fost februarie 2023, dar e clar că lucrările au întârziat, iar CNAIR nu a anunțat oficial dacă au acordat sau nu extensii de timp constructorului. Lucian DURBEA
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau