România ocupă locul doi în dezvoltarea comerțului electronic în Europa centrală și de est
Dimensiune font:
După ce a depășit Cehia și se află doar în urma Poloniei, piața românească de comerț electronic este a doua ca mărime din ECE, cu o cifră de afaceri de aproximativ 10 miliarde de euro până în 2021. Cifra a fost obținută ca parte a unei strategii de digitalizare a pieței din Europa și din România în special. Potrivit unui raport McKinsey & Company, industria de comerț electronic din România are un mare potențial de creștere în următorii ani.
Recent, McKinsey a efectuat cercetări privind economia digitală din zece țări în curs de dezvoltare din Europa Centrală și de Est pentru a identifica potențialul de digitalizare rapidă a unor domenii și sectoare cheie. Mai exact, economia digitală se referă la componente precum comerțul electronic, cheltuielile guvernelor și ale companiilor private pentru achiziționarea de hardware și software pentru infrastructura digitală și cheltuielile pentru echipamentele clienților, cum ar fi smartphone-uri, tablete, laptopuri și alte dispozitive.
Cu o valoare estimată la 125 de miliarde de euro în 2021, economia digitală a regiunii înregistrează o creștere impresionantă. Experții McKinsey sunt convinși că această cifră ar putea crește la 330 de miliarde de euro până în 2030. În acest sens, comerțul digital și jocurile de noroc online vor fi principalele motoare în creștere. În special, legalizate în 2012, jocurile de noroc online din România, reprezentate de site-uri precum Slot V casino și alte câteva zeci de site-uri, se dezvoltă în același ritm rapid ca și comerțul electronic.
În ciuda acestei performanțe impresionante, România rămâne la unul dintre cele mai scăzute niveluri de penetrare a comerțului digital din regiune. În ceea ce privește comerțul digital pe cap de locuitor, se află în urma Lituaniei, a Republicii Cehe și a altor câteva țări. Comerțul digital din România reprezintă doar 14% din totalul comerțului cu amănuntul, care este extrem de scăzut în prezent. Cu toate acestea, România este bine poziționată și este capabilă să dubleze dimensiunea pieței de comerț digital în viitorul apropiat. La acest lucru contribuie diverși factori, inclusiv creșterea numărului de dispozitive conectate la internet și inovarea în sectorul fintech.
Între 2017 și 2021, tehnologia informației și comunicațiilor(TIC) în România a crescut cu 8%, ceea ce este încurajator. Cu toate acestea, România investește încă prea puțin în acest sector în comparație cu țări precum Polonia sau Republica Cehă. Pe măsură ce TIC se dezvoltă și investițiile se intensifică, în acest sector ar putea deveni unul dintre cele care vor impulsiona dezvoltarea economiei digitale.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau