România va avea un Portal Unic Digital. Investiția costă 96 de milioane de lei, fără TVA
Dimensiune font:
Contractul pentru implementarea Portalului Digital Unic al României - PDURo, o investiţie de 96 de milioane de lei fără TVA, a fost semnat, marţi, la Palatul Victoria.
PDURo va înlocui o platformă existentă deja, aflată în administrarea Autorităţii pentru Digitalizarea României, anume Punctul de Contact Unic Electronic, cu una nouă, aliniată la normativele europene pentru single digital gateway.
Realizarea noului portal este cuprinsă în "Investiţia 1 - Implementarea infrastructurii de Cloud Guvernamental", parte din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Este vorba despre un sistem care va permite accesarea a peste 21 de proceduri online în România, dar şi în toate ţările UE.
Portalul PDURo va implementa sistemul tehnic pentru schimbul transfrontalier automatizat de elemente justificative la nivel european. Prin intermediul acestui sistem tehnic, statul membru care eliberează propriilor cetăţeni în format electronic un act administrativ are obligaţia de a pune şi la dispoziţia autorităţilor competente solicitante din alte state membre acelaşi act administrativ, în vederea îndeplinirii procedurilor în domeniu.
Prezent la eveniment, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan Ivan, a subliniat utilitatea conectării la acest portal unic, inclusiv pentru milioanele de români plecaţi în afara ţării care vor să plătească taxe şi impozite sau să reînnoiască unele documente.
"Vom avea în segmentul de wallet toate documentele noastre, vom putea să primim notificări înainte cu 30 de zile de a ne expira aceste documente. Vom putea, în baza unui simplu click, să stabilim data şi ora la care vom merge ca să facem poză pentru permis, buletin sau paşaport, iar în această formulă vom avea, iar acesta este cel mai important lucru, livrabil direct, pentru fiecare dintre românii care vor să se integreze în această platformă: 24 de ore pe zi, şapte zile pe săptămână. Nu vom depinde de un program al unui ghişeu sau de starea de spirit a unui funcţionat aflat la un anumit ghişeu, ci vom avea o interacţiune cât mai simplă cu statul român, de acasă, din vacanţă, din afara ţării", a explicat ministrul.
Potrivit lui Bogdan Ivan, procedura de achiziţie publică a fost dusă la capăt "într-un termen, oarecum, record".
"Acel ghişeu la care se depun online cererile, la etajul şapte, a dispărut. În clipa în care va fi implementat acest proiect, extrem e important, acel ghişeu va fi istorie, doar pentru un simplu motiv: avem acea arhitectură tehnică care să poată susţine interacţiunea statului cu fiecare dintre cetăţenii săi, într-un format online, stabil şi foarte clar. (...) De această dată, în baza unui parteneriat, creat în urma unei proceduri de achiziţie publică, sper ca în raport cu partenerii noştri să avem o deschidere cât mai mare, pentru a crea, pentru prima dată atunci când vorbim despre soft-uri în administraţia publică din România, segmentul de customer experience. Să punem pe primul loc experienţa utilizatorului care foloseşte aceste instrumente digitale, tocmai pentru a le face la fel de simplu de folosit ca o aplicaţie de social media sau de mobile banking", a declarat ministrul.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau