Theodor Stolojan dă bomba: România pierde anual 60 de miliarde de euro din cauza scutirilor de impozite

000000   media-1447

Dimensiune font:

| 17-07-2022 13:35

Fostul lider PNL Theodor Stolojan a afirmat la Prima Tv, că sistemul fiscal din România are mai multe probleme, una fiind legată de faptul că ţara noastră nu colectează din TVA la 35 de procente din ceea ce ar trebui. De asemenea, au fost create multe excepţii fiscale, valoarea acestora ajungând la 60 de miliarde de lei.


Theodor Stolojan a fost întrebat, duminică, la emisiunea Insider Politic, dacă ar fi premier, pentru ce măsură ar opta, între cota unica şi impozitul progresiv.

“În primul rând, aş vrea să vă spun că cota unică sau cotă progresivă nu e o chestie că eşti de dreapta sau eşti de stânga. Poţi să ai cotă progresivă în care cota maximă să fie 10 % şi cota minimă 5 %, ceva. Cam ce are în vedere PSD-ul. Poate nu chiar aşa, dar PSD-ul zice până la nu ştiu ce să fie chiar zero, iar pragul maxim să fie undeva 14. Păi sigur că asta numai progresiv nu e. Progresiv e cum este în Franţa, cum e în Marea Britanie, de exemplu. Fiul meu, care e cercetător în nano-tehnologie în Marea Britanie, îmi spune: ”La mine, ce depăşeşte, nu ştiu cât îmi ia, 45 %”. Aia înseamnă progresiv”, a afirmat Stolojan.

El a dezvăluit că a întrebat în cadrul Biroului Politic Naţional al Partidului Naţional Liberal dacă această reformă fiscală este cea care trebuie făcută şi cea care a fost asumată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

“Am avut o discuţie foarte serioasă în Biroul Politic Naţional al Partidului Naţional Liberal în momentul în care preşedintele partidului şi primul ministru al Guvernului, domnul Nicolae Ciucă, a venit cu înţelegerea la care s-a ajuns cu PSD-ul, în care, sigur, măsurile cunoscute, nu? Iar eu am venit şi am întrebat şi am ridicat următoarea problemă: Ceea ce facem acum este parte a reformei fiscale care trebuie făcută în România şi la care ne-am angajat prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, program care asigură României undeva 29 miliarde de euro şi răspunsul a fost da? Este ceea ce putem face acum, pentru că reforma întregului sistem fiscal din România are două mari componente care sunt prevăzute clar în acel program”, a transmis Stolojan.

El a precizat că prima componentă este îmbunătăţirea colectării taxelor şi impozitelor.

“Să îmbunătăţim administrarea, să colectăm într-adevăr impozitele şi taxele care ar trebui datorate, potrivit legislaţiei actuale. De exemplu, Uniunea Europeană face evaluarea cât nu colectează fiecare ţară din TVA. România e campioană. Deci, noi nu colectăm din TVA undeva la 35 de puncte procentuale din ce ar trebui să colectăm. Asta înseamnă vreo 7 miliarde de euro. De ce nu colectăm? Din n motive, mi-e şi greu să vă spun, uneori nici nu înţeleg cum se poate aşa ceva: evaziune, problema cu cerealele pe care care le scot din ţară, le introduc din nou în ţară, e o întreagă afacere aici”, a explicat fostul premier.

El a mai afirmat că trebuie revizuit sistemul fiscal.

“A doua componentă este revizuirea sistemului fiscal, legislaţie deoarece pur şi simplu am creat atâtea excepţii fiscale pe care, dacă le calculezi, toate excepţiile, am ajuns la vreo 60 de miliarde de lei, undeva peste 12 miliarde de euro excepţiile numai. Am ajuns la situaţia incredibilă în care aproape 800.000 de angajaţi, nu că nu plătesc impozit pe venit, nu plătesc nici contribuţie de asigurări de sănătate. (…) Au pretenţia să aibe asistenţă medicală decentă la standarde europene. Nu poţi să ai o asemenea economie. O asemenea economie deja e foarte ciudată. Nu mai vorbesc că am foarte multe categorii de produse, servicii la care am cota redusă de TVA de 9 % la 5 % . Sistemul fiscal din România a devenit profund inechitabil. Aproape 800.000 de oameni nu plătesc impozit pe venit”, a afirmat Stolojan.

Întrebat dacă ar scoate aceste excepţii, fostul premier a răspuns: “Categoric. Dar Guvernul are de gând să le scoată gradual şi a început. A redus până la 30.000 salariul la care se aplică excepţia, nu era nicio limită înainte. A început, ca să spun aşa, bucăţică cu bucăţică, când aici e vorba de întregul ansamblu de rejudecat”, a precizat Stolojan.

El consideră că sistemul este ineficient şi incorent.

“Este ineficient din moment ce, iată, nu încasez atâta la TVA, ceva se întâmplă. Îmi lipsesc şapte miliarde din buget, unde sunt banii ăştia? Nu se poate ANAF-ul, Ministerul Finanţelor să nu identifice, să punem ordine aici. Este incoerent. De ce agricultorii sunt scutiţi şi nu medicii şi medicii care ne-au salvat în COVID şi pare că ne salvează din nou, dacă Doamne Fereşte, iar vine un val, de ce nu şi medicii să fie scutiţi, că şi medicii pleacă din ţară şi aşa mai departe. A devenit incoerent. De ce ăia şi nu şi ăştia?”, a afirmat fostul premier.

El a amintit că a fost lărgită sfera investiţiilor din profit.

“Poate aţi remarcat în ordonanţa asta s-a lărgit sfera investiţiilor din profit sau profitului folosit pentru investiţii, care e scutit de impozit Dacă se fac investiţii în companie, era mai limitat, echipamente IT, software, acuma s-a dat voie şi pentru utilaje tehnologice, reînnoiri de utilaje. Care e un aspect pozitiv. Reînnoiesc, da. După cum trebuie să foloseşti politica fiscală să frânezi procese negative în economie, alcool, băuturi alcoolice, băuturi cu conţinut de zahăr, carbogazoase, care se ştie că sunt novice. Dar privind în ansamblul sistemul fiscal, gândiţi-vă că avem şi alte probleme la care trebuie să ne gândim la reformă, cum stimulăm tranziţia la economia verde, cum stimulăm tranziţia la economia digitală?” a precizat Stolojan.

El s-a referit şi la ”distorsionarea economiei”.

“Vorbeam de distorsionarea economiei, vedeţi dumneavoastră, la construcţii, da, ce se întâmplă la construcţii? La construcţii, eu nu am un preţ ca la ulei, ca la motorină. Pe piaţă, fiecare construcţie are un proiect, îi face un deviz, are un deviz, care dă o valoare proiectului de construcţii care trebuie achitată. În momentul în care eu încep să dau fel de fel de facilităţi, sigur că valoarea proiectelor este alta decât ar trebui să fie. Şi te întrebi încă o dată e bine pentru economie acest lucru, noi zicem păi nu ne mai pleacă constructorii, iată că în continuare au lipsă de constructori pe piaţă”, a explicat Stolojan.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:51

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată” Comuna Aroneanu,
17/06/2024 12:00

COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată” Comuna Aroneanu,

Mișcare importantă în lumea finanțelor: Balanța Buddy, un AI antrenat să citească balanțele contabile, se lansează pe 19 iunie
17/06/2024 09:11

 Procesarea datelor financiare devine mult mai usoară cu Balanta Buddy. Din 19 iunie, “Balanta Buddy - AI accelerated financing” va insemna un avantaj competitiv pentru toti cei care aleg să ...

Rezultate Loto 6 din 49, din 16 iunie: premiu uriaș pus în joc
16/06/2024 19:52

Duminica, 16 iunie, au loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 si Super Noroc, dupa ce la tragerile loto de joi, 13 iunie, Loteria Romana a acordat peste 17.300 de castiguri in valoare to ...

Din 16 iunie, plata cu cardul devine posibilă la toți comercianții
16/06/2024 17:50

Legea 406/2023 care reglementează cardurile bancare si plata cu cardul la comercianti, continand prevederi si pentru avansuri cash din magazine, intră in vigoare duminică, 16 iunie, conform Adevărul. &bdqu ...

UBER NORD-EST SRL Iaşi (CUI/CIF: 40638882) a intrat direct în faliment, la solicitarea Fiscului, conform deciziei pronunţate de Tribunalul
16/06/2024 13:53

  UBER NORD-EST SRL Iaşi (CUI/CIF: 40638882) a intrat direct in faliment, la solicitarea Fiscului, conform deciziei pronunţate de Tribunalul Iaşi pe data de 8 noiembrie 2023&hel ...

Grindina, combătută în România cu patru tehnologii
16/06/2024 10:30

Romania este singura ţară care a incercat cu succes patru tehnologii pentru combaterea grindinei şi stimularea precipitaţiilor, unele fiind deja folosite sau in curs de implementare pentru combaterea secete ...

Șefii de la eMag nu mai pot ascunde adevărul! Cifrele înregistrate de faimoasa platformă online sunt pe un trend ascendent
15/06/2024 22:08

Platforma eMag a reusit, de-a lungul anilor, să ajungă in topul preferintelor romanilor. Numai in ultimii ani, s-a dublat numărul antreprenorilor care aleg să vandă produsele prin platforma eMag. Potrivit ...

Milionarul Fan Courier a spus cât ar cere pentru „copilul” său. Firma de curierat are un profit uluitor, dar plătește o avere către statul român
15/06/2024 21:55

In spatele succesului Fan Courier stau 3 vecini de la tară care au avut un vis: Felix, Adrian si Neculai. Numele firmei in sine este un acronim din prenumele lor. După 27 de ani, au ajuns să cunoască un rea ...

Agenția de rating Fitch laudă România: Riscurile sunt echilibrate, dar va fi nevoie de măsuri de ajustare fiscală
14/06/2024 08:57

Agentia de evaluare Fitch consideră că riscurile la adresa ratingului Romaniei sunt in mare parte echilibrate. Un analist al acestei organizatii a declarat că un avantaj al tării noastre constituie nivelul ...

Ministrul Finanţelor, întâlnire cu vicepreşedintele Băncii Mondiale / S-a discutat despre reformele sistemului fiscal
13/06/2024 21:17

Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, s-a intalnit cu vicepreşedintele Băncii Mondiale pentru Europa şi Asia Centrală, Antonella Bassani, cu cre a discutat despre reformele sistemului fiscal şi progresele ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei