Una din două firme mici din România trăiește din banii acționarilor/ Circa jumătate din firme au prelungit termenele de plată a facturilor, ca să nu rămână fără cash

000000  media-14141

Dimensiune font:

| 05-05-2020 10:49

 Peste jumătate din firmele mici iau în calcul un comision de până la 3% din valoarea facturii ca să își încaseze banii la timp, mai arată un sondaj realizat în rândul antreprenorilor la comanda Omnicredit, o platformă fintech de microfinanțare din România. O parte semnificativă dintre antreprenorii români și-au acoperit nevoile de finanțare recurgând la fondurile proprii și doar 11% au făcut reduceri de personal, mai arată datele sondajului. Însă majoritatea este reprezentată de cei 46% care și-au pus imaginația la treabă și au aplicat diverse soluții pentru a-și asigura fluxul vital de numerar, de regulă în diferite combinații de măsuri. Cel mai adesea, a fost vorba de prelungirea termenelor de plată către terți, măsură dublată adesea de reducerea cheltuielilor de personal, ori de apelul la sprijin financiar din partea familiei sau a prietenilor.

Un semn pozitiv este reprezentat de ponderea antreprenorilor care afirmă că nu au avut nevoie să apeleze la produsele de finanțare clasice, de tipul creditelor. Ceva mai mult de o cincime spun că nici măcar nu iau în calcul această variantă, la fel de mulți ca și aceia care nu au primit finanțarea solicitată – fie pentru că nu îndeplineau condițiile pentru a se califica la un credit, fie deoarece nu au putut accesa suma cerută.


„Faptul că businessurile mici din România fac în această perioadă tot posibilul să evite contractarea de credite este o reacție firească, de evitare a îndatorării într-un moment marcat de incertitudini majore. Însă România dispune de o piață financiară lichidă și matură, care le oferă antreprenorilor soluții de autofinanțare precum factoringul, asigurând astfel un flux normal de numerar și, ca urmare, continuitatea businessului”, explică Elisa Rusu, CEO Omnicredit.

Răspunsurile oamenilor de afaceri arată că am putea asista deja la apariția unei crize majore de lichiditate: peste jumătate dintre firmele mici (52%) înregistrează întârzieri la încasarea facturilor de 30 de zile sau mai mult. Pentru una din patru firme întârzierile sunt de cel mult 20 de zile și doar 20% dintre antreprenorii chestionați nu se confruntă cu întârzieri de plată.

Blocajul financiar este evident: aproape unul din doi antreprenori (48%) afirmă că furnizorii lor le spun că sunt în aceeași situație, respectiv cu încasări întârziate. Există și alte cauze: aproape un sfert dintre furnizorii cu care lucrau oamenii de afaceri chestionați și-au încetat activitatea (23%), iar lipsa disponibilului de lichidități afectează circa unu din șase furnizori (17%).

Și totuși, lucrurile par a fi încă pe muchie de cuțit: jumătate dintre antreprenori spun că pot accepta întârzieri la plata facturilor de până la 30 de zile și un număr surprinzător de mare (23% dintre respondenți) declară că pot suporta chiar întârzieri care ajung la 60 de zile. Doar puțin peste zece procente dintre firmele mici spun că s-ar descurca cu întârzieri de maximum 90 de zile. Aceasta arată clar cât de puține dintre companiile mici din România sunt bine capitalizate.

În aceste condiții, nu este de mirare că și apetitul pentru soluții viabile de asigurare a cash flow-ului este unul ridicat: 57% dintre antreprenori s-au declarat dispuși să apeleze la un serviciu de finanțare a facturilor, o pondere semnificativ mai mare decât a celor dispuși să aștepte să încaseze, chiar și cu întârziere (40%).

Principala barieră pare a fi costul unui astfel de serviciu, respectiv comisionul procentual din valoarea facturii perceput de finanțator (sau factor, cum se numește acesta în limbaj de specialitate). Patru din zece antreprenori spun că ar accepta să plătească un comision de până la 2% din valoarea facturii pentru a-și încasa banii în termen. Pe de altă parte, cei care ar fi dispuși să suporte un cost de 2-3%, apropiat de nivelul actual al pieței, reprezintă mai puțin de zece procente din totalul celor chestionați. Iar 8% ar accepta chiar și un comision de peste 3% pentru a-și acoperi nevoia de lichiditate fără a se îndatora.

„Cu siguranță, cifrele de mai sus se vor schimba pe parcursul următoarelor luni”, este de părere Elisa Rusu. „La fel de sigur este că și comportamentul față de risc al antreprenorilor se va modifica. Ne așteaptă o perioadă de turbulențe și incertitudini. Abilitatea de a-și adapta businessul la condiții de piață în schimbare și de a gestiona corect riscurile va face diferența între succes și eșec.”

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Taxă nouă pentru cei care stau la bloc
24/11/2024 11:27

 Iarna aceasta a venit la pachet cu un scandal de proportii. Primele facturi de sezon au inclus „taxa de teavă” si pentru cei cu centrale de apartament. Măsura, luată de Autoritatea National ...

Gastronomia sustenabilă. Cum restaurantele ecologice transformă masa într-o lecție de responsabilitate
22/11/2024 12:45

Sub lumina caldă a unei seri de toamnă, un restaurant cochet din centrul orasului atrage atentia nu printr-un lux orbitor, ci printr-o simplitate elegantă. Lemnul reciclat al meselor, iluminatul cu LED-uri, ...

Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank! Banca a fost amendată după ce mai mulți clienți s-au trezit cu bani retrași, credite și conturi nesolicitate
22/11/2024 12:33

  Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank. Banca a fost amendată cu 20.000 de euro după ce angajatii săi au folosit datele confidentiale ale clientilor. Un client a reclamat că că in numele lui ...

Economistul Cristian Păun: Românii să fie cumpătați, că vin vremuri grele. Discursul politicienilor se va schimba radical după alegeri
22/11/2024 11:03

Economistii anuntă că vin vremuri grele după alegerile din ancest an. Profesorul de economie Cristian Păun spune că romanii ar face bine să evite creditele, excesele si să fie cumpătati. Acesta a mai a ...

„Taxa pe țeavă”: Este corect să plătim pentru căldura de la vecini dacă avem centrale de apartament? / Un ordin ANRE naște discuții aprinse
21/11/2024 10:54

 Un ordin al ANRE din acest an prevede că toate apartamentele dintr-un bloc trebuie să plătească o cotă parte la factura de energie termică, indiferent dacă sunt racordate la sistemul centralizat sa ...

Ministrul Sebastian Burduja avertizează: “Trăim de pe urma muncii celor de dinainte de ‘89. În România nu s-a mai investit în energie”
21/11/2024 08:04

Sebastian Burduja a admis că, după 1989, Romania nu a mai investit in energie, motiv pentru care este la mana divinitătii si a naturii in ceea ce priveste productia de energie. Ministrul Sebastian Burduja a ...

Inspectorii ANPC au descins la comerciații de anvelope uzate: Amenzi record și zeci de mii de pneuri oprite de la vânzare
20/11/2024 18:29

    Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 400 de comecianţi de anvelope uzate din toată ţara şi in urma neregulilor găsite au f ...

Jumările de porc spaniole au fost înscrise în Registrul indicațiilor geografice al Uniunii Europene
20/11/2024 14:29

Indicatia geografică „Torrezno de Soria” (IGP) a fost inscrisă in registrul de indicatii geografice al Uniunii Europene, prin Regulamentul de punere in aplicare al UE 2892/2024 din 12 noiembrie, p ...

DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850
20/11/2024 09:00

 DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850

România rămâne liderul inflației din UE
19/11/2024 18:38

De opt luni consecutive, inflatia anuală din Romania este cea mai ridicată din Uniunea Europeană. În octombrie, cresterea preturilor din UE a urcat de la 2,1% in septembrie la 2,3%, in timp ce in tara ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei