„Peste 100 de kilometri de drumuri județene pe care i-am făcut la Iași sunt din furăciuni”

Dimensiune font:

| 10-05-2021 15:13

* dialog cu senatorul Maricel Popa, președintele PSD Iași

- Domnule senator, la Iași, tensiunile dintre principalii actori politici ai momentului - PNL și USR, se accentuează și nu prea par a se domoli curând. Cum va acționa PSD? Își va asuma în continuare doar rolul de observator?

- Din decembrie 2020 trăim un adevărat haos politic. Chiar dacă PSD a câștigat alegerile generale, președintele țării nu a dorit să ne ofereposibilitatea desemnării unui premier, pentru a forma un guvern tehnocrat, de profesioniști. Ar fi fost soluția cea mai bună pentru țară,  căci sunt foarte multe fonduri europene de atras, iar aici trebuie profesioniști, nu amatori. Bineînțeles, haosul pe care-l trăim la nivel central s-a transferat, din păcate, și în teritoriu. La Iași, atât la Consiliul Județean, cât și la Primărie, guvernează PNL. Aș vrea să văd și eu proiectele noi implementate în ultima vreme, în afară de cele lăsate de mine la Consiliu Județean – drumul de la Andrieșeni, drumul de la Tomești, de la Grozești, cu care PNL nu a fost de acord, dar proiectul a continuat, Spitalul de Copii, Spitalul de Neurochirurgie... Sunt proiecte europene pe care le-am lăsat cu finanțare și pe care nu le pot ei anula. În rest, ceea ce au putut anula, au anulat!

- Și care sunt priectele acestea anulate?

- Au anulat și nu au dorit să dea drumul la Spitalul mobil de la Lețcani, investiția de la Ruginoasa, au anulat finanțarea Centrului de excelență în fotbal, sunt destule... Restul, continuă pentru că au fost prinse cu fonduri europene în contract, cu penalizare de 1 la sută pe zi, iar cei de la conducerea Consiliului Județean se văd obligați să le implementeze.

 

„La proiectele aflate în dezvoltare și pe care le-au preluat de la noi, liberalii trebuiau doar să taie panglicile, din două în două săptămâni”.

 

- Revenind, ce se va întâmpla cu bugetul municipiului Iași? Veți sprijini noul proiect de buget?

- Noi nu suntem doar observatori... Am depus 80 de amendamente la Primărie, pentru dezvoltarea Iașului, vrem să le urmărim, pentru că dorim să ne implicăm în dezvoltarea orașului. Vom susține orice proiect de dezvoltare, dar nu altceva. Sunt bune și frumoase panseluțele, dar ne trebuie proiecte mari, de anvergură. Vom face la Iași o opoziție constructivă, deoarece urmărim dezvoltarea județului.

- Se mai poate ajunge la un acord în ceea ce privește aprobarea bugetului municipiului Iași? În ce condiții va accepta PSD să sprijine PNL?

- Să avem aprobate toate amendamentele și să avem o persoană reprezentativă care să urmărească respectivele amendamente. Dacă sunt primite amendamentele noastre, înseamnă că sunt foarte bune pentru dezvoltarea Iașului.

- Dar au fost aprobate amendamentele PSD, în luna aprilie...

- Din 80, doar 20! Luni vom vedea ce va fi în plen. Vom sprijini dezvoltarea Iașului, dar nu oricum. Suntem pregătiți pentru toate scenariile. Am luat în calcul și haosul dintre PNL și USR. Am văzut că liberalii invită USR la negocierea bugetului, uitând că suntem și noi acolo, că nu suntem o simplă balama. Trebuie să ne acorde atenție și nouă.

- Toate partidele mizează pe dezvoltare...

- Iașul s-a dezvoltat cel mai mult pe vremea în care era condus de domnul Flaișer și, fără falsă modestie, pe vremea mea, căci am adus, în perioada 2016-2020, peste 1,4 miliarde de euro în județ și am lăsat, la plecare, pușculița plină, cu peste 600 de milioane de euro. La proiectele aflate în dezvoltare și pe care le-au preluat de la noi, liberalii trebuiau doar să taie panglicile, din două în două săptămâni. Măcar asta ar putea să ducă la capăt, fără să mai facă nimic, și tot ar fi ceva!

 

„Clujul face o linie de autobuze electrice fără șofer, iar noi ne bucurăm așteptând primul autobuz electric...”

 

- Revenind la bugetul municipiului, la proiectele Iașului, care sunt obiectivele de care orașul are nevoie, urgent?

- Este nevoie să redăm Iașului aerul de odinioară, de oraș dezvoltat, nu doar din punct de vedere istoric și cultural, ci și al industriei, al economiei. I-am spus domnului primar Chirica că-l voi sprijini din postura mea de senator, de secretar al Comisiei pentru administrație publică, cu parcurile industriale, deoarece cunosc foarte bine mecanismul acesta. A spus că, în cazul în care va considera necesar, va anunța... Toate acestea sunt proiecte care vin și trebuie implementate. A fost domnul Chirica, recent, în Polonia, după autobuze, dar proiectul acela a fost pornit de mine, în urmă cu ceva vreme, prin Ministerul Dezvoltării, fiind vorba de achiziția de tramvaie noi și de autobuze electrice. A mai fost un proiect vizând achiziția a 40 de autobuze noi, pe Ministerul Mediului, care nu s-a finalizat deoarece dosarul Iașului a fost incomplet și autobuzele au ajuns la Brașov.

- E important, totuși, că ne dezvoltăm și în direcția aceasta...

- Pentru noi, e o noutate că din toamnă va circula un autobuz electric prin Iași, dar la Brașov, Sighișoara, Cluj, Bucureșri acestea circulă de ani de zile... Clujul face o linie de autobuze electrice fără șofer, iar noi ne bucurăm așteptând primul autobuz electric! Acestea sunt noutățile! Ne bucurăm să putem plăti o parcare cu telefonul, dar la Sighișiara lucrul acesta e posibil de șapte ani!

- Cum se face, totuși, că Iașul rămâne mereu cu un pas sau doi în urma altor regiuni sau localități care știu și pot să se dezvolte cu adevărat?

- Timpul a demonstrat faptul că Iașul nu a ales mereu cele mai bune soluții. Dacă am fost eu la conducerea Consiliului Județean, mi-au sărit la gât foarte multe personaje. Iar asta pentru că nu am vrut să intru în anumite combinații și nici n-am dat voie altora să facă aceste combinații. Peste 100 din cei 300 km de drumuri județene pe care i-am făcut la Iași sunt din furăciuni. Am dat peste mână la toată lumea. Nu pot spune că am făcut curățenie totală, dar a fost un pas important...

- Ce înseamnă „furăciuni”?

- N-am putut crede că la drumurile județene și prin consilii se pune mâna, că se fac proiecte trucate.

- Dați un exemplu, cu subiect și predicat...

- De exemplu, se atribuiau contracte de tăiat iarba în decembrie, se semnau continuu contracte de pietruire, în condițiile în care piatra nu se poate cuantifica. Eu am trecut de la pietruire la asfaltare și am făcut 300 de km de asfalt, plus 200 de km lăsați în lucru, cu finanțare! Eu am adus bani în Iași, bani reali, nu imaginari, cum aduc unii astăzi! Toate localitățile trebuie să aibă asemenea drumuri. Nu poți dezvolta satele sărace lăsându-i pe oamenii de acolo în noroi și fără apă potabilă. N-am mai făcut drumuri proiectate pentru o greutate de 7 tone, cum e normativa la noi, ci pentru 20 de tone, pentru că nu se poate să ne mai pierdem vremea păzind drumurile cu cântarul. Tocmai de aceea, s-a pus un strat stabilizant, cu ciment, de 20 de cm de balast, 20 cm de piatră și apoi trei straturi de asfalt. Iar drumurile respective vor rezista cel puțin 15 ani fără reparații. Chiar dacă au fost costuri mai mari, nu mi-am bătut joc de respectivele proiecte. Uitați-vă la drumul făcut în perioada 2013-2014, de la Iași la Negrești, prin Scânteia, unde au apărut cratere și se intervine acum an de an, pentru reparații. Așa ceva este de neconceput! Trebuie să ne schimbăm mentalitatea aceasta că în administrație trebuie să comisonezi, să faci combinații... Asta încearcă cei care vin pe funcții fără să aibă o meserie în spate! Aceștia au învățat meserie doar din cărți, fără să aibă în spate experiența. Excepție face Mihai Chirica, care a pornit de jos și are o experiență de câteva decenii în administrație...

 

„În anul 2018, autostrada de la Iași la Târgu Neamț era concesionată și dacă nu se anulau prcedurile anul trecut, cu siguranță astăzi ar fi lucrat acolo excavatoarele”.

 

- Ce ne facem cu Autostrada Unirii A8, că se împlinesc cât de curând două decenii de când tot vorbim de asta și nu avem decât studii și desene?

- De autostradă se vorbește din 2006 și s-au făcut de atunci vreo patru studii de fezabilitate. De fapt, suntem încă în faza studiului de fezabilitate. În anul 2018, autostrada de la Iași la Târgu Neamț era concesionată și dacă nu se anulau prcedurile anul trecut, cu siguranță astăzi ar fi lucrat acolo excavatoarele. Era foarte interesat un consorțiu format din patru firme din China, consorțiu care a făcut într-un singur an peste 400 km de autostradă între Varșovia și Berlin, cu o experiență foarte bogată în domeniu. Cu siguranță, dacă ar fi fost lăsați și guvernanții nu ar fi anulat procedurile, în noiembrie  2019, când consorțiul în cauză era în faza semnării contractului, astăzi am fi avut autostrada în lucru.

- Iar acum ne chinuim să proiectăm un tronson, de la Târgu Neamț la Ungheni...

- Ne interesează în mod deosebit autostrada de la Ungheni la Târgu Neamț deoarece putem rezolva patru centuri ocolitoare, acolo unde drumul național trece prin interiorul orașelor – Iași, Podu Iolaiei, Târgu Frumos și Pașcani - și sunt permanent ambuteiaje. Guvernanții au anulat procedurile, dar ce-au pus în loc? După doi ani de zile reîncepem cu proiectarea, alte studii, alți bani... Dacă proiectul ar fi fost făcut, acum l-am fi putut introduce în Programul Național de Redresare și Reziliență, exact cum a făcut Emil Boc, la Cluj, cu metroul. Nu s-a putut include autostrada deoarece proiectul nu este matur.

- S-a încercat, totuși, varianta cu finanțatea prin PNRR...

- La PNRR, ai proiectul matur, îl pui. Vedeți, toată lumea a râs de Emil Boc, când a depus proiectul metroului la Cluj, dar el a avut proiectul. În PNRR nu e o joacă. Uniunea Europeană forțează statele să cheltuie banii până în anul 2026, dar nu e orice formă. De fapt, în PNRR nu sunt 30 de miliarde de euro, sunt doar 13 miliarde din fonduri europene, restul sunt împrumuturi, granturi. Te duci, iei banii, dar va trebui să-i dai înapoi. Dacă noi cheltuim 20 de miliarde până în 2026, va trebui să dăm înapoi 10 miliarde, deoarece sunt costuri! Acolo nu ne mai admite cu românescul merge și așa! Tocmai de aceea, pentru că nu sunt profesioniști, europenii le-au dat în cap lui Cîțu și lui Ghinea, cu proiectele din PNRR.

 

„Sunt câteva elemente esențiale pe care va trebui să le avem în vedere, dacă vrem să revină concetățenii noștri din străinătate - asfalt, apă, canalizare și gaz. Condiții minime; stricta necesitate”.

 

- Și ce ne face să credem că, în condițiile în care, peste câțiva ani, PSD ar reveni la guvernare, nu va relua procedurile de la zero?

- Cei mai mari perdanți ai actualei guvernări – la nivel local și național - sunt ieșenii. Ieșenii și Moldova, în general. Proiectele Moldovei sunt tratate cu indiferență. Din cele peste 30 de miliarde de euro din PNRR, Moldova nu a primit aproape nimic! Doar firmituri! Câtă vreme am fost președintele Consiliului Județean Iași, am adus județului 1,4 miliarde de euro. Să vedem ce vor aduce cei din actuala conducere CJ. Un an a trecut deja, deoarece alegerile locale din 2024 vor fi în iunie. Să iasă în față și să spună cei din administrația ieșeană câți bani au atras, din fonduri guvernamentale sau europene, în ultimul an!

- Trecerea în legislativ v-a oferit posibilitatea întocmirii unor proiecte... La ce lucrează acum senatorul Maricel Popa?

- Sunt secretarul Comisiei pentru administrație publică din Senatul României și avem foarte multe proiecte. În primul rând, doresc să putem implementa proiectul meu de suflet care este cel al aducțiunii de gaz în toate localitățile ieșene. Am discutat la Ministerul Dezvoltării și vom găsi posibilitatea de a face ceva concret în acest sens. Vizăm aducțiunea de gaze naturale pe valea Prutului și în tot județul, construcția de creșe, grădinițe, contiunuarea proiectelor. În mandatul meu s-au construit în Iași 36 de creșe și grădinițe, de la zero.Vreau să continui acest proiect. La fel, s-au ridicat, de la zero, 18 dispensare ultramoderne în județ și vreau să fie continuat și acest proiect. Pentru mine, proiectul cel mai important - din păcate, blocat anul trecut, căci n-a vrut cineva să dea autorizația de mediu -, acel proiect de 507 milioane de euro de apă-canal, pe care cineva încearcă să și-l însușească, deși e un proiect semnat anul trecut, în iunie. Acum a venit și autorizația, dar s-a pierdut un an, timp în care se puteau face foarte multe lucruri!

- E o diferență mare între munca din Parlament și cea din teritoriu...

- Sunt unul dintre cei mai activi parlamentari de Iași. Eu, în Palatul Parlamentului merg pe zi aproximativ 7 km, în interior. De la o comisie la alta, în plen, pe la ministere... Este de datoria mea să susțin proiectele comunității. Eu n-am fost niciodată împotriva cetățenilor pe criterii politice, n-am împărțit lumea după culoarea politică, le-am pus asfalt indiferent dacă era comună liberală sau de altă orientare. Ar fi fost chiar ridicol, căci pe asfaltul respectiv circulă întreaga comunitate! De fapt, sunt câteva elemente esențiale pe care va trebui să le avem în vedere, dacă vrem să revină concetățenii noștri din străinătate - asfalt, apă, canalizare și gaz. Condiții minime, stricta necesitate.

 

„67 la sută dintre ieșeni trăiesc în mediul rural și nimeni nu pare interesat să dezvolte mediul rural. Municipiul Iași se dezvoltă din inerție, dar nimeni nu a acordat atenție mediului rural”.

 

- Ce-i face pe oameni să fie atât de schimbători în privința opțiunii de vot?

- Proiectele. Oamenii se plâng că nu se vede nimic, că nu se face nimic, că nu avasează. România se află la coada clasamentului în ceea ce privește educația, analfabetismul, iar noi tăiem sume importante de la educație.  67 la sută dintre ieșeni trăiesc în mediul rural și nimeni nu pare interesat să dezvolte mediul rural. Municipiul Iași se dezvoltă din inerție, dar nimeni nu a acordat atenție mediului rural așa cum am făcut-o eu în perioada în care am fost președintele Consiliului Județean, când s-au făcut peste 1.000 km de drumuri comunale, 172 școli modernizate, 36 creșe și grădinițe și am deja o propunere legislativă pentru construirea de creșe și grădinițe în mediul rural, deoarece este o necesitate de primă urgență.

- Are Iașul posibilitatea ca în următorii trei ani să ralizeze un proiect mare?

- Posibilități sunt, doar să se vrea!

- De ce credeți că nu s-ar vrea?

- Atunci când fac un proiect, aceștia au viziune asupta câștigului particular. Oricine se uita la asta...

A consemnat Dan M.BREZULEANU

 

Aboneaza-te la canalul WhatsApp "Ziarul Evenimentul" si esti mereu informat!

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Comuna Urecheni, judetul Neamt, concesioneaza  spatiu in suprafata de 80,13 mp 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Urecheni, cu sediul in comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, telefon/fax 0233/784.005, e-mail: primaria_urecheni@yahoo.com, cod fiscal 2614260. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata totala de 80,13 mp, compus din: Depozit -14,70 mp, Hol -2,75 mp, Oficina -25,72 mp, Birou -9,76 mp, Grup sanitar -2,40 mp, Hol comun -24,80 mp, avand ca destinatie desfasurarea unor activitati de Farmacie (Comert cu amanuntul al produselor farmaceutice), situat in incinta imobilului Dispensar medical uman, Str. Dealul Hanului nr. 55, sat Urecheni, comuna Urecheni, judetul Neamt, inscris in CF 50559 Urecheni, nr. Cadastral 50559-C1, care apartine domeniului public al Comunei Urecheni. Concesiunea se face conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si a Hotararii Consiliului Local Urecheni nr. 85/16.12.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Documentatia de atribuire se poate ridica la cerere de la sediul Comunei Urecheni. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Financiar -contabil, Comuna Urecheni, comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, telefon/fax 0233/784.005, e-mail: primaria_urecheni@yahoo.com. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 26.02.2025, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 06.03.2025, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Urecheni, comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, telefon/fax 0233/784.005, e-mail: primaria_urecheni@yahoo.com. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 (un) exemplar in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 10.03.2025, ora 11.00, Comuna Urecheni, comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 07.02.2025.
C.I.I. DOBOS BERNARD vinde mijloace auto: BMW 520D, Mercedes Sprinter, Mercedes Vito 108 CDI Societatea ADVENTURE GROUP CONSTRUCT SRL in faliment, in bankruptcy, en faillite, prin lichidator judiciar C.I.I. DOBOS BERNARD anunta scoaterea la vanzare prin licitatie publica cu strigare, a bunurilor mobile/mijloace auto apartinand societatii: Lot 1: BMW 520D, fabricatie 2003, 1995 cm3, 163 CP, Euro 4, serie sasiu WBANJ31010CP78550, rulaj 355.000 km, val. de piata estimata(lei)= 13.435,00; val. de incepere a licitatiei (lei)= 13.435,00; Lot 2: Mercedes Sprinter 311 CDI, fabricatie 2005, 2148 cm3, 110 CP, Euro 3, serie sasiu WDB9036632R849466, rulaj cca. 200.000 mile /321.868 km, val. de piata estimata(lei)= 11.942,00; val. de incepere a licitatiei (lei)= 11.942,00; Lot 3: Mercedes Vito 108 CDI, fabricatie 2002, 2148 cmc, 82 CP, Euro 3, serie sasiu WDF63809413457036, rulaj 277.971 km, val. de piata estimata(lei): 5971,00, val. de incepere a licitatiei (lei)= 5971,00; Lot 4: Mercedesl Sprinter, fabricatie 2007, 2148 cmc, 150 CP, Euro 4, serie sasiu WDB9066351S232649, rulaj 367.850 km; val. de piata estimata(lei)= 19.904,00, val. de incepere a licitatiei (lei)= 19.904,00. Activele se vand individual, pe loturi de active. Pretul de pornire a a licitatiilor este reprezentat de 100% din valoarea de lichidare stabilita prin Raportului de evaluare nr.230/20.01.2025, respectiv sumele mentionate in coloana 4 din tabelul de mai sus, la care se adauga TVA. Licitatia va avea loc la data de 24 Februarie 2025 ora 11.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iasi, str. A. Panu nr.1, bl.A2, mezanin, spatiu comercial, corp 1A, jud. Iasi, si se va desfasura dupa regulile stabilite prin regulamentul aprobat de creditori, ce poate fi consultat in integralitate la sediul lichidatorului judiciar, pe internet la adresa www.insolventaiasi.ro, sau poate fi comunicat prin e-mail, la cerere, persoanelor interesate. In caz de neadjudecare, licitatia publica se va repeta in aceleasi conditii in datele de: 03 Martie 2025 ora 11.00, 10 Martie 2025 ora 11.00, 17 Martie 2025 ora 11.00, respectiv 24 Martie 2025 ora 11.00. Inscrierea la licitatie, si constituirea garantiei de participare de 10% din pretul de pornire a licitatiei se fac cel mai tarziu pana in preziua licitatiei, ora 16.00. Informatii suplimentare se pot obtine la tel: 0745366885, ori prin e-mail: office@insolventaiasi.ro.
În perioada următoare, 38 de comune din județul Iași ar putea să dispară. Ce spun primarii localităților care își pierd mandatul
13/02/2025 11:32

Prin reforma administrativă a noului Guvern ar putea dispărea 38 de comune din judetul Iasi. Primarii din localităti nu văd cu ochi buni schimbările La inceputul anului 2025, Guvernul a lansat in spati ...

„Ce contează cu adevărat este intenția clară și dorința de a crea schimbări pozitive în propria viață
24/01/2025 09:22

Neurografica este o metodă inovatoare de transformare personală care imbină arta, psihologia si geometria pentru a ne ajuta să ne intelegem mai bine emotiile si gandurile. Creand si interpretand linii si fo ...

  „Ciocolata îmi amintește de momentele festive sau de zilele ce deveneau dulci într-o clipă”
18/01/2025 11:44

* dialog cu Felicia Lemnaru, unul dintre artizanii ieseni ai ciocolatei Ciocolata artizanală este mai mult decat un desert; este o experientă senzorială creată cu pasiune si măiestrie. Realizată manual, ...

„ Suntem o țară cu rădăcini adânci în mentalități conservatoare, unde femeile sunt adesea privite cu reticență în domenii considerate pentru bărbați”
18/01/2025 10:47

- Ce v-a inspirat să urmati o carieră in domeniul armelor, avand in vedere formarea dumneavoastră ca psiholog? - De cand eram in scoala generală si am descoperit biblioteca scolii, am aflat ce este psiholo ...

„IA are potențialul de a revoluționa modul în care IMM-urile folosesc tehnologia pentru a deveni mai competitive”
18/01/2025 07:54

   - Domnule profesor, in ce mod poate inteligenta artificială(IA) să influenteze modul in care IMM-urile (intreprinderile mici si mijlocii) utilizează sistemele informatice si isi optimizează pr ...

„A îndrăzni să fii tu însuți în afara regulilor e cea mai frumoasă vindecare. În artă nu există nici reguli și nici limite!
17/01/2025 08:30

Art-terapia este o formă de terapie care utilizează procesele creative ale artei pentru a ajuta oamenii să isi exprime si să isi exploreze emotiile, gandurile si traumele. Oferă un spatiu sigur, in care in ...

NeuroGrafica, arta care îți transfigurează viața
30/12/2024 07:59

Rusoaică, născută in Ucraina, Alina Sasu locuieste de peste 30 de ani in Romania, unde si-a intemeiat o familie si a fondat o scoală care ajută mii de oameni să-si schimbe viata. NeuroReforma, o scoală b ...

„Desenul NeuroGrafic nu este despre talent sau perfecțiune artistică. Este despre proces, despre cum te conectezi cu tine însuți prin desen”
22/12/2024 16:10

- Ce te-a determinat să imbini psihologia, coachingul si neurografica in practica ta? - Am fost mereu pasionată de intelegerea complexitătii umane – emotiile, gandurile si comportamentele noastre. Psi ...

„Noi artiștii, avem nevoie de întâlniri cu oameni din toate mediile, altfel riscăm să avem o viziune extrem de îngustă asupra lumii în care trăim, să ne izolăm într-o bulă”
25/09/2024 18:48

Cand ne gandim la teatru, de multe ori ne limităm imaginar la scenele mari ale oraselor, la clădirile impozante ale scenelor nationale sau la publicul sofisticat care asistă la premiere. Dar teatrul, in esen ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei