Cadrele didactice refuză să se întoarcă în școli

Dimensiune font:

| 08-06-2023 08:40

Pentru a zecea zi, angajaţii din învăţământul preuniversitar ieșean au refuzat să se întoarcă la şcoli şi grădiniţe. Ei au protestat încă o dată în faţa Prefecturii, sperând că se va găsi vreun politician care să le audă păsurile. Guvernanţii de la Bucureşti le promit memorandumuri celor din sistemul educaţional românesc. Neîncrezători, sindicaliştii nici nu vor să îi asculte. S-au săturat de promisiunile făcute în ultimii 30 de ani.

Guvernul cunoaşte foarte bine care ne sunt solicitările. Vrem ca ei să ne garanteze printr-o ordonanţă de urgenţă că salarizarea de la învăţământul preuniversitar va pleca de la nivelul salariului brut pe economie pe care ar trebui să îl aibă un profesor debutant. Pe de altă parte, oferta actuală transmisă de guvernanţi cu forţa este respinsă de colegii noştri din cauza sumelor mici pe care au fost oferite. E vorba de 585 lei net pentru personalul didactic şi auxiliar şi 250 de lei la personalul nedidactic. Prin urmare, răspunsul este continuarea grevei, a spus Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iaşi.

Fluturaşul, prea firav pentru preţurile din magazine

Angajaţii din preuniversitar spun că una dintre principalele nemulţumiri constă în faptul că pe zi ce trece coşul zilnic este tot mai costisitor iar cu banii primiţi nu pot achita facturile şi alte datorii. „Oamenii nu au venit aici pentru că sunt mulţumiţi, ci pentru că la sfârşitul lunii când îşi privesc fluturaşul şi la preţurile din hipermarketuri. E evident pentru toată lumea că nu mai putem continua în acest mod”, spune Laviniu Lăcustă.

Au respins şi propunerea de etapizare

Sindicaliștii nu înţeleg de ce e nevoie de acele etapizări veşnice pentru angajaţii din învăţământul preuniversitar. „Mereu am fost etapizaţi. Din 2017, nici etapizările nu au fost respectate. Acesta este şi motivul unei neîncrederi profunde între salariaţii din învăţământul preuniversitar românesc şi guvernanţi. Nu mai avem încredere în ceea ce spun. De aceea, în revendicările principale este majorarea imediată a salariilor”, precizează Lăcustă.

Nu se ştie nimic despre examenele naţionale. Sindicaliştii continuă să arunce mingea pe terenul guvernanţilor.  Totul depinde de guvernanţi. Doar ei pot rezolva foarte uşor această criză”, a spus Lavinu Lăcustă. 

Greva pentru recăpătarea demnităţii

Angajaţii din preuniversitar care se află în greva generală nu vor fi plătiţi în perioada în care nu se întorc la catedră. „Dacă cineva îşi închipuie că profesorii au venit în stradă şi au renunţat deja la jumătate din salariu pe ultima lună pentru 4.000 lei, se înşeală. Greva aceasta nu este pentru salariul pentru luna în curs. Este pentru ce a ajuns să fie educaţia. Astăzi s-a umplut paharul. Sunt 32 de ani de când încercăm să devenim prioritate. S-a ales praful de „România educată, un obiectiv cu care cineva a câştigat o funcţie mare în stat. Nici profesorii, nici sistemul de învăţământ tot nu sunt prioritate, spune profesoara Camelia Popa.

Sindicaliştii consideră că această grevă trebuie dusă până la capăt. „Domnilor parlamentari le convine ca majorarea salarilală să li se acorde în 3-4 ani? Îi întreb dacă ştiu cum e să te împrumuţi de bani din bursa copilului? Greva noastră este şi o lecţie de demnitate. Vrem să ni se redea demnitatea, să ne simţim bine în rolul nostru de profesori. Avem nevoie ca imaginea noastră să nu fie alterată de nişte guvernanţi care încearcă să ne ţină la colţ, a spus Ioana Popescu.

Fiecare cu numărătoarea lui

Disensiunile dintre sindicalişti şi oficiali vizează nu doar probelemele de ordin salarial. În ultimele zile apar informaţii contradictorii în ceea ce priveşte participarea angajaţilor din sistemul de învăţământ preuniversitar la greva generală.

Din datele Inspectoratului Şcolar reiese că în data de 31 mai se afla în grevă generală 8.779 de angajaţi în învăţământul preuniversitar ieşean. Procentual vorbind, asta înseamnă 70%, din care 7.116 erau cadre didactice (78%).

Tot Inspectoratul Şcolar spune că pe 6 iunie numărul personalului din preuniversitar aflat în grevă a fost de 8720, adică 66%, 6826 dintre grevişti fiind cadre didactice. Asta înseamnă o scădere a procentului greviştilor la 74,9%.

De cealaltă parte însă liderul USLIP Iaşi, Laviniu Lăcustă spune că luni s-au aflat în grevă generală 8270 de salariaţi din cei 10.000 de membri ai acestui sindicat.  Din perspectiva sindicaliştilor, asta înseamnă un procent de 82 la sută.

Memorandum privind majorările salariale acordate în Educaţie

Guvernul va adopta joi un memorandum privind majorările salariale acordate personalului din Educaţie prin noua Lege a salarizării pentru a consolida garanţiile guvernamentale privind prioritizarea Educaţiei în viitoarea grilă de salarizare.

Potrivit unui comunicat al Executivului, prim-ministrul Nicolae Ciucă a cerut Ministerului Educaţiei şi Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale promovarea la nivelul Guvernului a unui Memorandum privind majorările salariale acordate personalului din Educaţie prin noua Lege a salarizării, în urma discuţiei telefonice purtate cu reprezentanţii sindicatelor din sistemul de învăţământ. „Memorandumul va fi adoptat în şedinţa Executivului de mâine, 8 iunie 2023, şi va fi publicat în Monitorul Oficial al României, pentru a consolida garanţiile guvernamentale privind prioritizarea Educaţiei în viitoarea grilă de salarizare şi utilizarea ca sistem de referinţă a salariului mediu brut pe economie pentru salariul debutantului/asistentului universitar. Garanţiile guvernamentale incluse în Memorandum sunt asumate şi la nivelul Coaliţiei de guvernare, ai căror lideri şi le-au însuşit în cadrul unui Angajament politic”, se arată în comunicat.

Preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”, Marius Nistor, a declarat, miercuri, înainte de a intra la discuţii la Ministerul Educaţiei, că greva din învăţământ se poate încheia în momentul în care Guvernul vine cu o soluţie care să fie acceptată de colegi, iar joi sau vineri sunt aşteptaţi din nou 20.000 de sindicalişti în stradă, în Capitală.

„Trebuie să ne gândim la copii şi să închidem anul şcolar”

Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a declarat miercuri că, în condiţiile în care există un acord referitor la greva din Educație, anul şcolar ar trebui închis şi a anunţat totodată că în şedinţa de guvern de joi vor fi alocaţi bani pentru sectorul Sănătăţii. „Am văzut că şi ministrul Justiţiei a ieşit şi a făcut lămuririle în ceea ce priveşte anexele şi fundamentările unei OUG şi, din punctul meu de vedere, lucrurile sunt foarte clare. În următoarea grilă, salariul debutantului va pleca de la salariul mediu brut pe economie. (...) Eu cred că e un moment în care s-au îndeplinit toate cerinţele iniţiale ale liderilor de sindicat şi este normal ca, în acest moment, când avem şi un memorandum, avem şi o ordonanţă, (...) cred că din acest moment trebuie să ne gândim la copii şi să închidem anul şcolar, ca pe urmă, împreună cu ministrul Muncii, să terminăm grila, aşa cum ne-am asumat până pe 15 iunie”, a declarat Marcel Ciolacu la finalul unui eveniment.

În ceea ce priveşte Sănătatea, el a arătat că a avut „vreo două-trei discuţii” şi există unele restanţe la Legea 153, la fel cum sunt anumite restanţe şi în domeniul de Apărare şi Ordine publică. „Şi, din câte ştiu eu, şi din ce am discutat cu domnul prim-ministru, joi, aceste anexe vor intra în şedinţa de Guvern şi se vor suplimenta aceşti bani - repet, diferenţe la Legea 153. Este cu totul altă abordare faţă de domnii din Educaţie, care ajunseseră la limita maximă”, a explicat liderul PSD.

Preşedinţii PSD şi PNL, Marcel Ciolacu şi Nicolae Ciucă, au anunţat miercuri că şi-au asumat, printr-un acord politic al liderilor coaliţiei, garanţiile solicitate de sindicate privind majorările salariale din viitoarea grilă din sistemul de învăţământ. Laura RADU, Daniel BACIU

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Cele mai inutile facultăți din prezent, conform Inteligenței Artificiale. Pe locul 1 este o specializare foarte căutată
30/03/2025 15:57

Intr-o eră digitală in continuă schimbare, unde tehnologia este in centrul aproape tuturor industriilor, intrebarea care se pune frecvent este: „Ce facultăti sunt cu adevărat utile in prezent?”. Intel ...

Încep înscrierile pentru clasa pregătitoare în anul școlar 2025-2026. Până când vor putea completa  cererile
28/03/2025 12:10

 Începand cu 31 martie 2025, părintii vor putea să-si inscrie copiii in clasa pregătitoare pentru anul scolar 2025-2026. Înscrierile se vor desfăsura online sau direct la unitătile de inv� ...

Se schimbă regulile privind uniformele școlare! Ministrul Educației a făcut anunțul pentru elevi, profesori și părinți
26/03/2025 13:25

Se schimbă regulile privind uniformele scolare! Ministrul Educatiei, Daniel David, a explicat că uniformele pot reprezenta un simbol de identitate si mandrie pentru scoli, dar subliniază că această alegere ...

Simularea Bacalaureatului începe luni cu proba la Limba şi literatura română
24/03/2025 06:46

Simularea examenului de bacalaureat incepe luni cu proba la Limba şi literatura romană, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Marţi va avea loc proba obligatorie a profilulu ...

Simulare Evaluare Naţională - Prezenţă la proba de Limba română. Cinci elevi au fost eliminaţi din examen pentru tentative de fraudă
17/03/2025 17:20

Prezenţa la proba de Limba romană a simulării examenului de Evaluare Naţională, desfăşurată luni, a fost de 93%. ”La proba de Limba şi literatura romană, desfăşurată astăzi, 17 martie, in cadru ...

Cariera militară, o șansă pentru elevi
16/03/2025 13:16

Elevii de clasa a VIII-a se pot inscrie pană pe 21 martie 2025 pentru admiterea la cele cinci colegii militare nationale, specializarea matematică-informatică. Pentru anul scolar 2025 – 2026 sunt scoas ...

Simularea Evaluării Naționale 2025 începe luni, 17 martie, cu proba la Limba și literatura română. Tot ce trebuie să știe elevii și profesorii
15/03/2025 06:23

Elevii de clasa a VIII-a vor sustine prima probă a simulării Evaluării Nationale 2025 pe 17 martie, la Limba si literatura romană. Testările vor continua pe 18 martie, cu proba la Matematică, iar pe 19 ma ...

Încep simulările pentru Evaluarea Națională 2025
12/03/2025 11:11

În toate scolile care sunt centre de examen pentru Evaluarea Natională 2025 se va organiza, joi, 13 martie, o simulare tehnică potrivit unei adrese a Centrului National de Evaluare si Politici in Educat ...

Austria va interzice telefoanele mobile în şcoli, anunţă ministrul educaţiei
10/03/2025 19:01

Telefoanele mobile vor fi interzise in şcolile din Austria, a anunţat luni ministrul educaţiei, Christoph Wiederkehr, transmite agentia de stiri dpa, citată de Agerpres. Chiar dacă in trecut şcolile ş ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei