Munţi de bani pentru angajaţii din învăţământ

default

Dimensiune font:

| 10-11-2017 16:00

 Mult aşteptata şi negociata Lege a salarizării unitare modifică din temelii salariile angajaţilor din învăţământ * aceştia vor primi lefuri mai mari, în 2022 salariile din învăţământ depăşind, în medie, 4.000 de lei * de remarcat sunt însă diferenţele salariale foarte mici de la un grad la altul

Luna trecută a fost marcată de apariţia în spaţiul public a unuia dintre cele mai aşteptate, dar şi controversate documente. Este vorba despre proiectul Legii salarizării unitare, proiect promis de alianţa de la guvernare PSD-ALDE, în jurul căruia au fost purtate negocieri intense în ultimele luni.

Una dintre cele mai intens discutate categorii care vor beneficia de pe urma acestei legi este aceea a angajaţilor din învăţământ. După un 2016 plin până la refuz de proteste, pichetări, revolte şi nemulţumiri atât ale cadrelor didactice, cât şi ale personalului auxiliar, momentul anunţării măririlor salariale şi al elaborării Legii salarizării s-a dovedit a fi o gură de oxigen pentru sindicaliştii din învăţământ.

 

 Citește și Antreprenoriatul, în centrul atenţiei Universităţii Tehnice

 

Ce lefuri vor avea mai-marii învăţământului

Potrivit noii grile de salarizare, salariul de bază al unui rector cu gradul I va ajunge, în anul 2022, la 13.705 de lei, în timp ce un rector cu gradul II, va avea 16.232 de lei. Nici celelalte funcţii de conducere din învăţământul superior nu stau rău, un prorector urmând să primească 11.582 de lei, respectiv 14.916 lei, în funcţie de grad; un decan, 11.003 lei, respectiv 14.477 de lei; un prodecan10.037 de lei sau 12.459 de lei; iar un director de departament10.423 de lei sau 14.038 de lei.

Funcţiile de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar vor avea salarii semnificativ mai mici faţă de cele din învăţământ superior. Mai exact, un inspector şcolar general cu grad I va avea, în 2022, un salariu de 6.844 de lei, în timp ce gradul II va ridica salariul la 8.072 de lei. Inspectorii şcolari generali adjuncţi vor primi 6.580 de lei (grad I), respectiv 7.721 (grad II); directorii caselor corpurilor didactice vor avea salarii de bază de 6.229 de lei, respectiv 7.546 de lei; directorii unităţilor de învăţământ vor primi 5.966 de lei sau 7.282 de lei; directorii adjuncţi vor primi 5.791 de lei, respectiv 6.844 de lei; iar salariile inspectorilor şcolari de specialitate vor ajunge la 5.528 de lei, respectiv 6.229 de lei.

 

Citește și Sfârşit de săptămână plin de concursuri şcolare judeţene

 

Salariile de bază din învăţământul preuniversitar

Începând cu anul 2022, un profesor cu studii superioare de lungă durată debutant, cu vechime sub 1 an de zile, va avea un salariu de bază de 4.098 de lei, potrivit grilei de salarizare, în timp ce un profesor cu studii superioare de lungă durată, cu vechime de 1 până la 5 ani, şi grad I, va avea 4.372 de lei, cel cu grad II, va avea un salariu de 4.235 de lei, iar cel cu grad didactic definitiv – 4.144 de lei. Odată cu acumularea anilor de vechime, creşte şi salariul de bază, acesta putând ajunge, în cazul cadrelor didactice cu studii superioare de lungă durată şi peste 25 de ani vechime la 5.517 lei (grad I), 4.828 de lei (grad II) sau 4.554 de lei (grad didactic definitiv).

Diferenţele între salariile cadrelor didactice cu studii superioare de lungă durată şi ale celor cu studii superioare de scurtă durată nu este semnificativă, un profesor debutant cu studii de scurtă durată urmând să primească cu 91 de lei mai puţin, adică 4.007 lei. Profesorii cu studii superioare de scurtă durată şi vechime cuprinsă între 5 – 10 ani vor avea salarii de4.235 de lei (grad I), 4.144 de lei (grad II), respectiv 4.098 de lei (grad didactic definitiv), iar cei cu vechime de peste 25 de ani vor fi plătiţi cu 4.600 de lei (grad I), 4.463 de lei (grad II), respectiv 4.326 de lei (grad didactic definitiv).

 

Salarii de peste 3.500 de lei pentru funcţiile auxiliare

Salariile de bază ale cadrelor didactice auxiliare vor fi de peste 3.500 de lei, un administrator financiar cu grad I ajungând şi la 4.345 de lei. Secretarii cu studii superioare de lungă durată ai instituţiilor de învăţământ vor avea salariile cuprinse între 3.950 de lei şi 4.259 de lei, după cum urmează: 3.950 de lei (debutant), 4.087 de lei (grad III), 4.130 de lei (grad II), 4.259 de lei (grad I).

Administratorii de patrimoniu cu studii superioare de scurtă durată vor avea 3.850 de lei (debutant), 3.900 de lei (grad III), 3.950 de lei (grad II) şi 4.000 de lei (grad I). Aceleaşi salarii le vor avea şi pedagogii şcolari şi laboranţii cu studii de scurtă durată, singura diferenţă remarcându-se la cei cu gradul I, care vor avea 4.087 de lei. Ce se întâmplă cu sporurile

Potrivit proiectului de Lege, personalul didactic din învăţământ, inclusiv personalul didactic auxiliar din bibliotecile central-universitare, va beneficia de gradaţie de merit, care va fi acordată prin concurs. „Această gradaţie se acordă pentru 16% din posturile didactice existente la nivelul inspectoratului şcolar, respectiv al instituţiei de nivel superior, şi reprezintă o creştere cu 25% a salariului de baza deţinut. Gradaţia de merit se atribuie pe o perioadă de 4 ani”, se arată în Anexa nr. 1, Art. 5 din proiectul Legii salarizării. De asemenea, documentul prevede că personalul didactic calificat de predare şi conducere care îşi desfăşoară activitatea în localităţi izolate va primi o indemnizaţie de până la 20% din salariul de bază, în raport cu zona geografică respectivă, iar personalul didactic din învăţământul special va beneficia de o majorare cu 15% a salariului de bază.

Diriginţii, învăţătorii, educatorii, institutorii şi profesorii pentru învăţământul preşcolar şi primar vor avea salariile de bază mărite cu 10%, în timp ce personalul din instituţiile de învăţământ superior poate beneficia de o creştere de până la 30% a salariului de bază deţinut, cu condiţia ca acestea să fie plătite exclusiv din veniturile proprii. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Trei zile de foc pentru candidaţii la „examenul maturităţii”
11/06/2019 00:00

  * calendarul de Bacalaureat 2019 prevede că absolventii de liceu sustin pană astăzi, 11 iunie, competentele digitale, iar pe 12-13 iunie sunt examenele orale de limbă străină * probele scrise ince ...

„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”
18/05/2019 00:00

  * in primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată in Romania, un curs de formare in evaluarea dinamică a potentialului de invătare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendintei de inv ...

Fiecare şcolar va primi, din toamnă, câte o tabletă!
11/05/2019 00:25

  * Guvernul doreşte modernizarea sistemului de invăţămant cu ajutorul noilor tehnologii, urmand a investi cateva sute de milioane de lei pentru a instala sisteme wi-fi in 4.500 de şcoli * asta in co ...

Drama de la Buda l-a scandalizat pe şeful statului
16/04/2019 18:45

  * după ce luni, un copil de trei ani din satul Buda, comuna Brăeşti - Iaşi, a decedat, inecat in fosa septică din curtea şcolii, directorul respectivei unităţi de invăţămant a fost destituit ...

Elevii, educaţi în spiritul practicilor sustenabile de consum
11/04/2019 00:00

  În perioada 1- 6 aprilie 2019, un grup de elevi şi cadre didactice din Şcoala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iaşi au participat la cea de-a patra activitate de predare- invăţare din ...

Înscrierea în clasa pregătitoare, etapa a doua
03/04/2019 00:00

  * a inceput cea de-a doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor de inscriere in invăţămantul primar pentru anul şcolar 2019-2020 * se adresează copiilor care nu au fost insc ...

Au rămas neocupate 954 locuri la „clasa zero”
27/03/2019 10:37

  * in judetul Iaşi au fost depuse 6.735 de cereri de inscriere pentru clasa pregătitoare * şcolile care au depăşit numărul stabilit prin planul de şcolarizare sunt Colegiul National „Garabet ...

„Sărbătorim oamenii, nu celebrăm zidurile care ne înconjoară”
17/11/2017 05:04

Gheorghe Asachi este promotorul infiinţării primei linii de educaţie in inginerie, care s-a concretizat in naşterea unei ,,clase de ingineri hoţarnici”, la data de 15 noiembrie 1813. Evenimentul care ...

Cercetarea şi inovarea, susţinute prin Universitatea Tehnică
03/11/2017 04:06

La Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (UTI) invită doritorii la o Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare din cadrul acţiunilor „Marie Skłodowska-Curie&r ...

Profesorii anunţă proteste
11/09/2017 15:30

 Se pare că la Iaşi prima acţiune de protest va avea loc pe 2 octombrie. Sindicaliştii se arată nemulţumiţi de faptul că bugetul educaţiei va fi redus cu 239 milioane de lei. „Reamintim domn ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei