Reforma din învăţământ avansează - Mai puţini elevi în clase, mai mulţi psihologi în şcoli
Dimensiune font:
* o nouă propunere legislativă prevede ca în educaţia antepreşcolară să existe grupe de maximum opt copii, la învăţământul preşcolar grupa să fie compusă din 17 copii, faţă de 20 în prezent, iar în învăţământul primar să nu fie mai mult de 22 de elevi * totodată, se conturează perspectiva de a avea un psiholog şcolar la fiecare 500 de elevi
De-a lungul timpului, au existat mai multe discuţii cu privire la adoptarea unui model european de învăţământ. Prima schimbare a fost deja făcută şi ea priveşte reducerea numărului de elevi dintr-o clasă, de la 30 la 26, Camera Deputaţilor şi Senatul României au adoptând o propunere în acest sens. Actul normativ prevede ca în educaţia antepreşcolară să existe grupe de maximum opt copii, la învăţământul preşcolar grupa să fie compusă din 17 copii, faţă de 20 în prezent, iar în învăţământul primar să nu fie mai mult de 22 de elevi. „Educaţia de calitate este direct proporţională cu atenţia pe care o acordă cadrele didactice elevilor la clasă, cu sprijinul personalizat oferit acestora. Numărul mare de elevi din colective este principalul factor care împiedică un sistem eficient de management al clasei, progresul şcolar, evoluţia elevilor spre succes. Este important de urmărit cu atenţie modul în care se pot valorifica posibilităţile de învăţare şi de asimilare de informaţii, în funcţie de aptitudinile şi interesele copilului, ţinând cont şi de numărul de ore alocat fiecărei discipline, de obiectivele programelor şcolare”, a declarat deputatul PSD Camelia Gavrilă.
Dascălii spun că rolul iniţiativei legislative este deosebit de important şi ar îmbunătăţi calitatea actului didactic. „Ca profesor, inspector general sau deputat am cunoscut în detaliu dificultăţile asociate claselor aglomerate, problematica vârstelor şi a adaptării tinerilor din şcoli, de aceea am atras atenţia constant asupra rolului deosebit de important pe care îl are consilierea şcolară, dar şi asupra necesităţii unor demersuri legislative pentru creşterea numărului de psihologi, consilieri şcolari şi psihopedagogi. Astfel, se conturează perspectiva de a avea un psiholog şcolar la fiecare 500 de elevi, deci o reducere semnificativă a numărului de elevi consiliaţi, comparativ cu raportul de un profesor psiholog la 800 de elevi”, a mai spus Camelia Gavrilă.
Totusşi, raportându-ne la spaţiul european, un consilier şcolar la 500 elevi este în continuare prea puţin pentru nevoile complexe ale sistemului de învăţământ românesc. Ruxandra CAŞU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau