Totul despre începerea școlii: scenariile și regulile de funcționare, măsurile sanitare obligatorii, lista școlilor unde se începe online. Plus: când se ia prima vacanță în anul școlar 2021-2022

Dimensiune font:

| 13-09-2021 09:25

 Luni, 13 septembrie, aproape 3 milioane de elevi și preșcolari încep un nou an școlar marcat de pandemia de Covid-19, cu un set de reguli de funcționare publicate în urmă cu o săptămână în Monitorul Oficial. Masca este obligatorie în școală și rămâne distanța de 1 metru recomandată între elevi, acolo unde este posibil. Școlile vor fi deschise până la rata de infectare de 6 la mie într-o localitate, iar după această rată se trece la școala online.

Câți elevi încep online școala



Potrivit ministrului Educației, în 12 localități din țară - 6 din Satu Mare, 2 din județul Arad, una din Teleorman, una din Sibiu, una din Sălaj și una din Dolj - se va începe școala online, întrucât rata de infectare depășea 6 la mie vineri.

De asemenea, există școli cu probleme de infrastructură unde copiii vor începe online.

„În cele 12 localităţi care vineri au depăşit rata de infectare de 6 la mie, învaţă 2.400 de elevi. Se adaugă şcolile care au probleme de infrastructură. Din Bucureşti, 8 vor învăţa online. În București rămân 2.723 de elevi care vor fi nevoiți să învețe online săptămâna aceasta. În țară există încă 2.000 de elevi care din cauza problemelor de infrastructură, rămân online si 2.400 in cele 6 localități în care s-a depășit rata de infectare. La nivel național, peste 7.000 de elevi încep școala online, cel puțin în prima săptămână”, a spus ministrul Educației după videoconferința cu prefecții, potrivit B1TV.ro.

Cîmpeanu a vorbit și despre școlile cu probleme.

„Din cele 253 de școli care nu aveau îndeplinite condițiile de protecţie sanitară, peste 50 au rezolvat situația. Se lucrează la restul de 200. În general, le lipseşte autorizația DSP, pentru probleme de alimentare cu apă. Din 139 de școli cu probleme la sistemul de încălzire, au fost rezolvate cea mai mare parte. În Bacău, de la 56 de şcoli, am rămas cu 7 cu probleme de încălzire”, a mai spus Cîmpeanu, citat de B1tv.ro.
 

Școlile din București unde se începe online


Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență București a aprobat duminică lista școlilor și grădinițelor cu activitatea în online din cuaza lucrărilor de infrastructură.

Acestea sunt:

Grădiniţa nr. 133 – Sectorul 2,
Şcoala Gimnazială nr. 24 – Sectorul 2,
Şcoala Gimnazială nr. 25 – Sectorul 2,
Colegiului Economic Hermes – Sectorul 2,
Şcoala Gimnazială nr. 124 – Sectorul 5,
Şcoala Gimnazială nr. 280 – Sectorul 5,
Liceul Teoretic “Ion Barbu” – Sectorul 5
Şcoala Sanitară Postliceală VITA – Sectorul 6.

 

Scenariile de funcționare a școlilor

 


Scenariul 1 - Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 6/1.000 de locuitori:

Participarea zilnică cu prezență fizică a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

Scenariul 2 - Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori până la instituirea stării de carantină la nivelul localității:

- a) Participarea zilnică cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și a elevilor din învățământul special, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție;
- b) Participarea zilnică, în sistem on-line, a tuturor elevilor, cu excepția celor din învățământul special.
 

Ce se întâmplă la apariția unui caz de Covid în clasă



Regulile în cazul apariției unui caz de COVID-19 într-o clasă sunt diferite în învățământul preșcolar și primar față de cel gimnazial și liceal. La apariția unei îmbolnăviri, elevii din clasele a VII-a și a VIII-a și cei din liceu pot continua cursurile la școală doar dacă sunt vaccinați sau trecuți prin boală.

  • În cazul copiilor din preșcolar și a celor de până la clasa a VI-a, cursurile trec în online pentru 14 zile, dar se poate veni la școală din ziua 8, în urma testării antigen, cu test COVID negativ.
  • Testarea se organizează în școală.
  • În cazul în care părinții refuză testarea copiilor în ziua 8, acei copii continuă corsurile online până în ziua 14.
  • În cazul copiilor din clasele a VII-a, a VIII-a și a celor de liceu, la apariția unui caz de COVID într-o clasă pot continua cursurile la școală elevii vaccinați anti-COVID și cei trecuți prin boală în ultimele 180 de zile.
  • Elevii nevaccinați vor trece în online, cu posibilitatea testării în ziua 8.


La apariția cazurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul cadrelor didactice, didactice auxiliare sau nedidactice, acestea au obligația de a anunța conducerea unității de învățământ care va informa DSP/DSPMB. DSP/DSPMB, în urma anchetei epidemiologice, va stabili care sunt contacții direcți ai acestora și va decide împreună cu conducerea unității de învățământ dacă se impune suspendarea activităților didactice la nivelul grupei/clasei sau unității de învățământ.

Măsura suspendării este dispusă prin hotărârea comitetului județean pentru situații de urgență/al municipiului București, la propunerea conducerii unității de învățământ/instituției conexe, cu avizul ISJ/ISMB și al DSP/DSPMB.

Principalele reguli din școli



Va fi obligatorie purtarea măștii în școală, dar nu și în curtea școlii, și vor fi permise în continuare și măștile textile, cu condiția să acopere gura și nasul.

Personalul didactic/nedidactic și personalul didactic auxiliar implicat în procesul de învățământ în unitățile de învățământ special are obligația să poarte mască de protecție în permanență în cancelarie, în timpul deplasării în incinta unității de învățământ și în timpul pauzelor, precum și în sălile de clasă, cu excepția situațiilor în care procesul specific de predare/învățare/recuperare impune un contact vizual complet, caz în care vor putea folosi viziere.

În cazul elevilor din învățământul special, masca de protecție are caracter de recomandare adaptată specificului procesului educațional și nu reprezintă o obligație.

Este permisă organizarea simulărilor examenelor naționale, cu prezență fizică, în unitățile de învățământ din localitățile în care nu este declarată starea de carantină la nivelul localității, sub condiția asigurării stricte a normelor de prevenire a îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, respectiv distanțare corectă, igienizarea mâinilor și purtarea obligatorie a măștii.

Este permisă organizarea orelor remediale, cu prezență fizică, în unitățile de învățământ, dacă la nivelul localității nu este o incidență a ratei de infectare mai mare de 6/1.000 de locuitori.

Unitățile de învățământ au obligația să organizeze activitatea astfel încât să se prevină îmbolnăvirile cu virusul SARS-CoV-2 conform prevederilor prezentului ordin, prin:

a) asigurarea implementării activităților de prevenire a infecției cu SARS-CoV-2;
b) organizarea spațiilor pentru asigurarea distanțării fizice;
c) organizarea accesului în unitatea/instituția de învățământ;
d) organizarea programului de învățământ;
e) asigurarea măsurilor igienico-sanitare la nivel individual;
f) asigurarea măsurilor igienico-sanitare în unitatea/instituția de învățământ;
g) instruirea personalului, comunicarea permanentă de informații către elevi/studenți și părinți privind măsurile de prevenire a infecției cu SARS-CoV-2;
h) asigurarea măsurilor specifice pentru elevi/studenți, cadre didactice și alt personal din unitățile/instituțiile de învățământ aflat în grupele de vârstă cu risc și/sau având afecțiuni cronice și/sau dizabilități

În cazul în care preșcolarii sau elevii prezintă în timpul orelor de curs stare febrilă sau altă simptomatologie specifică infectării cu SARS-CoV-2, se aplică protocolul de izolare. În cazul în care există un consimțământ informat și semnat al părintelui/tutorelui legal cu privire la acordul de recoltare a probelor de exsudat nazofaringian în vederea testării preșcolarilor sau elevilor simptomatici, aceștia vor putea fi testați, într-o primă fază, cu teste antigen rapide, în cadrul cabinetelor medicale. Elevul care a împlinit vârsta de 18 ani va semna consimțământul personal.

 
Toate testele rapide efectuate în cabinetul medical școlar de la nivelul unității de învățământ vor fi raportate către direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București, în maximum 24 de ore. Dacă părintele/tutorele legal nu își exprimă acordul pentru testare, în cazul existenței unor simptome specifice, precum și în cazul în care nu există cabinet medical în unitatea școlară, acesta va lua legătura cu medicul de familie în vederea stabilirii pașilor următori; revenirea în colectivitate în aceste cazuri se3 va face după un repaus de 14 zile.

 

Măsuri sanitare și de protecție în școli



Documentul complet, aici - anexa nr.1 la ordinul comun publicat în Monitorul Oficial

Organizarea spațiilor pentru asigurarea distanțării fizice:

 
a) La intrarea în școală și pe coridoare, precum și la intrarea în fiecare clasă vor fi așezate dispensere/flacoane cu soluție dezinfectantă pentru mâini.


Ușile vor fi menținute deschise, dacă este posibil, pentru a evita punctele de contact.

b) organizarea sălilor de clasă:

— sala de clasă va fi amenajată astfel încât să fie asigurată distanțarea fizică de minimum 1 metru între elevi. Dacă configurația sălii de clasă (suprafață, mobilier etc.) nu permite distanțarea fizică de minimum 1 metru, atunci spațiul va fi organizat astfel încât să se asigure distanța maxim posibilă între elevi;

— deplasarea elevilor în interiorul instituției trebuie limitată prin alocarea aceleiași săli pentru o singură clasă de elevi.
 
Principiul de urmat este „1 clasă de elevi = 1 sală”, cu excepția laboratoarelor și atelierelor, pentru care se va aplica protocolul de dezinfectare după fiecare grupă;
 
— este interzis schimbul de obiecte personale;
 
— va fi asigurată aerisirea claselor înainte de sosirea elevilor, prin deschiderea ferestrelor timp de minimum 30 de minute, apoi în timpul pauzelor minimum 10 minute și la finalul zilei, precum și păstrarea ferestrelor deschise ori de câte ori este posibil;
 

— elevii și personalul didactic/didactic auxiliar/nedidactic vor purta mască în permanență în interior; se recomandă ferm purtarea măștii de uz medical însă se admit măști de tip textil care să asigure acoperirea orificiilor nazale și a gurii; sunt interzise orice alte dispozitive care înlocuiesc măștile, cu excepția vizierelor care sunt permise doar pentru cadrele
didactice din învățământul special;

c) organizarea grupurilor sanitare:
 

— este obligatorie asigurarea permanentă a substanțelor dezinfectante și a prosoapelor din hârtie, de unică folosință; sunt interzise uscătoarele electrice de mâini și prosoapele din material textil;
— se va verifica realizarea curățeniei zilnice și a dezinfectării regulate a suprafețelor atinse în mod frecvent, conform planului de curățenie și dezinfecție de la nivelul unității.

2. Organizarea accesului în unitatea de învățământ:
— accesul și fluxul de persoane vor fi gestionate la intrarea în instituția de învățământ de către persoane desemnate de către conducerea unității de învățământ;
— este recomandată intrarea prin mai multe căi de acces pentru a reduce fluxul de elevi. În cazul în care această separare nu este posibilă, respectarea distanțării fizice a persoanelor care intră în instituția de învățământ este esențială;
— căile de acces (de tip poartă sau ușă) vor fi menținute deschise în timpul primirii elevilor pentru a limita punctele de contact;
— după dezinfecția mâinilor, elevii vor fi îndrumați direct în
sălile de clasă;
— accesul persoanelor care nu au calitatea de elev sau
angajat al unității de învățământ (părinți, alți însoțitori etc.) va fi interzis, în afara cazurilor excepționale, pentru care este necesară aprobarea conducerii unității de învățământ.

 
Părinții/Însoțitorii copiilor cu cerințe educaționale speciale și dizabilități au acces în unitatea de învățământ, cu respectarea normelor de protecție sanitară necesare.


Măsuri de protecție la nivel individual
1. Spălarea/Dezinfectarea mâinilor
Atât elevii, cât și personalul au obligația de a se spăla/de
a-și dezinfecta mâinile:
a) imediat după intrarea în școală și înainte de a intra în sala
de clasă;
b) înainte de pauzele de masă;
c) înainte și după utilizarea toaletei;
d) după tuse sau strănut;
e) ori de câte ori este necesar.

2. Purtarea măștii de protecție:

 
a) masca de protecție este obligatorie pentru întreg personalul unității de învățământ și va fi purtată în sălile de clasă, în cancelarie, în timpul deplasării în incinta unității de învățământ și în timpul pauzelor în interior;

b) la orele de specialitate din învățământul vocațional este obligatorie purtarea măștii de protecție, cu excepția orelor de studiu ale instrumentelor de suflat;
c) masca de protecție nu este obligatorie în cazul preșcolarilor, indiferent de vârstă, precum și în timpul tuturor orelor de educație fizică;
d) schimbul măștii de protecție utilizate între persoane este interzis
 

Cum se organizează festivitățile de deschidere



Potrivit ordinului comun care reglementează deschiderea și funcționarea școlilor, festivitățile pot avea loc doar dacă durează maxim o ora și jumătate și exclusiv afară, cu masca obligatorie.

Directorii unităților de învățământ au sarcina de a recomanda participarea în sistem hibrid și online tocmai pentru a diminua aceste aglomerări de persoane, a precizat luni ministrul Educației.

Cum se desfășoară orele de sport



Orele de sport se pot desfășura înauntru fără mască doar până la o rată de infectare de 2 la mie. Ce spune ordinul comun:

Este permisă desfășurarea orelor de educație fizică în săli de sport/spații interioare, fără obligativitatea purtării măștii de protecție, în condițiile în care rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică de 2/1.000 de locuitori. La o rată de incidență mai mare de 2/1.000 de locuitori, orele de educație fizică se pot desfășura doar în spații deschise, fără obligativitatea purtării măștii de protecție.

Prin excepție, preșcolarii nu au obligația purtării măștii de protecție întimpul orelor de educație fizică, indiferent de rata de infectare.

Cine poate face școală online



Copiii care au boli cronice sau alte vulnerabilități, dar și cei care au în familie astfel de persoane cu risc, au dreptul la școala online.

Ce preșcolari sau elevi pot face orele online:

  • (1) Preșcolarii/Elevii cu vârstă mai mică de 12 ani, care fac parte dintr-o grupă de risc, respectiv cei diagnosticați cu boli respiratorii cronice severe, boli cardiovasculare, obezitate severă, diabet zaharat tip I, boli inflamatorii, boli imune/autoimune, boli rare, boli ereditare de metabolism, dizabilități, tratament imunosupresiv sau alte afecțiuni cronice, cu avizul și
  • recomandările specifice ale medicului curant și cu acordul scris al părinților, pot fi scutiți de prezența fizică în școală.
  • (2) Elevii cu vârsta de peste 12 ani, care fac parte dintr-o grupă de risc, respectiv sunt diagnosticați cu afecțiuni asociate cu imunodepresie moderată sau severă (transplant, afecțiuni oncologice în tratament imunosupresor, imunodeficiențe primare sau dobândite, alte tipuri de tratamente imunosupresoare), cu avizul și recomandările specifice ale medicului curant și cu
  • acordul scris al părinților, pot fi scutiți de prezența fizică în școală, chiar dacă sunt vaccinați cu schema completă.
  • (3) Preșcolarii/Elevii care locuiesc împreună cu o persoană diagnosticată cu afecțiuni asociate cu imunodepresie moderată sau severă (transplant, afecțiuni oncologice în tratament imunosupresor, imunodeficiențe primare sau dobândite, alte tipuri de tratamente imunosupresoare) pot fi scutiți de prezența fizică în școală, chiar dacă sunt vaccinați cu schema completă.
  • (4) Pentru preșcolarii/elevii menționați la alin. (1), (2) și (3), conducerile unităților de învățământ vor identifica, după caz, soluții pentru asigurarea procesului educațional, inclusiv online.
  • 5) Conducerile unităților de învățământ au obligația să se asigure că sunt respectate măsurile de protecție și cele de igienă recomandate tuturor elevilor, iar în situația preșcolarilor/ elevilor menționați la alin. (1), (2) și (3) să monitorizeze fiecare caz în parte.
  • (6) Preșcolarii/Elevii menționați la alin. (1), (2) și (3), precum și părinții acestora pot fi consiliați de medicii specialiști și psihologii care îi au în îngrijire, în privința măsurilor suplimentare necesare.
  • (7) Preșcolarii/Elevii cu dizabilități, care participă la cursuri cu prezență fizică, în funcție de specificul afecțiunii, vor beneficia de adaptarea măsurilor de prevenție în mod adecvat dizabilității specifice.

În ceea ce privește profesorii cu risc, ministrul Educației a afirmat pe 9 septembrie că nu este prevăzut niciun articol în lege care să-i permită unui profesor cu vulnerabilități medicale să solicite să predea doar online, însă profesorul poate merge la medicina muncii, iar dacă se constată că are boli care-l expun în fața Covid-19, atunci el poate aduce adeverință medicală directorului școlii și poate preda online.
 

Câți profesorii s-au vaccinat



Ministerul Educației a făcut joi publice rezultatele raportărilor privind vaccinarea personalului din sistemul de învățământ preuniversitar (de stat) și din sistemul de învățământ superior (de stat și privat).

Astfel, din totalul de 317.531 angajați ai sistemului național de învățământ s-au vaccinat 193.430 de persoane, reprezentând o rată generală de vaccinare de 61%.

Față de ultima raportare se înregistrează un plus de 8257 de persoane vaccinate în sistemul național de învățământ.

Vineri, ministrul Sorin Cîmpeanu a anunțat că a fost depășit pragul de 15% elevi vaccinați.

Cum se va face vaccinarea în școli



Odată cu începerea școlii pe 13 septembrie, elevii de peste 12 ani, dar și părinții sau angajații școlilor se vor putea vaccina și la școală, existând însă doar 476 de cabinete medicale dotate corespunzător pentru vaccinare în toată țara. Celelalte două posibilități puse la dispoziție sunt echipele mobile sau vaccinarea la centre de vaccinare de lângă școală.

Minorii se pot vaccina doar cu prezența părinților și doar după exprimarea consimțământului informat printr-un formular.

Pentru prima doză, campania începe pe 13 septembrie și se încheie pe 15 noiembrie.

Din precizările medicului Valeriu Gheorghiță din 7 septembrie:

  • Această acțiune de vaccinare se derulează pe o perioadă de circa două luni pentru învățământul preuniversitar și două luni pentru învățământul universitar pentru doza 1. Ulterior, în oglindă, se va continua cu administrarea celei de-a doua doze.
  • Practic, pentru sistemul preuniversitar, activitatea de vaccinare debutează pe 13 septembrie și se va încheia pe 15 noiembrie, iar pentru învățământul universitar debutează la 1 octombrie și se finalizează pe 1 decembrie.
  • Pentru învățământul preuniversitar, acțiunea de vaccinare se desfășoară în trei modalități, fie cu echipe mobile de vaccinare, fie prin înființarea unor cabinete proprii de vaccinare în cabinetele medicale proprii, fie prin arondarea unităților de învățământ la centrele de vaccinare din proximitate, care folosesc unul dintre cele două vaccinuri care au recomandare de administrare la persoanele cu vârstă peste 12 ani, respectiv de la compania Pfizer sau compania Moderna.
  • Se va stabili un program de vaccinare în una sau mai multe zile pe săptămână în funcție de solicitări, fie de dimineață alternativ cu program de dimineața.
  • Se va alege unul dintre vaccinurile aprobate pentru administrare persoanelor de peste 12 ani - Pfizer sau Moderna.
  • Pentru planificarea la vaccinare cu ajutorul echipelor mobile săptămânal prin grijă unității de învățământ se va face cartagrafierea personaelor eligibile care își exprimă intenția de vaccinare și se va întocmi situația numerică care va fi transmisă mai departe. Aceste solicitări se va cu cel puțin 48 ore anterior deplasării echipelor mobile.
  • Pentru fiecare unitate de învățământ se alocă cel puțin o echipă mobilă și va fi stabilit un program.
  • Pentru vaccinarea în unitățile de învățământ care vor avea centre de vaccinare proprii, se va stabili programul de lucru care va fi afișat la loc vizibil iar prezentarea la vaccinare se va face fără programare.
  • Pentru vaccinarea în unitățile de învățământ arondate unor centre de vaccinare din proximitate, prezentare se face poate face direct, fără programare, sau cu programare în plaformă. La acest moment programarea nu este obligatorie și oamenii nu trebuie refuzați.
  • Minorii vor fi însoțiți la vaccinare de către aparținătorii adulți. Toate vaccinările se fac doar după exprimarea consimțământului informat și formularul de exprimare a consimțământului informat poate să fie descărcat anterior prezentării la vaccinare pentru a fi vizualizat de către aparținători. Este un link care se regăsește pe platforma de vaccinare. Tot acolo se regăsește și chestionarul pentru triajul minorilor.
 

Când iau vacanță elevii - Structura anului școlar 2021-2022



Anul școlar 2021-2022: cursurile încep pe 13 septembrie 2021 - vacanța de vară: 11 iunie 2022.
 
Primul semestru are doar 14 săptămâni: 13 septembrie 2021-22 decembrie 2021 - vacanța de iarnă este și vacanța intersemestrială.

Vacanța de iarnă: 22 decembrie 2021-9 ianuarie 2022.

Semestrul al doilea - 20 de săptămâni: 10 ianuarie 2022-14 aprilie.

Vacanța de primăvară: 15 aprilie - 1 mai.

Cursurile de reiau pe 2 mai și durează până la vacanța de vară care începe sâmbătă 11 iunie.
 
În plus, există o vacanță pentru grădinițe și clasele primare în perioada 25-31 octombrie.

„Școala altfel” se desfăsoară în perioada 8-14 aprilie 2022.

„Intervalul aferent programului Școala altfel nu va coincide cu perioda în care se susțin lucrările scrise semestriale (tezele)” se precizează în ordinul de ministru.

Tezele se susțin cu cel puțin 3 săptămâni înainte de finalizarea semestrului.
 
Pentru clasele terminale din învățământul liceal (clasa a XII-a zi, clasa a XIII-a seral și frecvență redusă), anul școlar are 32 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 mai 2022.

Pentru clasele a VIII-a, anul școlar are 33 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 3 iunie 2022, în timp ce pentru clasele din învățământul liceal - filiera tehnologică (exceptând clasele terminale anterior menționate), respectiv pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are 37 de săptămâni de cursuri.

 

 

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Interzicerea telefoanelor mobile în școli ar putea reduce bullyingul
22/04/2025 15:32

Începand cu septembrie 2025, Franta va pune in aplicare o interdictie fermă privind utilizarea telefoanelor mobile in toate scolile gimnaziale, vizand elevii cu varste intre 11 si 15 ani. Dispozitivele v ...

Administrația Trump a intensificat revocarea vizelor de student, provocând întoarcerea forțată a multor studenți internaționali și generând teamă în comunitatea academică
20/04/2025 20:54

 Viza de student a fost considerată un "bilet de aur" pentru a studia in SUA, dar sub administratia Trump, procesul de revocare a acestor vize s-a accelerat, afectand sute de studenti internatio ...

Bacalaureatul din China
20/04/2025 19:12

 ”Bacalaureatul din China, „cel mai inspăimantător examen al maturitătii" din lume.  Copiatul este pedepsit cu pană la 7 ani de inchisoare! Elevii, verificati cu drone si prin s ...

Când vor primi elevii bursele pe luna martie 2025. Anunțul ministerului
19/04/2025 19:28

 Ministerul Educatiei a anuntat că elevii care nu si-au primit bursele pană de sărbătorile pascale, le vor primi după zilele libere, intrucat transferul banilor alocati către Inspectoratele Scolare a ...

84.000 de carduri educaţionale pentru copiii din medii defavorizate
16/04/2025 11:00

 Aproape 84 000 de carduri educaţionale au fost incărcate de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene cu 500 de lei, reprezentand sprijin pentru preşcolarii şi elevii din medii defavorizate. ...

Olimpiada Națională de Informatică de la Botoșani, desfășurată într-o sală de petreceri
16/04/2025 10:12

La Botosani, Olimpiada Natională de Informatică adună pană vineri cei mai buni elevi pasionati de algoritmi, coduri si competitie digitală. Cu toate acestea, evenimentul a fost marcat de controverse legate ...

Rezultatele elevilor din Iași la Olimpiada Națională de Biologie 2025
15/04/2025 15:59

În perioada 5–10 aprilie 2025, orasul Targu Mures a fost gazda unei veritabile sărbători a cunoasterii – Olimpiada Natională de Biologie, competitie de inalt nivel care a reunit 240 de tine ...

 Manualele de Limba Română, prea complicate pentru elevi
14/04/2025 15:11

Manualele de Limba si literatura romană din invătămantul preuniversitar din Romania ajung să complice, in loc să sprijine, procesul de invătare. Aceasta este concluzia ingrijorătoare a unor cercetător ...

Ministerul Educației Metodologia de concurs pentru acordarea gradațiilor de merit – 2025 și graficul desfășurării concursului, în Monitorul Oficial
12/04/2025 20:51

  Metodologia de concurs pentru acordarea gradatiilor de merit – 2025 si graficul desfăsurării concursului au fost publicate in Monitorul Oficial, potrivit unui anunt pus la dispozitie de Minister ...

Vise mari, șanse mici? Top 5 facultăți pe care le faci din pasiune, nu pentru carieră
11/04/2025 10:07

Un nou clasament realizat cu ajutorul inteligentei artificiale starneste dezbateri aprinse in mediul academic si in randul tinerilor abia iesiti de pe băncile liceului. Concluzia e simplă, dar dureroasă: exi ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei