Biroul viitorului: 4 elemente care îl definesc și cum se adaptează ele nevoilor actuale ale pieței

angajati-care-discuta_1182489481

Dimensiune font:

| 28-04-2024 10:41

Biroul viitorului: 4 elemente care îl definesc și cum se adaptează ele nevoilor actuale ale pieței

Piața muncii de astăzi se caracterizează prin diversitate, provocări, tehnologie și adaptabilitate. La toate acestea trebuie să răspundă companiile, într-un mod favorabil atât pentru angajator, cât și, în special, pentru angajați. Biroul viitorului face parte din ecuație, pentru că devine o necesitate, nu o excepție. 

Descoperă care sunt elementele care definesc biroul viitorului, dar și cum se adaptează ele la nevoile actuale.

Biroul viitorului favorizează interacțiunea între echipe

După mai mulți ani de când munca remote a dominat în dorințele angajaților, intervine nevoia de mai multă interacțiune între echipe. Astfel, munca de la birou devine normă în viitor, cel puțin trei zile pe săptămână.  Un studiu efectuat de Genesis Property, companie fondata de Liviu Tudor, arată că 70% dintre tinerii generației Z au nevoie să lucreze cel puțin trei zile de la birou, pentru a fi productivi și a colabora eficient cu echipa. 57% susțin că timpul petrecut cu echipa este principalul motiv pentru care merită să lucrezi de la birou, pentru că se creează o relație profesională mult mai puternică. Acest mod de lucru are și un impact pozitiv asupra relației dintre viața personală și cea profesională, fiindcă vine în ajutor pentru a echilibra balanța. Când ești departe de ecrane și comunicarea nu se rezumă prin aplicații, angajații se simt mai bine integrați în viziunea și misiunea companiei. 

Spațiile moderne de coworking trebuie să răspundă standardelor actuale de sustenabilitate 

Biroul viitorului nu mai este gândit doar ca un simplu spațiu unde angajații își respectă programul și sarcinile. El ia forma unui hub operațional, iar spațiile de coworking fac parte din componenta clădirilor. Acestea trebuie să răspundă nevoilor actuale de sustenabilitate, fiind, de altfel, și un element important în construirea unui mediu modern de muncă. Trebuie să fie și versatile, pentru a se adapta stilului de muncă, dar construite pe lângă spații verzi și zone dedicate socializării. Pentru a răspunde standardelor de sustenabilitate, ar trebui să fie proiectate cu birouri și materiale prietenoase cu mediul înconjurător, dar și să dispună de spații de reciclare moderne, de la hârtie până la plastic, sau alte consumabile.

Birourile viitorului încurajează crearea de comunități

Birourile se transformă în spații care încurajează crearea de comunități, cu beneficii în modul de comunicare atât la nivel macro, cât și pentru angajați. Odată ce angajații se simt bine la birou, iar spațiile de muncă sunt gândite pentru asigurarea confortului, vine de la sine nevoia de a explora și mai mult.  Pentru angajatori, asta înseamnă gândirea unor spații care să se plieze pe dorințele angajaților, cu facilități aflate în interiorul sau în apropierea biroului, cum ar fi: cafenele, restaurante, săli de fitness sau zone dedicate relaxării sau altor experiențe dedicate timpului liber. Odată ce sunt încurajați să-și petreacă altfel timpul liber, creează comunități care devin un mod sustenabil de profitabilitate a businessului, prin angajați fericiți care comunică deschis între ei.

Biroul modern încurajează echilibrul dintre viața profesională și personală

Echilibrul dintre viața profesională și cea personală devine normă în realitatea modernă a muncii. Este un aspect important pentru angajați, în ceea ce privește productivitatea și sănătatea generală, dar și pentru sănătatea businessului pe termen lung. Când angajații se simt bine și imaginea companiei este una bună, pentru retenție și atragere de noi talente. 

Acest lucru se poate întâmpla când satisfacția angajaților devine un obiectiv, iar beneficiile salariale includ mai mult decât un salariu prosper. Bunăstarea totală contribuie la crearea unei balanțe între muncă și timp liber, iar aceasta poate fi atinsă prin:

 *  pachete de motivare și loializare ce conțin experiențe și facilități în jurul biroului; *  workshop-uri și training-uri pentru dezvoltarea profesională și personală; *  ore de începere a programului flexibile, adaptate nevoilor individuale;*  spații gândite atât pentru confort în timpul muncii, cât și pentru relaxare în pauze; *  beneficii extrasalariale ce includ zile de concediu în plus pentru activități de voluntariat sau pentru zile  speciale.  

După cum ai observat, biroul viitorului pune angajatul pe primul loc, prin oferirea unui mediu deschis interacțiunii, până la echilibrul dintre viața personală și cea profesională. 

Sursa foto: Shutterstock

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Sindromul impostorului.Umbra succesului care apasă pe umerii multora
23/11/2024 15:06

Într-o sală de conferinte elegantă dintr-un hotel central, Claudia priveste zambind inspre cei peste o sută de oameni care o ascultă fascinati. Este specialistă in tehnologie, invitată să sustin ...

Slugărnicia - Umbra docilității și a interesului personal
23/11/2024 14:04

Într-un colt de cafenea linistit, un angajat povesteste cu jumătate de zambet si o doză de frustrare ascunsă despre colegul care, cu o elegantă calculată, face reverente invizibile sefului de fiecare ...

Procrastinarea sau arta subtilă de a amâna viața
22/11/2024 12:39

Într-o dimineată linistită de marti, Andrei priveste absent ecranul laptopului său. Deadline-ul pentru un raport important este doar la cateva ore distantă, dar browserul său este deschis la un video ...

 Umbrele motivației pierdute. Când visele devin fragmente
22/11/2024 12:19

Într-un apartament mic, intr-un colt al orasului, Andreea isi priveste cana de cafea goală. Nu stie cand a răcit. Poate e de dimineată. Poate de ieri. În jurul ei, lucrurile par inghetate in timp ...

Persoanele care dețin termometre cu mercur riscă închisoarea
21/11/2024 19:16

 Dacă detii un termometru cu mercur, risti să te confrunti cu dosar penal. Conform articolului 359 din Codul Penal, simpla detinere a unui astfel de termometru constituie infractiune. Persoanele surprins ...

Hygge la bloc. Apartamente transformate în oaze de confort urban
21/11/2024 16:12

Într-un timp in care totul se miscă rapid, ideea de a crea un spatiu care incetineste ritmul vietii a castigat popularitate inclusiv printre ieseni. Blocurile standard de apartamente, candva criticate pe ...

Economia dietelor nesănătoase. Costurile ascunse ale alimentației procesate și fast-food
21/11/2024 15:56

Un hamburger suculent sau o portie de cartofi prăjiti, cumpărate in cateva minute si consumate pe fugă, par solutii rapide pentru mesele zilnice. Dar ce se ascunde dincolo de ambalajele colorate si sloganuri ...

Cuptorul de pizza de grădină: ce modele sunt cele mai populare și cum să-l folosești
21/11/2024 14:59

 Un cuptor de pizza de grădină este visul oricărui iubitor de preparate italiene autentice. Dacă iti place să organizezi seri in aer liber cu prietenii sau familia, gătitul in grădină poate deveni ...

Cum ne influențează culorile percepția și comportamentul?
21/11/2024 12:11

Cum ne influentează culorile perceptia si comportamentul? Culorile au un impact profund asupra perceptiei si psihicului uman. Fiecare culoare evocă emotii specifice si poate chiar să influenteze semnifica ...

Sărbătorile de iarnă cu alți ochi. Povești din copilărie privite cu ochii adultului
21/11/2024 10:45

Sărbătorile de iarnă cu alti ochi. Povesti din copilărie privite cu ochii adultului Tin minte si acum cat asteptam să vină iarna. În niciun caz pentru dorinta de a simti frigul, ci cel mai mult pen ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei