Optimizarea SEO. De ce este vitala pentru afacerile online?
Dimensiune font:
SEO vine de la expresia in limba engleza “Search Engine Optimisation”. Tradus, acest lucru inseamna optimizarea site-ului pentru motorul de cautare. Optimizarea este o serie de tehnici care ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine continutul unui site. Pe scurt, daca optimizarea este efectuata corect, website-ul tau are mari sanse sa fie afisat in primele rezultate ale unei cautari pe internet. O strategie SEO buna, poate aduce vanzari substantiale pentru afacerea ta. Totusi, de ce este vitala pentru afacerile online?
In fiecare secunda, milioane de oameni cauta diferite cuvinte sau propozitii online. Fie ca este vorba despre un produs, despre informatii, despre un serviciu sau orice alte detalii, optimizarea SEO este cea care duce site-ul tau in primele afisari. Exista sanse foarte mari ca printre rezultate sa fie afisat si site-ul tau, acest lucru doar daca optimziarea s-a efectuat in mod corect. Atunci cand vorbim despre optimizare seo stim ca acest proces trebuie facut de catre o agentie, care cunoaste foarte bine acest domeniu. In caz contrar, printre primele rezultate ale cautarii diferitor oameni, cel mai probabil site-ul tau nu va fi afisat.
Un exemplu de importanta a acestei optimizari este faptul ca, dovedit prin statistici, 75% dintre utilizatorii de internet nu trec niciodata de prima pagina atunci cand cauta un subiect pe motoarele de cautare. Altfel spus, daca optimizarea seo nu este facuta corect, nu apari pe prima pagina, afacerea ta nu prea exista in mediul online. Cu ajutorul acesteia, esti prezent in online si implicit ai o mai mare expunere catre potentialii clienti. Optimizarea SEO se efectueaza la orice tip de site, fie ca este vorba despre un blog personal, despre vanzarea de produse, informatii, prestarea de servicii si asa mai departe.
Care este procesul optimizarii SEO?
Procesul este de fapt o combinatie de etape si tehnici SEO pe care specialistii le folosesc pentru a se asigura ca algoritmii Google si vizitatorii site-ului inteleg despre ce este vorba in acesta. Este important ca si Google sa inteleaga si sa considere relevant continutul pentru a-l afisa in prima pagina a rezultatelor atunci cand utilizatorul cauta cuvinte sau propozitii care au legatura cu website-ul tau.
Optimizarea SEO se imparte in doua categorii mari, respectiv On-Page si Off Page. Ambele sunt lucruri diferite, care folosesc altfel de tehnici. In ceea ce priveste optimizarea On-Page, aceasta foloseste cuvintele cheie, optimizarea tehnica si optimizarea continutului. De cealalta parte, optimizarea Off-Page este efectuata dincolo de site, unde este vorba despre link-uri interne, mentionarea afacerii tale pe site-uri cu autoritate, prezenta pe platformele sociale si imaginea pozitiva. Le vom discuta pe rand pe cele doua mari categorii, pentru a intelege de ce este vitala optimizarea SEO pentru afacerile online.
Optimizarea On-Page are rolul de a face algoritmii motorului de cautare sa inteleaga continutul website-ului. Cu alte cuvinte, Google nu vizualizeaza site-urile la fel ca utilizatorii. Acesta are un format si un algoritm care citeste codul din spatele site-ului pentru a intelege despre ce este vorba. Prin optimizarea On-Page te poti asigura ca site-ul este relevant atat pentru motorul de cautare, cat si pentru vizitatori. Acest tip include mai multi factori, respectiv cuvintele cheie, optimizarea tehnica si cea a continutului.
Cuvintele cheie reprezinta un element esential al optimizarii SEO. Prin intermediul lor se descopera de fapt website-ul in sine. Cuvintele utilizate pe site influenteaza si pozitia acestuia in topul afisarilor, iar cu cat sunt mai specifice, cu atat afacerea ta va fi mai vizibila si mai bine descrisa. Acestea se analizeaza in detaliu, bazata pe diferite particularitati, nisa si tendinta de piata, iar dupa ce sunt analizate, folosirea lor va face site-ul mai vizibil in mediul online.
Optimizarea tehnica are in cuprins alegerea si setarea multiplilor factori precum arhitectura interna a link-urilor, securitatea site-ului, viteza de incarcare a site-ului, fisierul robots.txt, optimizarea site-ului pentru mobil sau experienta pe care utilizatorul o va avea atunci cand navigheaza pe site-ul tau.
Ultimul factor din optimizarea On-Page este optimizarea continutului care se refera la texte si imagini. Aici este vorba despre setarea corecta a meta-titlurilor si descrierilor, distribuirea corecta a cuvintelor cheie in pagina website-ului, crearea link-urilor interne, setarea corecta a subtitlurilor, lizibilitatea textelor si optimizarea imaginilor.
Pentru ca orice motor de cautare sa tina cont de site-ul tau, va trebui efectuata si optimizarea Off-Page. Dupa ce motorul de cautare a inteles continutul website-ului, algoritmii scaneaza internetul si afla cum este perceputa afacerea ta. Optimizarea Off-Page contureaza de fapt prezenta afacerii tale, dincolo de site-ul propriu-zis. Algoritmii Google tin cont de mai multi factori precum:
· Calitatea site-urilor care trimit link-uri catre al tau. Relevanta site-ului care trimite link-uri catre al tau este esentiala si extrem de valoroasa.
· Mentiunile afacerii tale pe alte site-uri. Algoritmii Google analizeaza si iau in considerare toate cuvintele ce sunt vizibile pe alte site-uri care fac trimitere la afacerea ta.
· Numarul de site-uri care fac trimiteri catre site-ul tau. Acest lucru este vazut de catre motoarele de cautare un proces de incredere. (Vezi aici cum poti obtine link-uri catre site-ul tau)
Toate acestea au o maxima importanta pentru afacerea ta. Atunci cand vorbim despre optimizare SEO, cu totii stim ca acest lucru creste substantial vanzarile pe site, oricare ar fi nisa acestuia. In prezent, marea majoritate a afacerilor apeleaza la o agentie care sa se ocupe in permanenta de acest aspect. Expertii SEO aduc numeroase beneficii pe termen lung, strategii eficiente si o prezenta mare in mediul online. Cu ajutorul unei strategii bine puse la punct, se poate creste autoritatea, vanzarile, traficul pe site si nu in ultimul rand vizibilitatea site-ului.
O mare parte din afaceri si-au deschis portile si in mediul online, tocmai pentru a-si creste vizibilitatea, traficul de vizitatori si implicit numarul de clienti. Acest lucru nu poate fi efectuat altfel decat cu o optimizare seo din partea specialistilor. In cazul in care aceasta nu este corecta, nu respecta algoritmii pe care motorul de cautare ii ia in considerare sau elementele pe care o strategie SEO le are la baza, afacerea ta este ca si inexistenta in mediul online.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau