Drumul expres Bacău – Piatra Neamț, scos la licitație!
Dimensiune font:
Consiliul de Administrație al CNIR a aprobat, la sfârșitul săptămânii trecute, lansarea licitației pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Bacău-Piatra Neamț, o investiție de peste 6 miliarde lei (fără TVA). Durata de execuție a drumului expres Bacău – Piatra Neamț este de 48 luni.
Proiectul, care face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT), va fi dezvoltat de Compania Naţională a Infrastructurii Rutiere (CNIR).
Proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a avut nevoie de Acordul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM), deoarece se desfăşoară pe teritoriile a 15 unităţi administrativ-teritoriale aflate în două judeţe: Bacău şi Neamţ.
Drumul expres va avea 51 km și va tranzita localitățile Săucești, Berești – Bistrița, Ițești, Racova și Blăgești din județul Bacău, precum și localitățile Costișa, Rediu, Borlești, Podoleni, Zănești, Roznov, Săvineşti, Dumbrava Roşie, Cândeşti și municipiul Piatra Neamț, din județul Neamț.
Punctul de început al drumului expres se află la km 8 + 400 al autostrăzii Bacău – Paşcani (la aproximativ 6 km față de nodul rutier al Variantei de Ocolire Bacău cu drumul de legătură al variantei, Dh2- DN 15) şi este proiectat pentru o viteză de 120 km/ oră, pe două benzi de circulaţie pe fiecare sens de mers. Pe lângă partea carosabilă propriu-zisă a drumului expres, proiectul include noduri rutiere, poduri, pasaje şi viaducte, implicând lucrări de consolidare, hidrotehnice, pentru scurgerea apelor şi lucrări de mediu, precum şi amenajări de parcări, spaţii de servicii sau centru de întreţinere şi coordonare.
Vor exista 30 structuri (poduri, pasaje, viaducte) cu o lungime totală de aproximativ 16 kilometri, două dintre acestea având peste 1000 de metri, cel mai lung fiind viaductul de 1072 metri la nodul rutier de conexiune cu Autostrada Moldovei A 7, secțiunea Bacău-Pașcani.
Totodată, vor fi construite 5 noduri rutiere : nod rutier tip ,,trompetă” -conexiune A7 la km 0, nod rutier Racova pentru conexiunea cu DN 15, nod rutier Podoleni, nod Săvinești și nod rutier Piatra Neamț. În plus, vor exista un spațiu de servicii tip S3 și un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).
Se va acorda punctaj suplimentar pentru constructorul care angajează persoane fără loc de muncă din județele Bacău și Neamț, studiul de fezabilitate estimând a fi necesare, în total, 1.800 de locuri de muncă pe perioada execuției lucrărilor.
Pe traseul care se desfășoară în județele Bacău și Neamț sunt prevăzute perdele forestiere (aproximativ 20 kilometri lungime).
Finanțarea necesară pentru realizarea acestui obiectiv de investiții este de 9,139 miliarde lei și se asigură din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate.
În criteriile de atribuire a fost prevăzută acordarea punctajului suplimentar pentru constructorul care angajează persoane fără loc de muncă din județele Bacău și Neamț, studiul de fezabilitate estimând a fi necesare, în total, 1.800 de locuri de muncă pe perioada execuției lucrărilor. De asemenea, pentru utilizarea conceptului BIM (Building Information Modelling), CNIR a stabilit un punctaj de 6 %.
Necesitatea realizării drumului expres Bacău – Piatra Neamț a fost identificată și cuantificată la nivel general prin Master Planul General de Transport al României și în cadrul Programului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030. Radu MARIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau