Guvernul pregătește un sistem de evidență și standardizare a competențelor digitale, anunță Florin Spătaru

Dimensiune font:

| 09-04-2025 13:05

Unul dintre obiectivele incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) îl reprezintă înființarea unui registru destinat cartografierii și standardizării competențelor digitale ale cetățenilor români, a anunțat miercuri, în cadrul Digital Innovation Summit Bucharest (DISB) 2025, Florin Spătaru, consilier de stat în cadrul Cancelariei Prim-ministrului.

„Executivul acordă o atenție prioritară procesului de transformare digitală și consolidării securității cibernetice. Pe agenda Guvernului figurează o decizie crucială în ceea ce privește competențele digitale ale populației. Ne propunem să dezvoltăm un sistem național care să permită identificarea, dezvoltarea și uniformizarea acestor competențe, printr-un registru care să asigure coerența dintre direcțiile asumate la nivel guvernamental și realitățile din teren. Această inițiativă este parte integrantă a PNRR și constituie un jalon esențial pentru progresul digital al României”, a declarat Spătaru.

În cadrul intervenției sale, oficialul guvernamental a subliniat și importanța protejării infrastructurilor esențiale, într-un climat internațional marcat de instabilitate.

„Deși securitatea cibernetică este un subiect prioritar, nu trebuie să neglijăm infrastructurile critice. Trecem printr-o perioadă caracterizată de incertitudini majore, iar securitatea energetică, aprovizionarea și funcționarea lanțurilor valorice devin teme de interes strategic. Discutăm deja cu Ministerul Energiei despre extinderea definiției infrastructurilor critice, astfel încât să includem nu doar instalațiile fizice, ci și întregul ecosistem necesar funcționării acestora: mentenanță, logistică, continuitate operațională. Avem datoria de a acționa în mod integrat”, a punctat Florin Spătaru.

El a reamintit, de asemenea, că România găzduiește Autoritatea Europeană pentru Securitate Cibernetică și că acest statut presupune asumarea unui rol de exemplu în regiune. „Este esențial să valorificăm resursele existente – de la specialiști și instituții de învățământ superior, până la huburi de inovare – pentru a deveni un model regional în utilizarea tehnologiei în mod responsabil, sigur și eficient.”

Evenimentul Digital Innovation Summit Bucharest 2025, organizat de ICI București între 8 și 11 aprilie la Palatul Parlamentului, reunește peste 200 de speakeri din peste 30 de țări.

Agenda din acest an cuprinde cinci conferințe de referință: ediția a VIII-a a Forumului pentru Protecția Infrastructurilor Critice (CIP Forum), a IV-a Conferință Internațională de Diplomație Cibernetică (ICCD), a XX-a Conferință Internațională de Învățare Virtuală (ICVL), a XXIII-a Conferință Națională de Educație Virtuală (CNIV), precum și primul Forum dedicat Inteligenței Blockchain. Tot în cadrul summitului se va desfășura și Adunarea Anuală a Rețelei Eurodefence (RIE). 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:45

BANCUL ZILEI

13:36

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Comasarea voluntară a unităţilor administrativ-teritoriale
23/04/2025 22:42

 Romania are 3228 UAT-uri, dintre care: 103 municipii, 216 orase, 2862 comune, 41 judete si 6 sectoare ale Capitalei. Aproximativ 50% dintre localităti au sub 3000 locuitori, iar peste 75% au sub 5000 loc ...

Camera Deputaților aruncă în aer legea care taie din pensiile magistraților. S-a votat noua formă
23/04/2025 12:49

 Proiectul a suferit modificări din partea Comisiei pentru muncă. Comisia a eliminat tabelele prin care se eşalona varsta de pensionare a magistraţilor, astfel incat in anul 2045 să se ajungă la 65 d ...

Traian Băsescu anunță că începe o serie de dezvăluiri despre alegeri. „Hai s-o facem cu argumente”
23/04/2025 06:05

Fostul presedinte Traian Băsescu a anuntat marti, intr-un mesaj publicat pe pagina lui de Facebook, că va incepe să publice „cateva mici episoade despre alegeri”, incepand cu scrutinul din 2024. Traian ...

De ce nu este Istanbul capitala Turciei? Motivele mutării capitalei la Ankara
22/04/2025 15:37

Turcia este una dintre cele mai mari tări din lume, avand o suprafată de peste 780.000 km pătrati: 97% se află in Asia de Sud-Vest, iar 3% in Europa. Desi este cel mai mare oras al tării, Istanbul nu este ...

Rezultate incendiare în sondaje: se conturează finaliștii pentru turul 2
22/04/2025 15:03

  Cursa electorală merge inainte, in ciuda perioadei vacantei pascale, mai ales că au rămas doar 12 zile pană la alegeri. Campania candidatilor incepe să cristalizeze optiunile de vot, iar& ...

J.D. Vance, acuzat că l-a „ucis” pe Papa prin vizita sa
22/04/2025 07:21

Intalnirea dintre J.D. Vance si Papa Francisc a fost scurtă, dar s-a desfăsurat intr-un context tensionat, din cauza neintelegerilor privind migratia si politicile administratiei americane. Asa a apărut acuz ...

Ce se întâmplă după moartea Papei Francisc. Care este ritualul transmis de-a lungul secolelor și ce va fi schimbat la cererea exclusivă a fostului pontif
21/04/2025 11:24

 Moartea Papei Francisc nu este doar sfarsitul unei domnii spirituale, ci si inceputul unui ritual complex si profund simbolic, transmis de-a lungul secolelor si păstrat cu grijă de Biserica Catolică. ...

Ghidul alegerilor prezidențiale. Eu cine votez?
20/04/2025 13:37

 Campania electorală a inceput la 4 aprilie 2025, ora 00.00, şi se incheie in dimineaţa zilei de sambătă de dinaintea zilei alegerilor, respectiv in data de 3 mai 2025, la ora 7.00. În caz ...

Maria Zaharova: Anularea ALEGERILOR din România, motiv de „râs homeric” pe scena internațională
18/04/2025 05:02

Romania a fost adusă in prim-plan de purtătorul de cuvant a Ministerului rus de Externe, Maria Zaharova, care, in briefingul său de presă de joi, a declarat că anularea alegerilor prezidentiale din noiembr ...

BREAKING | Curtea de Apel îi dă dreptate Elenei Lasconi: USR nu poate face campanie pentru Nicușor Dan
17/04/2025 18:55

Contestatia USR a fost respinsă pentru lipsa calitătii de reprezentant, Elena Lasconi fiind singurul reprezentant legal al partidului. Au fost respinse si alte contestatii impotriva deciziilor BEC de eliminar ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei