Pe 26 aprilie, la Iași, se dă startul construcției podului rutier Ungheni – Golăești prin Festivalul „Podul de Flori”

Dimensiune font:

| 09-04-2025 17:39

România și Republica Moldova marchează împreună începerea lucrărilor la podul rutier Ungheni - Golăești printr-un eveniment simbolic și festiv

Pe 26 aprilie, autoritățile din România și Republica Moldova vor celebra împreună demararea construcției podului rutier dintre Ungheni și Golăești, parte integrantă a viitoarei Autostrăzi a Unirii (A8). Evenimentul va fi marcat printr-o manifestare cu profundă semnificație simbolică, denumită Festivalul „Podul de Flori”, care va avea loc pe malul Prutului.

Potrivit unui comunicat emis de Consiliul Județean Iași, la eveniment vor participa oficiali de rang înalt din ambele țări, care vor susține alocuțiuni privind importanța acestei investiții în infrastructura transfrontalieră și rolul său în apropierea celor două națiuni.

„Pe 26 aprilie, vom așeza piatra de temelie a podului rutier de la Ungheni – o lucrare de importanță istorică, primul pod de acest fel construit între România și Republica Moldova după mai bine de 60 de ani. Astfel, ‘Podul de flori’ nu va mai fi doar o metaforă emoționantă, ci se va transforma într-o punte reală, care va uni oameni, comunități și destine. Este o onoare pentru mine să fiu parte din acest proiect”, a declarat Costel Alexe, președintele CJ Iași și al Asociației Euroregiunea Siret-Prut-Nistru.

În discursul său, acesta a evidențiat dimensiunea strategică a acestui proiect de infrastructură, subliniind beneficiile economice și sociale pe care le va aduce de ambele părți ale graniței.

„Este primul pod în regim de autostradă care va traversa Prutul, un element cheie pentru conectivitate, competitivitate economică și o colaborare transfrontalieră eficientă. Ne leagă multe lucruri, dar acest pod va deveni un simbol concret al unei uniuni durabile. România și Republica Moldova continuă să meargă împreună, iar acum, mai apropiate ca niciodată”, a completat președintele CJ.

Evenimentul va avea loc în comuna Zagarancea, raionul Ungheni, unde sunt așteptați mii de participanți – de la cetățeni de rând, până la oficiali și jurnaliști, într-o zi dedicată reconectării simbolice și concrete între cele două maluri ale Prutului.

Festivalul „Podul de Flori” este organizat în memoria momentului din 1990, când zeci de mii de oameni s-au întâlnit la graniță pentru a celebra apropierea spirituală dintre cele două țări. De această dată, însă, emoția trecutului se împletește cu începutul unei construcții reale – un pod rutier ce va aduce împreună nu doar oameni, ci și drumuri, proiecte și dezvoltare comună.

Manifestarea va include momente artistice și culturale pentru toate vârstele, activități dedicate familiei, expoziții și spectacole aeriene. Echipa „The Hawks of Romania” din cadrul Aeroclubului României va susține un show aviatic impresionant, iar pe scena principală vor urca artiști îndrăgiți de publicul din ambele țări, precum Cristofor Aldea-Teodorovici și Lupii lui Calancea, într-un concert special dedicat acestei zile încărcate de emoție.

O expoziție de fotografie documentară itinerantă, realizată de echipa Docuart, va oferi participanților o perspectivă vizuală asupra istoriei și simbolisticii legate de „Podul de Flori”.

Totodată, vizitatorii se vor putea bucura de preparate culinare tradiționale în zona gastronomică special amenajată. Copiii vor avea acces la spații dedicate jocului și învățării, iar meșteri populari vor susține ateliere interactive de olărit, țesut sau cusut, aducând în prim-plan bogăția patrimoniului cultural comun.

Radio Moldova a anunțat că noul pod va purta oficial numele „Podul de Flori”, în memoria evenimentului emblematic din 1990. Proiectul prevede un pod cu patru benzi de circulație, trotuare pietonale, o lungime de 261 de metri și o lățime ce va crește de la 13 metri în prima fază la peste 24 de metri în etapa finală. Acesta va fi completat de un punct de trecere a frontierei modern, cu facilități pentru control, parcări și un drum de legătură de aproximativ 1 kilometru.

Noul pod face parte din proiectul strategic al Autostrăzii Unirii (A8), ce va lega Târgu Mureș, Iași și Ungheni de granița cu Republica Moldova, conectându-se mai departe cu Drumul Național R1 Chișinău – Ungheni.

Conform estimărilor, circulația pe pod ar putea fi deschisă provizoriu din toamna anului 2026, în timp ce finalizarea completă a Autostrăzii A8 este planificată pentru intervalul 2029–2030. Finanțarea este asigurată în totalitate din fonduri europene prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, cu un buget ce depășește 30 de milioane de euro.

Ministerul Transporturilor din România a mai anunțat că, în viitor, vor fi construite alte trei poduri rutiere peste Prut. Elaborarea studiilor de fezabilitate este în curs, iar pentru fiecare dintre acestea s-a alocat un buget de 1,1 milioane lei (fără TVA) pentru prima etapă de proiectare. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
DE 28 Iași – Târgu Frumos supravegheat din elicopter! Ce amendă primești dacă depășești pe partea dreaptă
20/04/2025 22:11

* in cadrul actiunilor de survolare si supraveghere a traficului rutier, derulate in aceste zile, aproximativ 35 de conducători auto au fost surprinsi in timp ce efectuau depăsiri neregulamentare ale altor au ...

Unde se află icoanele făcătoare de minuni ale Moldovei. Iașul are o icoană care a plâns cu adevărat!
20/04/2025 22:02

Cele mai cunoscute icoane făcătoare de minuni din zona Moldovei se află la Mănăstirea Neamt, cea a Maicii Domnului (avand pe o parte pe Maica Domnului Hodighidria, iar pe cealaltă pe S ...

O treime dintre ieșeni, acționari la bursă, fără să știe!
20/04/2025 21:56

* in Iasi sunt 276.927 de detinători, o treime dintre acestia neavand nici un fel de vesti despre actiunile cu care i-au recompensat statul in anii ’90 * desi mare parte dintre milioanele de romani ...

Câțiva ieșeni primesc bani pe viață de la stat pentru rezultatele sportive
20/04/2025 21:45

Iasul a avut mereu sportivi care au performat in multe domenii, aducand medalii olimpice, mondiale sau europene pentru Romania. 14 dintre acestia primesc din partea statului, ca recunoastere a prestigiului adus ...

Turism rural în județul Iași. Conace de poveste, mâncare tradițională și experiențe autentice la sat
20/04/2025 19:11

Cand spui Iasi, gandul zboară, de obicei, către Palatul Culturii, Copou, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Mitropolie si casele cu patină boierească ale orasului. Dar la nici o oră de mer ...

FOTO  Modernizări prin PNRR în centrul Iașului. Blocul „Gulliver” are panouri solare și lifturi noi
20/04/2025 19:04

Blocul „Gulliver” din centrul Iasului devine simbolul unei schimbări profunde. Cu ajutorul fondurilor europene, clădirea de pe bulevardul Stefan cel Mare trece printr-un amplu proces de reabilitar ...

Palatul Culturii poate fi vizitat și de Paști
20/04/2025 18:53

În timp ce mirosul cozonacilor proaspăt scosi din cuptor se impleteste cu linistea orasului in prag de Înviere, Iasul deschide portile uneia dintre cele mai frumoase catedrale ale sufletului: Palat ...

Scrisoare pastorală la sărbătoarea Învierii Domnului
20/04/2025 18:17

Iubiti frati preoti, Cinstiti vietuitori ai sfintelor mănăstiri, Drept-slăvitori crestini, Hristos a inviat! În fiecare an, aşteptăm sărbătoarea Sfintelor Paşti şi o trăim cu o bucurie deoseb ...

Hoaţa a rămas cu rochia furată. Era prea ieftină
20/04/2025 12:26

 Din zori şi pană ce se inchide, complexul Siraj e plin de lume. Teoretic, e un en-gros, deci muşteriii ar trebuie să fie doar comercianţii, proprietariii de tonete şi buticuri. Dar regula asta nu s- ...

 Hristos a Înviat!
20/04/2025 00:41

În aceste zile limpezi si blande, in care tăcerea grădinii de măslini se impleteste cu lumina unei iertări adanci, vă cuprindem cu recunostintă si gand bun. Fie ca Învierea Domnului să vă a ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei