21 de școli ieșene au rămas cu WC-urile în fundul curții!

Dimensiune font:

| 09-09-2023 12:41

* „În 2020, la nivelul judeţului Iaşi, aveam 121 de unităţi de învăţământ în această situaţie, în ianuarie 2022 mai erau doar 49, pentru că prin programele guvernamentale s-a redus considerabil acest număr. Acum, mai sunt 21 astfel de şcoli, dintre care 15 sunt în situaţia în care au în desfăşurare lucrări de reabilitare sau construcţie”, a precizat Luciana Antoci, şefa Inspectoratului Şcolar Județean

În această perioadă se desfăşoară inspecţia tematică de verificare a stadiului pregătirii unităţilor de învăţământ preuniversitar din judeţul Iaşi pentru începerea anului şcolar 2023-2024. Până acum, au fost au fost monitorizate 108 unităţi şcolare, 18 din mediul urban şi 90 din mediul rural. „Colegii mei au reuşit să vadă peste 96% din şcolile rurale. Săptămâna aceasta se fac controale şi în centrele şcolare urbane pentru a vedea în ce măsură sunt pregătite spaţiile de învăţare, şcolile sunt sigure, au autorizaţii sanitare şi de securitate la incendiu sau au asigurată paza”, a spus Luciana Antoci, şefa Inspectoratului Şcolar.

Astfel, cu doar câteva zile de începerea noului an şcolar doar 87,7% din unităţile şcolare au autorizaţie sanitară de funcţionare, alte 12,3% neavând astfel de documente din partea instituţiilor de profil.

Nici la autorizaţiile pentru siguranţa la incendiu unităţile şcolare nu stau foarte bine. Doar 5,2% nu au primit astfel de certificare. „Vorbim despre aceleaşi situaţii ca şi până acum. Sunt şcoli aflate în plin proces de reabilitare sau se fac acum demersurile pentru primirea acestor autorizaţii. Pe de altă parte, sunt şcoli care derulează anumite proiecte iar în timpul derulării acestor activităţi sunt suspendate autorizaţiile. Sunt şi situaţii unde lipseşte apa curentă în acele comunităţi în care nu s-a ajuns cu dezvoltarea reţelei de apă sau canalizare. De asemenea, există riscul ca apa care ajunge în şcoli să fie cu nitraţi sau alte substanţe care nu sunt în acord cu normele DSP”, a spus inspectorul-șef.

CJ a plătit Primăriilor „leneșe” 2 milioane de lei pentru problema toaletelor

În ceea ce priveşte modul de asigurare al pazei, în 20% din cazuri este asigurată de paznici, în 20,9% din cazuri se bazează pe sisteme de supraveghere video, în 7,6% au sistem mixt de pază. În majoritatea cazurilor, adică în 47,3%  din unităţile şcolare paza este asigurată exclusiv de sisteme de alarmare împotriva efracţiei. Doar 4,2% din unităţile şcolare din judeţ sunt fără pază.

 Noul an şcolar nu va aduce nimic nou în 21 de unităţi şcolare din judeţ, deoarece în clădiri în care învaţă încă elevi nu sunt grupuri sanitare, toaletele fiind amplasate încă „în fundul curţii”. „În 2020, la nivelul judeţului Iaşi, aveam 121 de unităţi de învăţământ în această situaţie, în ianuarie 2022 mai erau doar 49, pentru că prin programele guvernamentale s-a redus considerabil acest număr. Acum, mai sunt 21 astfel de şcoli, dintre care 15 sunt în situaţia în care au în desfăşurare lucrări de reabilitare sau construcţie. Pentru remedierea acestor probleme, am primit sprijinul Consiliului Judeţean Iaşi, care a intervenit şi a trimis către UAT-urile aflate în această situaţie o tranşă de 2 milioane de lei, astfel încât în regim de coplată primăriile să poată demara proiecte pentru aceste şcoli", a spus şefa Inspectoratului Şcolar.

Probleme cu spațiile și în grădinițe

Cei de la Inspectoratul Şcolar cer urgentarea implementării proiectelor care au obţinut finanţare prin Programul Naţinal de Redresare şi Rezilienţă, în primul rând a celor ce vizează reducerea abandonului şcolar. „La Iaşi rămânem într-o situaţie provocatoare şi din prisma liniilor nenumărate deschise pe finanţarea prin PNRR, în primul rând programul pentru reducerea abandonului şcolar, care într-o primă rundă a aşezat pe lista şcolilor eligibile 72 de unităţi de învăţământ. Mai avem însă 30 care aplică. Probabil că vor intra în acest program din anul şcolar 2023-2024, ceea ce presupun atenţie deosebită pe felul în care aceste proiecte sunt aplicate în şcoli, pentru că, din păcate, eligibile sunt şcolile vulnerabile din mediul rural”, a spus Luciana Antoci.

Inspectoratul Şcolar continuă să se confrunte cu lipsa spaţiilor pentru elevi şi copiii de grădiniţă, mai ales că s-a introdus obligativitatea grupei mijlocii de la grădiniţă pentru toţi copiii care au împlinit vârsta necesară. „Este un număr mare de solicitări pentru înscrierea copiilor la gradiniţă. De data aceasta în învăţământ obligatoriu, începând cu grupa mijlocie. Infrastructura şcolara nu se dezvoltă în ritmul în care creşte dinamica populaţiei şcolare de vârstă mică. Din perspectiva asta preocuparea noastră este sa îi cuprindem pe toţi în învăţământul obligatoriu, pentru că se deschid cele două gradiniţe, cea care face parte din structura Şcolii Gimnaziale Veronica Micle, precum şi grădiniţa din Dacia. Sperăm ca la finalul acestei săptămâni să avem o situaţie clară şi să acoperim toate cererile formulate de către părinţi", a spus şefa Inspectoratului Şcolar.

Laura RADU

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:05

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Povestea pubelelor. Deșeurile care trădează clasa socială, educația și viitorul Iașului
29/03/2025 11:31

La prima vedere, pubelele cartierelor iesene nu spun nimic. Sunt doar niste bidoane triste, pline, pe care le ocolesti cu nasul strans si pasii grăbiti. Dar dacă te opresti o clipă, dacă iti invingi repu ...

Pătrunjel cu pesticide, retras de la comercializare din patru magazine din Vaslui
29/03/2025 11:08

Un număr de 60 de bucăţi de legături de pătrunjel au fost retrase de la comercializare din patru magazine din Vaslui, Barlad şi Huşi, după ce s-a stabilit că produsele proveneau dintr-un lot infestat c ...

Concerte la Palat. Evenimente muzicale de excepție în luna aprilie
29/03/2025 10:49

Ateneul National din Iasi, alături de Palatul Culturii din Iasi, aduce o serie de concerte deosebite in luna aprilie. Astfel, patru recitaluri speciale vor fi sustinute in locatia emblematică a capitalei Mold ...

Apel deschis pentru artiști la Iași: „Masa Tăcerii”, o experiență unică de dans contemporan și arte vizuale
29/03/2025 10:30

Într-o lume in care zgomotul a devenit o constantă, iar viteza defineste ritmul fiecărei zile, proiectul „Masa Tăcerii” isi propune să creeze un spatiu de respiro, de introspectie si explo ...

„Casa cu stihii”, o nouă premieră la Teatrul Cub
29/03/2025 10:15

* publicul este invitat la un nou spectacol din proiectul „Lecturi” * este vorba despre premiera piesei „Casa cu stihii”, scrisă de Stela Giurgeanu si regizată de Ovidiu Lazăr,   ...

O femeie a căzut de la etajul 4 al unui bloc din Vaslui. A fost găsită inconștientă
29/03/2025 10:11

O femeie a căzut sambătă dimineata de la etajul 4 al unui bloc din Vaslui. Aceasta a fost resucitată si transportată la spital. Potrivit ISU Vaslui, pompierii au intervenit sambătă dimineata cu o ambula ...

A început procesul celui mai dur pedofil din ţară
29/03/2025 09:03

Judecătorul de cameră preliminară de la Harlău a dispus joi, 27 martie a.c., inceperea procesului impotriva celui mai dur pedofil din ţară. E vorba de Cezar Lucian Arvinte din Belceşti, care a abuzat sex ...

„Marșul pentru Viață”. Comunitatea Iașului, invitată să sprijine mamele și copiii
29/03/2025 09:00

Arhiepiscopia Iasilor, prin Departamentul Pro Vita din cadrul Sectorului de Misiune, organizează sambătă, 29 martie, „Marsul pentru Viată”, sub genericul „Fiecare om contează”. Even ...

Iașul în vâlvătaia Revoluției de la 1848. Proclamația lui Alecsandri care a aprins sufletul Moldovei
29/03/2025 08:57

Într-o primăvară tulbure, dar inflăcărată, cand vantul schimba nu doar anotimpurile, ci si istoria, Iasul a devenit scanteia care a aprins flacăra natională a Moldovei. Anul 1848, anul marilor sper ...

Viața pe muchie de card. Iluzia unui trai normal: ce nu se vede în clasa de mijloc din Iași
29/03/2025 08:38

În orasul celor sapte coline, cu tramvaie care scrasnesc printre clădiri istorice si cafenele cool in care timpul pare că respiră altfel, clasa de mijloc din Iasi merge, metaforic, pe o sarmă intinsă ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei