A început prigoana nevaccinaților!

1nevaccinati

Dimensiune font:

| 28-10-2021 00:00
Ieşenii care nu au trceut pragurile centrelor de vare au avut surpriza să constate că nu sunt primiţi în magazine precum Dedeman, Leroy Merlin sau Altex * retailerii s-au conformat deciziilor guvernanţilor, însă, pentru a nu pierde clienţi, au instituit zone exterioare pentru clienţii ce nu deţin QR-ul izbăvitor * la fel stau lucrurile şi în instituţiile publice, un exemplu în acest sens fiind Serviciului de Stare Civilă din strada Vasile Alecsandri, nr.8 și Serviciului de Evidență a Persoanelor, din Iulius Mall * în schimb, retailerii alimentari nu condiţionează în vreun fel accesul în magazine

După cum se ştie, Guvernul a adoptat noi măsuri care să limiteze răspândirea virusului, printre ele numărându-se şi condiţionarea deţinerii certificatului verde digital, dar şi limitarea programului operatorilor economici. Astfel, începând de luni, 25 octombrie, certificatul digital e necesar pentru accesul în restaurante, hoteluri, instituţii publice, centre comerciale, mall-uri. Mai nou, retaileri precum Dedeman sau Leroy Merlin condiţionează accesul în magazine de prezentarea certificatului verde. „Conform HG 1161/25.10.2021, începând din data de 26.10.2021, accesul în magazinele Dedeman este permis doar persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trceut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanelor care se află în perioada curprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2”, se arată pe site-ul Dedeman. Cu un mesaj identic sunt întâmpinaţi vizitatorii celuilalt magazin de profil. „Pentru accesul în magazine se solicită prezentarea certificatului verde care atestă vaccinarea/trecerea prin boală. Serviciul Rezervă şi Ridică este disponibil fără a accesa magazinul, cu ridicare din punctul organizat în exteriorul acestuia”, se precizează pe site-ul celor de la Leroy Merlin.

Zone exterioare pentru nevaccinaţi

În această situaţie se regăsesc, spre exemplu, IKEA, Altex, Decathlon şi multe alte magazine ce au sute de mii de clienţi în întreaga ţară. Pe site-ul oficial al IKEA România, de exemplu, putem găsi următorul mesaj, care anunţă clienţii de această schimbare: „În conformitate cu prevederile legale în vigoare, pentru a vizita magazinele IKEA este nevoie de certificatul digital privind COVID-19. Dacă dorești doar să ridici comenzile realizate online sau să returnezi un produs și nu deții încă un certificat verde, te rugăm să aștepți în zonele dedicate din afara magazinului, și un coleg te va ajuta să îți primești comanda sau să returnezi produse. Îți mulțumim!”. Evident, comenzile online devin astfel cea mai bună soluţie pentru cei care nu mai pot intra fizic în magazine, însă există riscul de a nu putea cumpăra o serie de produse care necesită o verificare prealabilă.

Retailerii alimentari nu cer certificate digitale

În schimb, retailerii alimentari prezenţi în Iaşi nu condiţionează accesul în magazine pe baza prezentării certificatelor verzi digitale. Aici, însă, trebuie făcută o menţiune, în sensul în care, pentru magazinele aflate în marile centre comerciale, nu se va putea intra fără respectivul document. „Bună! Te asigurăm că respectăm legislaţia, iar conform HG 1090/2021 cu modificările ulterioare în vigoare, accesul în magazinele noastre nu este condiţionat de prezentarea unui document. Mulţumim”, este anunţul transmis de Lidl celor care au întrebat, pe Facebook, dacă pot intra în magazin fără certificat verde.

Acces restricționat în sediile Direcției de Asistență Socială...

Şi activitatea de relații cu publicul a Primăriei Iași, direcțiilor, societăților comerciale și instituțiilor subordonate a suferit o serie de modificări impuse de prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1.161 din 25 octombrie 2021 pentru modificarea și completarea anexelor nr. 2 și 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Astfel, la începerea activităţii şi pe tot parcursul zilei de lucru, pe toate zonele de acces în spaţiile Direcţiei de Asistenţă Socială Iaşi se organizează puncte de triaj epidemiologic pentru angajaţi şi vizitatori, unde se verifică purtarea măştii și temperatura şi se face dezinfectarea obligatorie.

Pentru spațiile din interiorul sediului este permis accesul persoanelor care solicită prestaţii sociale, conform art. 12, alin. 4 din anexa nr. 3 a HG nr. 1.161. Documentele urgente, precum cererile pentru ajutoare la încălzire, se vor depune în sediul din șoseaua Naţională, nr. 43, unde sunt deschise trei ghişee, și în strada Mitropolit Varlaam, nr. 54.

Programul cu publicul la cele patru servicii de specialitate ale instituției (Serviciul de Beneficii de Asistenţă Socială, Serviciul Autoritate Tutelară, Protecţia Minorilor şi Familiei, Serviciul Alocaţii şi Indemnizaţii Pentru Copii, Compartimentul Asistenţi Personali şi Indemnizaţii Pentru Persoane cu Handicap Grav) se va desfăşura de luni până vineri, în intervalul orar 7.00 - 13.00. Solicitanţii au însă și posibilitatea de a transmite documentele în sistem online sau prin poștă. Condiția obligatorie la solicitarea ajutorului de încălzire este ca documentele transmise online să aibă semnătură electronică.

... și Direcției Locale de Evidență a Persoanelor

Începând de luni, 25 octombrie, în incinta Serviciului de Stare Civilă din strada Vasile Alecsandri, nr.8 și a Serviciului de Evidență a Persoanelor, din Iulius Mall au acces persoanele care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare (dovedită cu certificat verde), persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RTPCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, precum și persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, cu obligația de a prezenta dovada eliberată de autorităţile abilitate. Aceleași măsuri se aplică și în cazul înregistrării și oficierii căsătoriilor.

Se păstrează măsurile anterioare de triaj epidemiologic și distanțare socială existente, nefiind permis accesul în sediu pentru persoanele a căror temperatură corporală, măsurată la intrare, depăşeşte 37,3 grade Celsius, fiind obligatorii dezinfectarea mâinilor la intrarea / ieşirea din sediu și purtarea măştii de protecţie astfel încât să acopere nasul şi gura.

Prin excepție, la Serviciul de Stare Civilă va fi asigurat accesul persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2 doar pentru înregistrarea deceselor sau a certificatelor de naștere pentru nou-născuţi.

Actele de identitate care au expirat începând cu data de 1 martie 2020 îşi menţin valabilitatea pe teritoriul României pe toată perioada stării de alertă,  precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Începând cu data de 10 octombrie 2021 s-a decis prelungirea cu 30 de zile a stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021. Exemplu: dacă actul de identitate a expirat la data de 2 martie 2020, acesta își păstrează valabilitatea pe perioada stării de alertă (care expiră la 8 noiembrie 2021 și încă 90 de zile de la încetarea stării de alertă (de la 8 noiembrie 2021 până la 6 februarie 2022). Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Unui bărbat din Iaşi i s-a făcut dor de iubita lui, dar a uitat că femeia are ordin de protecţie împotriva lui. Cum s-a terminat aventura individului
11/01/2025 22:45

Dragostea nu are limită! Iar atunci cand iubeşti, nici măcar un ordin de protecţie nu mai stă in calea ta. A demonstrat-o un bărbat de 36 de ani din judeţul Iaşi, care s-a dus chitit să işi vadă fost ...

Focar de salmonella în Vaslui. Aproape 60.000 de ouă infestate, retrase de la comercializare; sute de mii de găini sacrificate
11/01/2025 22:34

Vasluienii au fost la un pas de a-şi pune in farfurie o adevărată bombă alimentară. Vorbim de aproximativ 60.000 de ouă care au fost retrase de pe piaţă, după ce inspectorii sanitar-veterinari au desco ...

Șoferii din România ar putea plăti o TAXĂ de decongestionare a traficului. Proiectul de act normativ, inițiativa unui deputat PSD
11/01/2025 22:24

Un deputat PSD a propus ca o parte din soferii din Romania să plătească o taxă de decongestionare a traficului, similară cu cea din Manhattan si Londra. Vasile Citea, un deputat PSD din Iasi, propune inst ...

Vameșii de la Siret au CONFISCAT o mașină în valoare de 50.000 de euro. Totul s-a întâmplat după un control de rutină / Ce au descoperit în autoturism
11/01/2025 22:16

Un bărbat de 42 de ani, cu dublă cetătenie romană si ucraineană, a fost prins incercand să introducă ilegal in Romania 1.680 de pachete cu tigări nedeclarate. Incidentul s-a petrecut in Punctul de Trec ...

Mihai Chirica  „Ne-am obișnuit să trăim foarte bine, cu un randament foarte scăzut, iar sectorul public a devenit un devorator al economiei”
11/01/2025 19:21

* consideră primarul municipiului Iasi, Mihai Chirica  - Domnule primar, inceput de an linistit, la Iasi, sau e doar o aparentă? Mă refer la temperaturile ridicate, care, provoacă cheltuieli mai putin ...

Contrabandist, prins cu 1.700 de pachete cu ţigări la frontieră
11/01/2025 11:59

Poliţiştii de frontieră din Suceava cercetează un bărbat cu dublă cetăţenie, romană şi ucraineană, in a cărui maşină au descoperit ascunse, in bagaje şi in plafonul mijlocului de transport, aproa ...

Publicul tânăr, în atenția Operei din Iași
11/01/2025 11:57

Conducerea Operei Nationale Romane din Iasi se va concentra, in acest an, si pe atragerea publicului tanăr in sălile de spectacole. În acest sens, in primăvară, va avea loc premiera operei comice &bd ...

FOTOGEOGRAFICA duplex fotografic București – Iași
11/01/2025 10:03

Casa de Cultură a Studenţilor Bucureşti si Universitatea Natională de Arte „George Enescu” din Iasi organizează un dublu eveniment dedicat Zilei Artei Fotografice din Romania si Zilei Culturii ...

O femeie din Iaşi s-a retras la mănăstire, după o 'iubire' ratată cu un soldat american, care era de fapt un marocan. I-a trimis bărbatului 7.000 de dolari
10/01/2025 19:03

O femeie din Iaşi s-a dus la mănăstire după ce a fost păcălită de un marocan din Italia să ii trimită bani ca să obţină aur in valoare de un milion de dolari. Pentru asta, moldoveanca a făcut impru ...

Ștefan cel Mare, evocare deosebită la 550 de ani de la Bătălia de la Podul Înalt, în Vaslui
10/01/2025 16:46

Muzeul Judeţean "Ştefan cel Mare" Vaslui a organizat, vineri, la Ansamblul Monumental "Podul Inalt" Băcăoani, o activitate culturală dedicată implinirii a 550 de ani de la bătălia caştigată de voievod ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei