„Pentagonul” din Aurel Vlaicu!

tomberoane-retim-420x236

Dimensiune font:

| 02-03-2022 00:00

250 de puncte gospodăreşti sunt monitorizate video non-stop într-un centru al Salubris, în special pentru identificarea celor care folosesc necorespunzător tomberoanele din cartiere * de la începutul acestui an, 60 de persoane au fost surprinse aruncând la punctele gospodăreşti saci cu deşeuri provenite din construcţii * tot în urma imaginilor surprinse de  camerele video au fost identificaţi tinerii care, la finele anului trecut, au incendiat într-o singură noapte trei puncte gospodăreşti * sistemul video este completat de aplicaţii care oferă informaţii despre gradul de umplere a pubelelor sau despre rutele autospecialelor şi a angajaţilor Salubris

De câţiva ani, Salubris SA împreună cu Primăria Municipiului Iași, au implementat  un sistem de colectare separată a deșeurilor, susținut prin modernizarea dotărilor existente, achiziția de utilaje ecologice și performante și implementarea de tehnologii moderne. În plus, 80% din totalul centrelor gospodăreşti din oraş au fost modernizarea prin înlocuirea containerelor cu module capsulate, fapt care, în mod logic, ar trebui să crească gradul de colectare selectivă a gunoiului menajer. Ceva mai recent, , şefii societăţii au montat camere de luat vederi la punctele gospodăreşti. „Aceste camere video ne ajută să vedem care sunt persoanele care aruncă necontrolat deşeuri, care nu respectă colectarea selectivă sau îşi duc  gunoiul la punctele gospodăreşti la care nu sunt arondate”, spune Cătălin Neculau, directorul Salubris Iași.

Camerele video au dus la identificarea piromanilor din decembrie

Centrul de comandă este situat la baza Salubris din Tătăraşi (strada Aurel Vlaicu) şi este unul dintre cele mai moderne din ţară, dispunând de sistem de monitorizare, în valoare de 1.202.308 lei, care cuprinde o aplicație GPS pentru autogunoiere, o aplicație GPS pentru persoane (angajaţi), ecrane pentru monitorizarea punctelor gospodărești și activității de colectare a deșeurilor prin sisteme video amplasate pe autogunoiere (40 de bucăți), sistem de monitorizare a punctelor gospodărești și autogunoierelor compus din 240 de camere video, inclusiv un server pentru stocarea imaginilor. Cinci angajaţi monitorizează în permanenţă starea punctelor gospodăreşti, putând oferi informaţii în timp real. „Camerele video au un rol multiplu. Grație lor, punctele gopodărești sunt menținute într-o stare de utilizare corespunzătoare, putând fi prevenite rapid deterioarea sau distrugerea lor. De altfel, la finele anului au fost mai multe cazuri de incendiere a punctelor gospodărești. Înregistrările ajung la Poliţia Locală, care, astfel, îi poate identifica pe faptaşi. Apoi, asigurarea supravegherii video duce la identificarea persoanelor care aruncă deșeurile necorespunzător sau în afara punctelor de colectare a deșeurilor. Mă refer aici la deşeuri provenite din construcţii, din diverse dezmembrări şi care nu-şi au locul la punctele gospodăreşti”, spune inginerul Dragoş Urdaru.

Căruţaşul imun la amenzi!

Pe un perete imens, opt monitoare oferă în fiecare minut informaţii extrem de utile. Pe patru dintre acestea rulează imagini oferite de camerele video din proximitatea punctelor gospodăreşti, iar pe celelalte patru sunt prezentate hărţi interactive cu poziţia autogunoierelor aflate pe trasee, cu gradul de încărcare a pubelelor inteligente de pe străzi şi cu starea punctelor gospodăreşti. „Un punct gospodăresc colorat în verde înseamnă că a avut parte de atenţia echipajele de pe autospeciale. Cel colorat în roşu înseamă că încă nu a fost golit”, explică  specialiştii Salubris.  

În ceea ce priveşte depozitarea controlată, cel mai recent zac depistat a fost cel al unui căruţaş care aruncă deşeuri provenite din construcţii la un punct gospodăresc de pe B-dul Chimiei. „A fost alertată Poliţia Locală, care l-a adus pe căruţaş înapoi la punctul gospodăresc. Individul a fost pus să  încărce toţi sacii care îi depozitase acolo. Bineînţeles, a fost amendat”, mai precizează angajaţii Salubris. De altfel, omul era cunoscut pentru asemenea practici, pe numele său figurând o sumedenie de amenzi. Este unul din cele 60 de cazuri de depozitare necontrolatăa a deşeurilor semnalate de la începutul acestui an.  

Comenzi şi reclamaţii

Tot la dispeceratul Salubris sunt preluate şi prelucrate comenzile şi  reclamațiile. Cei care doresc să scape de deşeuri de altă provenienţă decât cele menajere, hârtie, plastic, sticlă, pot face o comandă către operatorul de salubritate, care asigură transport loc contra cost sau în cadrul unor  campanii. „De exemplu, în scurt timp va demara o campanie vizând deşeurile din lemn”, mai spun cei de la Salubris. În ceea ce priveşte reclamaţiile, faptul că un operator de salubritate stradal sau o autospecială deţin GPS-uri ajută foarte mult. „În orice moment putem vedea unde se află angajatul nostru şi în ce zone a operat, în caz că cineva ne reproşează că o anumită stradă nu a fost măturată”,  mai spun cei de la Salubris. Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Vărzările, povestea deliciului simplu care aduce bucurie în post
25/11/2024 15:34

Pe ulitele satelor din jurul Iasului si in bucătăriile ascunse ale oraselor, aroma inconfundabilă a vărzărilor proaspăt scosi din cuptor te opreste in loc. Aceste plăcinte modeste, cu foi subtiri si croc ...

Artiștii Filarmonicii vor aprinde Bradul de Crăciun
25/11/2024 13:54

Ca in fiecare an, Filarmonica „Moldova” Iasi lansează invitatia de a participa la un eveniment magic dedicat sărbătorilor de iarnă. „Vino la Palas să aprindem luminile de Crăciun intr-o ...

ERMAGIL S.R.L,  derulează, din 30 iulie 2024, proiectul „DEZVOLTAREA ACTIVITĂȚII ERMAGIL S.R.L. PRIN ACHIZIȚIA DE ECHIPAMENTE”
25/11/2024 09:54

 COMUNICAT DE PRESĂ                                                     & ...

ENVIROTECH CONSULT S.R.L – derulează, începând cu data de 08 august 2024, proiectul „DEZVOLTAREA ACTIVITĂȚII FIRMEI ENVIROTECH CONSULT S.R.L.”, cod SMIS 314597
25/11/2024 09:48

 COMUNICAT DE PRESĂ  Data: 25.11.2024 LA LANSAREA PROIECTULUI ”DEZVOLTAREA ACTIVITĂTII FIRMEI ENVIROTECH CONSULT S.R.L.”

Doi pumni daţi, trei ani de puşcărie primiţi
25/11/2024 08:58

 Întamplarea ce i-a adus atata ghinion popricăneanului s-a petrecut in seara de 19 mai 2023. Tanărul lucrase toată ziua in gospodăria consăteanului Iulian A., pe care-l ajutase să taie nişte l ...

 O păşcăneană a bătut un bărbat şi i-a sustras telefonul
25/11/2024 08:55

Păşcăneana Rada A. şi iubitul ei, Florin S., au fost trimişi in judecată pentru săvarşirea infracţiunilor de „talhărie calificată”, respectiv „lovire sau alte violenţe”, fapt ...

Doi soţi din Iaşi au demarat o afacere de turism sexual
25/11/2024 08:48

Prin incheierea finală de vineri, 22 noiembrie, judecătorul de cameră preliminară a dat undă verde intr-un nouă proces de proxenitism, inculpaţi fiind soţii Cătălin şi Andreea N., plus taximetristul ...

Magistraţii i-au împlinit dorinţa. L-au băgat la zdup pe un hârlăuan ce înjurase un poliţist
25/11/2024 07:59

Oprit şi legitimat decătre agentul de poliţie Dumitru D., tanărul a devenit recalcitrant, s-a pus ope injurat şi ameninţat. Nici după ce a fost imobilizat şi dus la secţie, nu s-a potolit. Dimpotriv ...

Echipamente informatice noi în școlile ieșene
25/11/2024 07:58

* Primăria investeste 5 milioane de euro pentru achizitionarea in scoli a 1.379 de display-uri (table) interactive si 1.379 de suporturi pentru display, 1.155 de calculatoare all-in-one, 231 de laptopuri, 1.36 ...

Incendiu la Volovăț. Șase echipaje de pompieri s-au luptat cu flăcările care au cuprins o casă
24/11/2024 18:47

Şapte echipaje de pompieri au intervenit, duminică după-amiază, pentru stingerea unui incendiu la o casă din localitatea Volovăţ, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei