„Un copil care merge la școală, și doar atât, este un viitor adult eșuat”

Dimensiune font:

| 06-04-2024 08:50

 Dialog cu Maria Costan, PR-ul Clubului Leo Libra

- Care sunt principalele valori pe care le promovați ca organizație și cum asigurăm că sunt reflectate în toate activitățile noastre?
- Din câte putem observa, trăim într-o societate maladiv-egocentristă. Scopul nostru este de a forma „viitori adulți” care să creeze în mediu mai tolerant, cu oameni gata să te ajute și începem să contribuim la această schimbare încă de pe acum. Diferitele activități pe care le desfășurăm integrează diverse probleme pe care noi tinerii le identificăm în comunitate și încercăm să le soluționăm, bineînțeles în limita capacității noastre. Special Olympics” spre exemplu, a fost proiectul cu care am marcat începutul anului 2024, și care s-a focusat asupra incluziunii sociale a tinerilor cu autism și promovarea sportului în viața lor! Career Fair.2” este un proiect care se vs desfășura zilele acestea și care își propune să ajute adolescenții cu orientarea în carieră! Majoritatea proiectelor noastre motivează tinerii să contribuie la bunăstarea societății, prin implicare și empatie.

- Ce strategii aveți în vedere pentru a asigura transparența și comunicarea eficientă între conducerea organizației și membrii săi?
- Odată ce un anumit număr de membri este depășit, într-adevăr devine din ce în ce mai greu să menții o transparență totală sau o comunicare 100% eficientă, din cauza faptului că de multe ori se pierde informația. În schimb, cred cu tărie în ideea de unitate, de familie LEO. Prin teambuilding-urile pe care le organizăm și activitățile de lucru în echipă, diviziunea dintre board și membri, sau dintre membrii fiecărui departament (design, fundraising, PR si HR), se estompează vizibil, dar mai mult decât atât simțibil. Prin urmare, creând un mediu prietenos, în care cat mai multe persoane să se regăsească, automat comunicarea eficientă și transparența sunt asigurate.
- Ce planuri aveți pentru a face clubul nostru de tineri mai accesibil și inclusiv pentru toate categoriile de tineri din comunitatea noastră?
- În general, toate categoriile de tineri sunt binevenite, întrucât unul dintre principalele scopuri promovate de noi sunt incluziunea socială. Sentimentul de aparținere unui anumit grup, din punct de vedere sociologic, este crucial. Deasemenea, cred că dacă creăm contextul potrivit, oamenii potriviți vor veni. De multe ori ne aflăm în poziția de a pune etichete involuntar, la prima vedere. Conferind un mediu în care toate prejudecățile obiective sunt lăsate deoparte, putem ajunge mult mai ușor la sufletul celui din fața noastră, astfel tinerii reușesc să simtă un stop de siguranță. Acesta, alături de multe altele, asigură faptul ca fiecare adolescent se poate regăsi în activitățile noastre. În alte cuvinte, planul care stă la baza dezvoltării clubului nostru, vizând accesibilitatea și flexibilitatea în cadrul său, este de a crea un mediu optim, care să ofere libertatea în exprimare și dorința de a ajuta!
- Cum vedeți rolul educației non-formale în cadrul activităților și cum încurajăm dezvoltarea personală și profesională a membrilor?
- Adesea, acest to de educație non-formală este lăsat deoparte când se discută despre educarea copiilor. Însă eu cred că acesta ar trebui adusă în prim-plan și luată în considerare de fiecare părinte care își dorește ca al său copil sa aibă simțul responsabilității și al umanității.
Voluntariatul în sine ne face să conștientizăm că nu trăim singuri pe lumea acesta. Și chiar dacă trăim ghidați de un individualism absolut, tot nu suntem singuri. Voluntariatul este mijlocul prin care se poate lua cu acuratețe pulsul societății. Școala, sau cel puțin sistemul de învățământ din țara noastră, este unul foarte rigid, care mai mult îndepărtează de la valorile sufletești. Știu că acest subiect, la momentul actual, este destul de controversat, dar din punctul meu de vedere, un copil care merge la școală, și doar atât, este un viitor adult eșuat. Acesta nu va avea capacitatea de a empatiza cu ceilalți, dând dovadă și de un radicalism enervant; nu va fi gata să facă compromisuri sau să accepte înfrângerea. Pe scurt, acesta va fi acel coleg țâfnos care mereu se plânge de ceva, pe care cred că mulți dintre noi îl avem.
Activitățile non-formale îmbunătățesc atât skill-urile necesare pe plan profesional, cât și cele pe plan personal. O bună relaționare, gestionarea situațiilor limită, îmbinarea opiniilor celorlalți cu cea proprie, lucrul în echipă, organizarea unui eveniment, soluționarea conflictelor și multe altele, sunt lucruri care sunt utile la oricine vârsta, în orice context, iar din nefericire, educația formală, le superficializează.
Nu, nu are cum să îți pese de cel de lângă tine, până când nu te așezi jos lângă el, să vezi totul prin ochii lui. Nu, nu ai cum să te plângi de lipsurile comunității, până când nu îți dai jos ochelarii de cal și încerci să schimbi chiar tu ceva, poate chiar pe tine!
În concluzie, variile tipuri de activități extracuriculqare au un impact major asupra tinerilor, întrucât lărgesc orizonturi și reprezintă o cale didactică practică, prin care învățăm lucruri pe care le luam cu noi toată viața!
- Ce proiecte sau evenimente speciale planificați pentru a încuraja spiritul de echipă și implicarea membrilor în activități?
- Proiectele noastre de interes se focusează asupra acestor doua mari aspecte, din punct de vedere organizatoric. Dacă noi,voluntarii ne simțim confortabil, automat și cei care participă la diferitele noastre proiecte o resimt. La fel și nivelul de implicare a membrilor, este influențat de starea în care ne aflăm. După cum bine știm, momentele inconfortabil fac parte din viața de zi cu zi, iar acestea apar mai ales când niște adolescenți se joacă de-a adulții. Dar partea frumoasă a momentelor mai puțin frumoase este felul în care trecem împreună peste ele, chiar dacă instinctul primar este de a abandona totul. Evenimentele noastre vizează o problematică pe care noi toți o avem in comun. Mai avem apoi, fiecare contribuie cu ce poate în realizarea proiectului, ce poate aduce o abordare diferită asupra subiectului.

Maria Costan are 17 ani și este elev la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Iași, în clasa a XI-a, la profilul Filologie bilingv engleză. Pe lângă pasiunea pentru literatură, voluntariatul este activitatea căreia îi este dedicată în întregime. Este fondatoarea și responsabila Departamentelor de Relații Publice și Resurse Umane, în cadrul Clubului Leo Libra Iași.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:05

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
FC Botoșani învinge Farul Constanța și urcă pe locul 2 în grupa de play-out
29/03/2025 18:54

FC Botosani a invins Farul Constanta si a urcat pe locul 2 in clasament. Este vorba despre o partidă din a doua etapă a play-out-ului Superligii de fotbal. Partida s-a disputat sambătă, la Botosani. Partid ...

Iașul are buget! Chirica: „Speranţa mea este Stadionul Ferdinand I!”
29/03/2025 17:35

* „Vrem să ducem serviciile sociale cat mai aproape de cei care cu adevărat au nevoie de ele. De asemenea, vom incerca să ducem la bun sfarşit tot programul de investiţii inceput, dar să demarăm ş ...

Topul localităților în care ieșenii depășesc cel mai des vârsta de 85 de ani
29/03/2025 17:35

* clasamentul oferă cateva surprize uriase, in sensul că majoritatea unitătilor administrativ-teritoriale care compun Zona Metropolitană a judetului Iasi se regăsesc la coada clasamentului * topul este des ...

Doar 88 de ieșeni și-au înregistrat cazanele de țuică la Fisc
29/03/2025 17:33

* „În perioada 2022 - 2024 nu au fost intocmite decizii de impunere privind obligatiile fiscale declarate la solicitarea gospodăriilor individuale producătoare de tuică şi rachiuri din fructe, d ...

Tot mai multe ieșence solicită Poliției să le scape de soții furioși
29/03/2025 17:30

* anul trecut, la Iasi au fost emise 919 ordine de protectie, un adevărat record in materie, niciodată consemnat in capitala Moldovei, mai mult decat dublu fată de anul 2020! * profilul victimelor violentei ...

Un microbuz în care se aflau 12 copii, implicat într-un accident în județul Neamț
29/03/2025 14:16

Un microbuz in care se aflau soferul si 12 copii, dar si alte două autoturisme au fost implicate sambătă dimineata intr-un accident produs pe E 85 in judetul Neamt. Potrivit ISU Neamt, accidentul a avut loc ...

Povestea pubelelor. Deșeurile care trădează clasa socială, educația și viitorul Iașului
29/03/2025 11:31

La prima vedere, pubelele cartierelor iesene nu spun nimic. Sunt doar niste bidoane triste, pline, pe care le ocolesti cu nasul strans si pasii grăbiti. Dar dacă te opresti o clipă, dacă iti invingi repu ...

Pătrunjel cu pesticide, retras de la comercializare din patru magazine din Vaslui
29/03/2025 11:08

Un număr de 60 de bucăţi de legături de pătrunjel au fost retrase de la comercializare din patru magazine din Vaslui, Barlad şi Huşi, după ce s-a stabilit că produsele proveneau dintr-un lot infestat c ...

Concerte la Palat. Evenimente muzicale de excepție în luna aprilie
29/03/2025 10:49

Ateneul National din Iasi, alături de Palatul Culturii din Iasi, aduce o serie de concerte deosebite in luna aprilie. Astfel, patru recitaluri speciale vor fi sustinute in locatia emblematică a capitalei Mold ...

Apel deschis pentru artiști la Iași: „Masa Tăcerii”, o experiență unică de dans contemporan și arte vizuale
29/03/2025 10:30

Într-o lume in care zgomotul a devenit o constantă, iar viteza defineste ritmul fiecărei zile, proiectul „Masa Tăcerii” isi propune să creeze un spatiu de respiro, de introspectie si explo ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei