Acuzații grave pentru fiica lui Cristian Minculescu, în dosarul „Scandalul de la Operă”

madalina minculescu
gianina porosnicu

Dimensiune font:

| 18-03-2021 05:49

 
Mădălina Ioana Minculescu a semnat multe contracte fictive, la cererea lui Beatrice Rancea, managerul destituit al Operei Naționale Române Iași * ea se află sub control judiciar, la fel ca și restul grupului infracțional constituit la nivelul ONRI


Audierile în dosarul întocmit în cazul managerului destituit al Operei Naționale Române Iași (ONRI), Beatrice Rancea, merg destul de greu, fiind vorba despre un dosar-mamut, cu 90 de martori. Surse implicate în anchetă susțin că sunt zeci de telefoane și calculatoare indisponibilizate pentru a fi efectuată expertiza tehnică. Audierea unui martor durează în jur de trei-patru ore, multți dintre ei fiind plecați din țară. „Este un dosar-mamut, va fi un proces de durată. Estimez că va dura între cinci și șapte ani. O parte din acuzații nu vor rezista nici măcar anchetei penale din faza de urmărire penală”, a spus cunoscutul avocat ieșean Gianina Vera Poroșnicu, cea care o reprezintă în instanță pe Mădălina Ioana Minculescu, una dintre cele zece persoane puse sub control judiciar. Măsura a fost luată de procurorii DIICOT, într-un dosar de delapidare cu un prejudiciu estimat la 5 milioane de lei. Beatrice Rancea a fost audiată după ce procurorii i-au percheziționat casa și biroul de la Operă. Ulterior, contractul ei de manageriat a fost suspendat de către Ministerul Culturii.
Contracte fictive, încasări personale imense
Reamintim că acuzațiile care planează asupra fostei artiste, care de zece ani conduce instituții prestigioase de cultură - Opera din București, apoi cea din Iași - sunt: delapidare, fals, deturnare de fonduri. Practic, după cum susține DIICOT, gruparea condusă de Beatrice Rancea ar fi plătit servicii și produse fictive, iar banii veniți de la Ministerul Culturii sub formă de subvenție ar fi fost folosiți în interes personal. „Investigația penală a scos în evidență faptul că activitatea infracțională a grupării a acoperit pe de o parte întreaga gamă a achizițiilor, iar pe de altă parte au vizat și cheltuielile cu colaboratorii și chiriile", potrivit DIICOT.
În urmă cu un an, fosta contabilă a Operei din Iași acuza public nereguli în modul în care conducerea cheltuia fondurile instituției. „S-au achiziționat 7-8 televizoare, 25 de aspiratoare, dar noi avem 5 femei de serviciu, s-au achiziționat 28 de calculatoare, noi suntem 10-12 oameni la birouri, 500 de becuri, 500 de neoane”, spunea, în ianuarie 2020, Alice Gogan, fosta contabilă a ONRI. În decembrie 2019, Beatrice Rancea a dispus cheltuirea bugetului alocat ONRI, urmare a rectificării bugetare în cuantum total de 3 milioane de lei. Suma a acoperit, pe de o parte, contractele de colaborare angajate de-a lungul întregului an în afara creditului bugetar aprobat și pe de altă parte a fost folosită la achiziții fără respectarea prevederilor legale privind achizițiile publice (printre care SC Art-Deco Exim SRL, SC Amba Sign SRL, SC Criancez SRL) și pentru care au fost efectuate plăți în proporție de 80 la sută fără ca bunurile să ajungă în gestiunea ONRI până la finele anului și fără semnătura contabilului-șef, ci cu semnătura Elenei Popescu, și ea aflată acum sub control judiciar. În acest fel a fost prejudiciat bugetul alocat ONRI cu suma de cel puțin 2 milioane de lei. Potrivit rechizitoriului, Beatrice Rancea a dispus întocmirea unor contracte de colaborare fictive care ar fi fost prestate anterior sau întocmirea de documente justificative antedatate și implicit falsificarea registrului de intrari-ieșiri al ONRI pentru Opera Nașională Română Iași pentru a crea aparența de legalitate a respectării procedurilor de achiziție, fiind susținută în acest demers de Mădălina Ioana Minculescu, ce a întocmit referate de necesitate care au avut la bază facturile emise de către „parteneri” și nicidecum o necesitate. Mădălina Ioana Minculescu a fost direct implicată în întocmirea unor contracte de chirie fictivă pe numele unor angajați pentru a acoperi cheltuielile personale pentru locuința managerului Beatrice Rancea și pentru mai multe alte locuințe, printre care și a ei, pagiba adusă Operei fiind de 120.488 lei. Tot ea a fost implicată și în încheierea de contracte de colaborare cu valoare supraevaluată sau contracte de colaborare fictive penru a acoperi cheltuieli personale sau ale membrilor grupului infracțional, prejudiciul fiind de 71.805lei. Contractele au fost semnate de Beatrice Rancea. Mădălina Ioana Minculescu, în calitate de producător general al spectacolului Bal Mascat, a pus în aplicare dispozițiile cerute de Beatrice Rancea cu privire la achiziții de decoruri fără a respecta procedurile legale, contractele fiind direcționate către firme din București. În acest caz, paguba a fost de 746.296 lei. În cazul ei, s-a dispus măsura de control judiciar pentru 60 de zile. Mădălina Ioana Minculescu este fiica vitregă a artistului Cristian Minculescu. A locuit în Canada și în Germania, a lucrat la Guvern și cunoaște opt limbi străine.
Clara DIMA  

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Incendiu la Volovăț. Șase echipaje de pompieri s-au luptat cu flăcările care au cuprins o casă
24/11/2024 18:47

Şapte echipaje de pompieri au intervenit, duminică după-amiază, pentru stingerea unui incendiu la o casă din localitatea Volovăţ, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ...

Expoziție în aer liber la Muzeul Unirii -  „Iași, oraș minunat”
24/11/2024 17:08

      Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi propune publicului expozitia in aer liber „Iasi, oras minunat” semnată de artistul fotograf Ozolin Dusa si organizată i ...

 Trotinetele electrice din Iași, între viteză, haos și revoluția mobilității urbane
24/11/2024 16:52

Trotinetele electrice au invadat străzile din Iasi cu o viteză ametitoare. În ultimii doi ani, mijloacele de transport usor si ecologic s-au transformat dintr-un trend urbanist inovator intr-un adevăra ...

Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei