Asalt la DLEP
Dimensiune font:
Ghișeele DLEP Iaşi sunt colapsate - actele personale a căror valabilitate a fost prelungită pe perioada aplicării stării de alertă mai pot fi folosite doar până la sfârșitul acestei săptămâni * asta înseamnă că ieşenii ale căror acte personale au expirat trebuie să le preschimbe până, cel mai târziu, la data de 6 iunie 2022
Persoanele care au documente expirate în perioada în care s-a aplicat starea de alertă le pot folosi până la finele acestei săptămâni. Prelungirea valabilității documentelor expirate în perioada în care s-a aplicat starea de alertă a fost stabilită acum doi ani, prin Legea 55/2020. „Valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări”, scrie în actul normativ. Dat fiind faptul că starea de alertă s-a aplicat până în 8 martie, termenul de 90 de zile se împlinește pe 6 iunie.
Oficialii DLEP Iaşi susţin că ieşenii s-au informat despăre aceste prevederi şi nu au lăsat pe ultima sută de metri schimbarea actelor de identitate. „Cei mai mulţi s-au programat din timp. Mergem doar pe programări online şi pe câteva intervale orare pentru programările telefonice pentru cei care nu au la îndemnă un calculator. Avem o creştere de 12 procente la numărul de cereri procesate raportat la periooda similară 2019, întrucât nu mai are rost să ne raportăm la perioada pandemică”, spune Marius Bodoga, directorul executiv al DLEP Iaşi.
Ce acte vă sunt necesare
Pentru eliberarea unui nou act de identitate la expirarea termenului de valabilitate (dar și la modificarea datelor de stare civilă, anularea documentului, schimbarea sexului sau a fizionomiei) trebuie depusă o cerere în acest sens, însoțită de următoarele acte: actul de identitate, certificatul de naştere, certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, certificatul/ hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/ irevocabilă, după caz, extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu (contract de vânzare-cumpărare, contract de donație, contract de construire plus proces-verbal de predare-primire a locuinței etc.), precum şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă. Extrasul de carte funciară trebuie să fie obţinut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii.
În anumite cazuri, cererea poate fi descărcată pe calculator, tipărită și completată acasă, ceea ce scurtează timpul necesar depunerii actelor. Cererea pentru eliberarea actului de identitate se depune personal, iar actul de identitate se eliberează doar titularului.
În situaţia cetăţenilor români care au domiciliul în România şi se află temporar în străinătate, depunerea cererii pentru eliberarea actului de identitate şi/ sau ridicarea actului de identitate poate fi făcută și de o altă persoană, dar doar în baza unei procuri speciale.
Pe lângă actele amintite mai sus, la preschimbarea actelor de identitate trebuie plătită și taxa aferentă eliberării acestora. Mai exact, contravaloarea cărţii de identitate este acum de șapte lei, în timp ce contravaloarea cărţii de identitate provizorii este de un leu. Aceste taxe se pot plăti la centrele de impozite și taxe, online (pe ghișeul.ro), prin transfer bancar/ internet banking (se va prezenta la ghișeu chitanţa reprezentând contravaloarea cărții de identitate), la bănci ori oficii poștale și chiar prin SMS. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau