Au început lucrările de consolidare a Filarmonicii Iași

FILARMONICA-IASI-1024x682-1

Dimensiune font:

| 12-04-2024 13:55

Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Costel Alexe, a anunţat că au început lucrările de reabilitare şi modernizare a clădirii în care funcţionează Filarmonica ‘Moldova’.

‘Suntem, în sfârşit, aproape de ceea ce a devenit de-acum un adevărat deziderat al comunităţii, să avem o clădire sigura, în care artiştii să-şi poată susţine actul cultural, iar publicul să fie încântat prin performanţa artistică deosebită de care Filarmonica a dat dovadă de fiecare dată. Reabilitarea şi modernizarea imobilelor în care funcţionează Filarmonica de Stat Iaşi este unul dintre proiectele noastre de suflet. Mă bucur când văd ca au început lucrările în scurt timp de când am semnat ordinul de începere. Reuşim să redăm strălucirea acestei frumoase clădiri de patrimoniu şi care înseamnă atât de mult pentru Iaşiul nostru cultural’, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele CJ Iaşi, Costel Alexe.

Lucrările fac parte dintr-un proiect mai amplu cu finanţare cu fonduri europene, depus în parteneriat cu Primăria Municipiului Iaşi. Finanţarea lucrărilor de reabilitare şi modernizare a imobilelor în care funcţionează Filarmonica ieşeană, este estimată la 48 milioane de lei, fără TVA, va fi asigurată din fonduri europene în cadrul Programului ‘Regional Nord-Est 2021-2027, Prioritatea 7: Nord – Est – O regiune mai atractivă’. La aceste fonduri se adaugă cele de la bugetul Consiliului Judeţean Iaşi.

Până la deschiderea liniilor de finanţare, de la bugetul judeţean se alocă 2,3 milioane lei pentru executarea lucrărilor.

Lucrările din cadrul proiectului vor dura 19 luni. În urma unei licitaţii organizate în anul 2023, lucrările vor fi făcute de firma Iasicon.

‘Provocarea este legată de un perete care dă spre Strada Stroescu, care trebuie păstrat. Este o lamică lungă de 22 de metri şi înaltă de 9 metri. Problema e ce să facem pe cealaltă latură pentru a reuşi să menţinem peretele în siguranţă. Chiar săptămâna aceasta am stabilit cu proiectanţii soluţia în urma unor determinări de rezistenţă. Acest corp a stat foarte mult neutilizat şi din cauza intemperiilor au fost afectate structurile de rezistenţă din cărămidă. După decopertarea în totalitate, am stabilit cu proiectantul să introducem lamele verticale din beton care vor coborî până la nivelul fundaţiei, pentru a asigura stabilitatea peretelui şi în acelaşi timp pentru a asigura protecţia oamenilor care vor lucra, pentru că sunt câteva zeci de tone dărâmătură’, a declarat Gheorghe Baean, directorul tehnic al Iasicon.

Clădirea Filarmonicii a fost construită în 1815, în stil neoclasic, caracteristic sfârşitului secolului al XVIII-lea şi începutului secolului al XIX-lea. Ea a aparţinut vistiernicului Alecu Balş. Ulterior, la sfârşitul secolului al XIX-lea, în 1871, clădirea a devenit un centru spiritual şi educativ, sub egida Bisericii Catolice şi coordonarea Surorilor de la ‘Notre Dame de Sion’, destinat copiilor, nu numai catolici, care doreau o pregătire deosebită. În anul 1900, a fost construită capela Institutului ‘Notre Dame de Sion’, în care funcţionează în prezent sala de concerte a Filarmonicii. În 1948, clădirea a fost confiscată de comunişti şi atribuită Liceului de Artă ‘Octav Băncilă’.

Din cauza cutremurelor din anii 1977, 1986 şi 1990 şi a apelor din pânza freatică, imobilul în care funcţionează Filarmonica s-a degradat, motiv pentru care, în anul 1991, au început lucrările de renovare.

În urmă cu mai bine de 25 de ani, corpurile de clădire ale instituţiei culturale au suferit doar lucrări neînsemnate de consolidare, unele dintre ele fiind într-o stare avansată de degradare. Lucrările pentru reabilitare şi reparaţiile capitale au fost demarate în urmă cu 17 ani, însă fondurile au fost alocate cu întreruperi, până în 2002, când Biserica Romano-Catolică a depus în instanţă o cerere de retrocedare.

Filarmonica de Stat ‘Moldova’ a fost preluată în luna aprilie 2008 de Universitatea de Arte ‘George Enescu’, printr-un contract de locaţie, de la Episcopia Romano-Catolică, care a câştigat în instanţă dreptul de proprietate asupra imobilelor. Acest contract era necesar pentru ca, astfel, să fie continuate şi finalizate lucrările de reparare, precum şi de a avea în continuare un circuit cultural.

În 2018, două dintre tronsoanele imobilului în care funcţionează Filarmonica Moldova, 2 şi 3A, au fost preluate de Consiliul Judeţean Iaşi, pentru ca instituţia administrativă să poată efectua reabilitarea, consolidarea, modernizarea şi dotarea imobilelor administrate.

În februarie 2023, primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica, şi preşedintele Consiliului Judeţean, Costel Alexe, au anunţat în cadrul unei conferinţe de presă că vor încheia un parteneriat pentru reabilitarea Filarmonicii de Stat ‘Moldova’, lucrarea fiind eligibilă pentru finanţare prin Programul Operaţional Regional (POR). Proiectul Axa Culturală Est-Vest intenţionează reabilitarea şi modernizarea Filarmonicii Moldova Iaşi, reabilitarea şi modernizarea spaţiilor publice, reabilitarea parcului Teatrului Naţional Iaşi, extinderea zonei pietonale. Valoarea totală a proiectului de reabilitare este de peste 80,5 milioane de lei. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Blagesti, cu sediul in comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, telefon 0334.805.110, fax 0334.805.109, e-mail primaria _blagesti@yahoo.com, cod fiscal 4834777. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Bun imobil - cladire administrativa (chiosc), in suprafata de 28 mp, si teren aferent, in suprafata de 44 mp, situat in intravilanul satului Blagesti, comuna Blagesti, Str. Primariei nr. 9, judetul Bacau, identificat cu numar cadastral 75133, inscris in cartea funciara nr. 75133, apartinand domeniului privat al Comunei Blagesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Blagesti nr. 29/29.03.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa depusa la sediul Comunei Blagesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 14.05.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.05.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartiment Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate: unul interior si unul exterior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.05.2024, ora 10.00, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Buhusi, oras Buhusi, Str. Doctor Carol Davila nr. 1, judetul Bacau, cod postal 605100, telefon 0234.265.745, fax 0234.265.744, e-mail: jud-buhusi-gref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 22.04.2024.
Femeie din județul Iași, care locuia cu fiul bolnav psihic, dată dispărută
22/05/2024 20:12

O femeie din Valea Adancă, judetul Iasi, a fost dată dispărută de fiul său, care trăieste in Marea Britanie. Acesta a sesizat telefonic faptul că mama sa, care locuieste cu fratele său, bolnav psihic, n ...

Mama Mădălinei Cojocari, fetița dispărută în Carolina de Nord, și-a recunoscut faptele!
22/05/2024 14:42

Mădălina Cojocari a dispărut in urmă cu mai mult timp si de atunci a inceput o adevărată anchetă in familia ei. La aproape doi ani de la disparitia ei, mama fetei a pledat vinovată si si-a recunoscut fa ...

  Premieră la Teatrul Național Iași. Spectacol-lectură „Oglinda”
22/05/2024 14:36

Luni, 27 mai, de la ora 19:00, la Sala Teatru³ a Nationalului din Iasi, va avea loc, in premieră, spectacolul-lectură „Oglinda”, un text scris si montat de Nic Ularu, cunoscut scenograf, regi ...

Incendiu la un autoturism aflat într-o parcare / Din interior a fost scos un bărbat cu arsuri pe toată supprafaţa corporală, fiind declarat decesul
22/05/2024 13:52

Pompierii au intervenit, miercuri, pentru stingerea unui incendiu care a cuprins un autoturism aflat intr-o parcare din judeţul Suceava. Din interior a fost scos un bărbat cu arsuri pe toată suprafaţa corpo ...

Eveniment de prestigiu - a 60-a Reuniune Anuala a Oftalmologilor
22/05/2024 12:52

 Eveniment de prestigiu - a 60-a Reuniune Anuala a Oftalmologilor. Detalii pe www.rao-iasi.ro

Teatrul „Luceafărul” duce Iașul în Marea Britanie
22/05/2024 10:18

Zile foarte pline la Teatrul Luceafărul Iasi, care se pregăteste intens pentru un nou turneu international. La invitatia reprezentantelor noastre diplomatice si culturale din Regat, o parte a echipei arti ...

În județul Iași ar putea fi înființate noi centre de permanență
22/05/2024 08:00

* „Spitalele din administrarea Consiliului Judetean sunt nefunctionale si asta nu din vina personalului medical, care isi face datoria cu mult profesionalism, ci pentru că există disfunctionalităti in ...

Ieşenii, invitaţi la marşul pentru salvarea pădurilor
22/05/2024 07:50

* „Autorităti, candidati politici... tuturor le cerem angajarea in promovarea rolului recreativ al pădurii prin crearea unei infrastructuri minimale de vizitare la picior sau cu bicicleta, cu parcări, ...

Colegiul „Garabet Ibrăileanu” va fi reabilitat termic cu fonduri din PNRR
22/05/2024 07:31

* prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta 5: „Valul Renovării”, Primăria Municipiului Iaşi are mai multe proiecte in derulare care vizează reabilitarea termică a 21 de c ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei