Autostradă, spital, stadion!
Dimensiune font:
Edilul-şef s-a arătat plăcut surprins de faptul că premierul Ludovic Orban a cerut detalii despre stadiul A8, impunând scurtarea cu o lună a datei când vor fi depuse ofertele pentru reactualizarea studiilor acestui proiect * despre SRU, lucrurile cât se poate de clare, cel din Iaşi fiind în starea cea mai avansată faţă de cele din Cluj şi Craiova, ministrul Boloş afirmând că investiţia de la Iaşi este prioritară pentru miniserul său * în ceea ce priveşte viitorul stadion din Iaşi, se caută soluţii de finanţare
Aşa cum a promis la revenirea de la Bucureşti, primarul Mihai Chirica a dezvăluit la finele săptămânii trecute rezultatele vizitei sale la Bucureşti, unde s-a întâlnit cu premierul Ludovic Orban şi cu miniştrii Cabinetului acestuia. Edilul-şef susţine că în dicuţiile cu premierul României a abordat două teme: autostrada Unirii (A8) şi centrul sportiv regional. „S-au discutat proiectele, la mână, cum spunem noi, începând cu Autostrada Unirii, legătura dintre Ungheni-Iaşi şi Târgu Mureş. Premierul l-a sunat pe ministrul Bode cerându-i detalii şi cum poate fi scurtată cu o lună data ofertelor pentru reactualizarea studiilor pentru demararea acestui proiect. A dat termen luna iulie”, a spus primarul Iaşului.
În prezent, proiectul vizând realizarea Autostrăzii „Unirii” (A8 - Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași – Ungheni) se află în diferite faze. Pe tronsonul Târgu Mureș - Târgu Neamț este în derulare în prezent activitatea de revizuire a Studiului de Fezabilitate, urmând ca în decembrie 2020 să fie adus la CNAIR documentația spre aprobare. Din momentul când se predă această documentaţie, va fi întocmit caietul de sarcini (n.r. pentru licitația de proiectare și execuție). Şefii de la CNAIR estimează că anul viitor ar putea fi lansată procedura de proiectare și execuție
În schimb, pe tronsonul Tg. Neamț - Iași, în prezent, se află în curs de elaborare documentația de atribuire pentru revizuire Studiu de Fezabilitate și proiect Roșu (n.r. proiect tehnic realizat dinainte). Se preconizează ca în luna iulie aceasta să fie elaborată, după care va fi lansată licitaţia.
Pe tronsonul Iași - Ungheni este în derulare procedura pentru SF și PT. A apărut o problemă cu Ministerul Mediului, întrucât există o zonă de arie protejată la Prut. încă se discută în vederea identificării unei soluţii.
În fine, pentru Podul de la Ungheni, CNAIR a trimis documentația de licitație la validare la ANAP.
Eforturi comune pentru realizarea infrastructurii rurtiere în Moldova
Subiectul A8 a fost discutat de Mihai Chirica şi la Ministerul Fondurilor Europene. „Cu domnul ministru Boloş am trecut în revistă care sunt priorităţile oraşelor mari, precum cele de mobilitate, transport public, regenerarea spaţiilor dintre blocuri, cedarea drumurilor de ocolire către autorităţile locale care să le construiască din fonduri europene şi apoi să le redea în administraţia Companiei Naţionale de Autostrăzi a României. Sunt proiecte punctuale de interes nu doar pentru municipiul şi judeţul Iaşi, dar şi pentru întreaga regiune de nord-est”, a declarat primarul Mihai Chirica.
Edilul-şef al Iaşului a mai spus că au fost prezenţi şi ceilalţi primari din zona Moldovei, care au discutat despre graficele de execuţie pentru alte două autostrăzi, Suceava - Ploieşti şi Bacău - Braşov. „Fiecare dintre ele are alocările financiare prevăzute cu etapele de proiectare, astfel încât să le putem executa pe toate în termenele rezonabile prevăzute şi de fondurile pe care le putem pune la dispoziţie. Un lucru important pe care l-a spus: premierul Ludovic Orban este dispus să mobilizeze fonduri atât de la Comisia Europeană, fonduri puse printr-un procent din Produsul Intern Brut, exact cum se dă pentru apărare, care să vizeze toată partea de infrastructură a Moldovei, din emiterea de obligaţiuni de stat, şi, fireşte, prin fonduri de la bugetul de stat. Deci, din cele patru surse se va putea demara un program intens de transformare a Moldovei din rădăcini printr-o reţea de drumuri şi autostrăzi viabilă care să atragă investiţii, economie şi, de ce nu, prosperitate, ceea ce urmărim cu toţii”, a mai spus Mihai Chirica.
La rândul său, preşedintele filialei ieşene a PNL, Costel Alexe, ministrul Mediului, a declarat, că proiectele importante ale municipiului, judeţului, dar şi ale regiunii trebuie susţinute. „Avem un parteneriat pentru Iaşi şi vom face tot ce ne stă în putinţă să atragem investiţii şi să dezvoltăm această zonă. Vrem să recuperăm decalajul Moldovei faţă de celelalte regiuni mai dezvoltate, decalaj care s-a acutizat în ultimii ani. Este pentru prima dată de la Revoluţie când PNL are un preşedinte la Cotroceni, are un guvern şi un premier la Palatul Victoria. La Iaşi avem un ministru în guvern şi un primar de municipiu, al doilea după Bucureşti. Este pentru prima dată în 30 de ani când reuşim ca Iaşul să aibă reprezentare în toate mediile. Este important să valorificăm acest lucru. Obiectivul nostru este ca toate proiectele importante să fie în continuare pe masa Guvernului la Bucureşti şi să fie rezolvate”, a afirmat Alexe.
În privinţa ridicării SRU Iaşi, surprizele sunt excluse
S-a discutat, de asemenea, despre Spitalul Regional de Urgenţă Iaşi. Acesta este proiectul cel mai evoluat dintre cele trei aflate în implemntare (Iaşi, Cluj şi Craiova). Săptămâna trecută, Ministerul Sănătăţii a lansat, pe platformele electronice de specialitate ale României şi Uniunii Europene (SICAP şi JOUE), procedura de licitaţie deschisă pentru achiziţia de servicii de verificare tehnică pentru proiectul „Construirea Spitalului Regional de Urgenţă Iaşi”. Valoarea estimată a contractului de servicii este de 2.056.331,97 lei fără TVA, iar toţi cei interesaţi au termen de depunere a ofertelor, data de 23 iunie 2020.
Orban s-a interesat de stadion
Primarul Mihai Chirica a mai afirmat faptul că s-a discutat şi despre stadionul municipal. „Cu premierul Orban chiar a fost o discuţie colocvială, premierul întrebându-mă dacă echipa locală mai este în Liga I şi i-am spus: da, şi luptă să rămână şi va rămâne”, a mărturisit primarul Iaşului.
Proiectul referitor la noul stadion din Iaşi este aproape finalizat. Va fi un stadion cu o capacitate de aproximativ 25.000 de scaune, prevăzut cu toate cele necesare unui stadion la nivel internațional: tribune oficiale structurate pe mai multe nivele, acces separat între oaspeți și gazde, săli de conferințe, conferințe de presă, săli pentru pregătirea jucătorilor, săli de refacere, spații comerciale. Va fi un stadion fără pistă de alergare, cu tribunele cât mai aproape de teren. Dacă se vor găsi fonduri – sunt posibile două variante: CNAIR sau un împrumut – arena va fi ridicată în Moara de Vânt. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau