Blocaj la Urbanism
Dimensiune font:
Primarul Iaşului spune că avizarea documentaţiilor de urbanism a revenit la normal, susţinând a semnat și trimis spre registratura primăriei un număr de 151 de documente administrative de urbanism, respectiv 62 autorizații de construire și 89 certificate de urbanism * pe de altă parte, preşedintele Comisiei de Urbanism din cadrul CL Iaşi susţine că, în ceea ce priveşte eliberarea documentelor în cauză, blocajul este departe de a fi eliminat, existând documentații care așteaptă un răspuns de luni bune
Primarul Mihai Chirica a afirmat ieri că a semnat și trimis spre registratura primăriei un număr de 151 de documente administrative de urbanism respectiv 62 autorizații de construire și 89 certificate de urbanism. Edilul-şef susţine că în săptămâna 16-21 ianuarie s-au verificat circa 200 de documentații depuse la primărie din care aproximativ 20 erau complete, restul având nevoie de acte suplimentare. „S-a luat legătura cu persoanele desemnate pentru cele 200 de documentații și s-a cerut urgentarea completării acestor dosare. Deci, este cale că trebuie să grăbim aceste procese, dar trebuie să avem grijă și cum depunem documentele. Vă doresc succes și vă propun ca în continuare, când aveți neclarități sau chiar reclamații, să le comunicați direct la cabinetul meu, sau pe pagina deschisă abuzuri publice de pe site-ul primăriei Iași”, afirmă edilul-şef.
Totuşi, în ciuda acestor afirmaţii, blocajul în ceea ce priveşte eliberarea documentelor de urbanism este departe de a fi eliminat.
Iulian Nicolau, preşedintele Comisiei de Urbanism din Cadrul Consiliului Local spune că există în continuare întârzieri majore în eliberarea documentaţiilor. „Personal, am certificate de urbanism care nu sunt eliberate nici după 90 de zile. Întrebarea corectă ar fi de ce s-a ajuns în această situaţie? Şi de ce este un motiv de mândrie faptul că tu consideri că ai făcut o faptă bună pentru cetăţeni recuperând întârzieri?”, afirmă consilierul local, care a precizat că nimeni nu ştie cu exactitate în acest moment situația întârzierilor. „Nimeni în afara arhitectului şef şi al primarului”, mai spune arhitectul ieşean.
Iulian Nicolau a precizat că există în acest moment documentații care așteaptă un răspuns de luni bune, nefiind vorba aici de proiecte complexe, ci de PUZ-uri care nu ridică probleme.
Motive
Ritmul în care sunt eliberate autorizaţii de construire a început să scadă încă din 2021. Unii funcţionari ai Primăriei evită să mai semneze anumite documente după ce activitatea Urbanismului a intrat în vizorul procurorilor anticorupţie. În acelaşi timp, reorganizarea din februarie 2022, prin care au fost stabilite sau modificate responsabilităţi ale unor funcţionari, a creat un blocaj întrucât a intrat în vigoare abia în luna martie, iar pentru o perioadă nu era clar cine are răspunderea pentru semnarea unui anumit act. Nu în ultimul rând, funcţia de arhitect-şef nu a fost ocupată constant de o singură persoană, fiind aplicat un sistem de rotaţie între arhitecţii angajaţi la Primărie. Astfel, o viziune unitară şi coerentă asupra dezvoltării oraşului nu a existat şi, în plus, este destul să amintim faptul că Iaşul încă se ghidează din punct de vedere urbanistic după un Plan Urbanistic General aprobat în anul 1999. Nu în ultimul rând, digitalizarea serviciilor de urbanism pare un vis îndepărtat la Iaşi, în condiţiile în care, în alte oraşe, tocmai eliminarea birocraţiei de la ghişeu a fost de natură să eficientizeze activitatea direcţiilor similare. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau