Cartierul Bucium, un eşec al administraţiei locale
Dimensiune font:
Locuitorii spun că se circulă (și mai) prost, poluarea este la cote maxime, automobilitatea este promovată la rang de artă, pietonizarea este descurajată, iar ocuparea terenurilor este abuzată de zecile de proiecte imobiliare
Dezvoltarea neuniformă a intrărilor în oraş este o realitate pentru municipiul Iaşi. Dacă zone precum Păcurari sau CUG au avut parte, în trecut, de atenţia autorităţilor, Buciumul a rămas de izbelişte. Explicaţiile nu sunt greu de intuit, aici fiind vorba de zone aflate în plină expansiune imobiliară, dar unde dezvoltatorii au uitat să le ofere rezidenţilor condiţiile promise odată cu obţinerea certificatului de urbanism, pasând, ulterior, această responsabilitate către edili. Adrian Covăsnianu, fostul secretar de stat în ministerul Transporturilor, a realizat zilele trecute o nouă radiografie a zonei, susţinând că în lipsa implicării autorităților locale, cartierul Bucium se sălbăticește și se îndepărtează de la an la an de dezvoltarea urbanistică sau concepte precum mobilitate urbană, incluziune socio-economică, transport durabil. „De ani de zile locuitorii din Bucium sunt amăgiți cu soluții minore de mutare a congestiei si sunt martori ai abuzurilor urbanistice! Zona Bucium, deficitară din prisma infrastructurii de transport, este abuzată teritorial și peisajistic de zecile de proiecte imobiliare fără un minim de cuantificare a impactului asupra mobilității urbane. De peste doi ani de zile se promite mutarea unor stâlpi banali pentru adiționarea unei benzi de circulație pe câțiva zeci de metri ai intersecției Șos. Bucium cu strada Trei Fântani. Repet: de 2 ani de zile noile reglementări de trafic se lasă așteptate! Ce așteptări să mai aibă comunitatea ieșeană de la Primăria Iași cu privire la concepte și politici de mobilitate urbană aplicate pentru a descuraja automobilitatea iar zona Bucium să poată respira, dacă de ani de zile nu sunt în stare să mute 2-3 stâlpi și să toarne câțiva metri pătrați de asfalt într-o intersecție pe o tramă stradală aflată în administrarea lor?”, se întreabă fostul oficial al Transporturilor.
În trecut, Covăsnianu a mai afirmat că disfuncționalitățile despistate datează de 8-10 ani de zile, timp în care autoritățile locale (indiferent de coloratură politică) au eșuat testul maturității edilitare pentru care au fost investite. Este vorba aici de lipsa trotuarelor pe lungimi considerabile, de vegetație ruderală excesivă, de stâlpi neancorați din material lemnos, de autoturisme proprietate privată parcate pe domeniul public şi de borduri înalte improprii ce îngreunează accesul persoanelor cu dizabilități sau al celor cu mobilitate redusă.
Obligatoriu, Studiu de Circulaţie
O consecinţă a acestor lucruri ar fi că proiectele imobiliare din zona Bucium sunt stopate. Săptămâna aceasta de exemplu, Comisia de Urbanism a avizat un PUZ pentru construirea a 200 case în zona Bucium însă condiționat de începerea lucrărilor asumate de Primaria Iasi respectiv : modernizarea și lărgirea Şoselei Bucium, consolidarea pasajului Socola ori demararea lucrărilor ( investiție sau întreţinere ) pentru alternativa la Şoseaua Bucium de-a lungul pârâului Vămășoaia, pe străzile Dealul Bucium - Grigore T Popa - Trei Fântâni. „Am solicitat ca în Certificatele de Urbanism să fie solicitat în mod obligatoriu Studiu de Circulație care să stea la baza avizelor emise de Agenția de Mediu, Poliția Rutieră respectiv Comisia de Circulație. La nivelul grupului PSD din CL vom analiza posibilitatea de a refuza votarea PUZ-rilor pentru locuințe colective dacă nu sunt prezentate studii de circulație complete și complexe”, spun social-democraţii din Comisia de Urbanism. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau