Ce spun oficialii IRO după moartea îndrăgitului actor Vladimir Ciobanu. Bolnav de leucemie, el a fost ucis de COVID

64d3ddb0-3294-4acf-839b-2de313797477

Dimensiune font:

| 23-11-2020 12:51

În urma morții îndrăgitului actor Vladimir Ciobanu, cunoscut pentru rolul magistral dinfilmul Luceafărul, regizat de Emil Loteanu, conducerea Institutului Regional de Onologie (IRO) Iași a venit cu câteva precizări.

„Pacientul Ciobanu Vladimir, în vârstă de 53 de ani, a fost luat în evidența clinicii
noastre pe data de 29.06.2020 cu o afecțiune hemato-oncologică gravă pentru care a urmat
tratament în diferite etape și a avut multiple internări. Evoluția bolii hematologice a fost
nefavorabila și în 13.10.2020 s-a internat în stare agravată a bolii și s-a administrat o nouă
linie de tratament.
În contextul imunodepresiei severe asociată afecțiunii de bază, pe parcursul
internării a prezentat multiple complicații grave. Pacientul a intrat în contact cu un pacient
SARS-Cov2 pozitiv și a fost izolat. Pe data de 08.11.2020 starea pacientului s-a agravat, a
fost transferat în serviciul de terapie intensive, iar pe data de 09.11.2020 s-a confirmat infecția
cu SARS-Cov2 motiv pentru care a fost transferat către un alt serviciu de ATI destinat
pacienților COVID pozitiv. Exprimăm regretele noastre pentru parcursul nefavorabil al bolii D-lui Ciobanu Vladimir"
, se arată într-un comunicat de presă.

Oficialii IRO Iași precizează că au luat toate măsurile ce au fost reglementate pentru a depista cazurile
pozitive înainte de internare, astfel încât pacienții să poată beneficia de tratamentele de care
au nevoie. Pacienții sunt testați înainte cu max 48 ore de internarea continuă, înainte de
fiecare cură de chimioterapie, înainte de începerea radioterapiei și apoi la un interval de 14
zile. Astfel:
- În zona tampon sunt primiți numai pacienții pentru internare continuă care nu sunt
testați în alte laboratoare.
- Conform metodologiei INSP București, testarea pacientului oncologic este
obligatorie înainte de internare
- În cazul unui rezultat pozitiv, medicul curant va aplica metodologia, respectiv dirijarea
pacientului către spital Covid , suport, sau la domiciliu .
- Până la rezultul final, pacienții aștepta respectând distanța de 1.5 metri, purtatul corect
al măștii ( să acopere gura și nasul)
- În zona de spitalizare de zi se internează numai pacienții care sunt testați conform
metodologie INSP București
- În situația degradării stării unui pacient, dacă medicul curant consideră necesară
internarea în spitalizare de tip continuu, pacientul vă fi tranferat în zona tampon,
urmând retestarea.
- În unitatea sanitară, în sistemul de internare continuă, nu se internează decât pacienți
care au un test PCR-real-time SARS-CoV-2 negativ, cu maxim 48 de ore de la
internare. Totuși, au existat situații , când zilele următoare internării, pacienții au
dezvoltat simptomatologie care a sugerat o infecție cu SARS-CoV-2, care s-a și
confirmat. Datele clinice internaționale arată că există posibilitatea ca un pacient testat
negativ la internare să devină pozitiv în următoarele zile și să devină infecțios. În
aceeași măsură, un pacient internat poate fi contaminat prin contactul cu personalul
medical sau personalul de curățenie care a devenit purtător. În toată perioada
pandemiei am depistat în IRO 54 de pacienți cu infecție SARS-CoV-2, marea
majoritate cu fenomene minore sau fară simptome. Pacientul hemato-oncologic este
prin definiție cu risc major secundar imunodeficientelor secundare bolii, astfel că de
la începutul lunii noiembrie am implementat un protocol de testare SARS-CoV-2
particularizat pentru acești pacienți. Înainte de începerea unei terapii cu chimioterapie
potențial generatoare de aplazie, pacienții hemtologici se testează de două ori, la
internare și la 72 de ore pentru a încerca să eliminăm posibilitatea că un pacient
aparent asimptomatic să genereze un focar (mai mult de 3 cazuri) în această secție. În
perioada de 3 zile pacienții sunt considerați potențial contaminați și nu se fac
tratamente cu potențial aplazic decit în cazurile urgente.
- Zona roșie este desemnată pentru pacienții identificați pozitiv, pe perioada spitalizării,
până la transferul acestora; fără excepție, tratamentul oncologic trebuie oprit, iar
pacienții indrumați către centrele specializate.
Precizăm că în ciuda eforturilor noastre de testare și izolare a contactilor, infecția
intraspitaliceasca cu SARS-CoV-2 rămîne posibila, în principal prin personalul medical
care poate deveni purtător în afara spitalului sau prin intersectarea cu pacienții care se
adresează în ambulatoriul de specialitate.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Artiștii echilibrului între carieră și familie
21/11/2024 17:46

În multe case din Iasi există o poveste nestiută despre o femeie care jonglează cu mai multe roluri intr-o singură zi. Este mama grijulie care pregăteste cu drag micul dejun si isi imbrătisează cop ...

Curse aeriene cu întârzieri de până la trei ore pe Aeroportul din Iaşi din cauza ninsorilor
21/11/2024 15:45

Mai multe zboruri inregistrează intarzieri de pană la trei ore pe Aeroportul din Iaşi, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Potrivit conducerii aeroportului ieşean, majoritatea curselor aeriane care a ...

Două milioane de călători pe Aeroportul Iaşi: Pasagerul norocos este o femeie care a zburat pentru prima dată cu avionul
21/11/2024 15:35

Aeroportul din Iaşi a inregistrat, miercuri, pasagerul cu numărul două milioane din acest an, fiind vorba de o femeie din judeţul Bacău care a zburat cu avionul pentru prima dată in viaţa sa. Femeia a s ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei