Criza plasticului pentru buletine, atenuată, la Iași
Dimensiune font:
Criza plasticului pentru fabricarea actelor de identitate creează neplăceri direcţiilor de evidenţă a populaţiei * la Iaşi, termenul de aşteptare pentru un act nou a ajuns la 15 zile după ce, în urmă cu câteva zile, era de aproape o lună
Încă din anii trecuţi, majoritatea direcțiile de evidență a populației din țară au acuzat faptul că nu pot onora toate cererile din cauza crizei de plastic pentru tipărirea cărților de identitate. Este vorba de achiziții întârziate, la nivel central, motiv pentru care direcțiile erau nevoite să tipărească doar o parte dintre documentele pentru care au fost depuse cereri. Odată cu trecerea anilor, siruaţia nu s-a rezolvat, iar în continuare această criză de plastic pentru tipărirea cărților de identitate afectează toate direcțiile de evidență a persoanelor din țară.
La
Cu şase luni în avans
Oficialul DLEP are şi câteva sfaturi pentru ieşeni nevoiţi să-şi preschimbe rapid cartea de identitate. „O pot face şi cu 6 luni înainte de data expirării. Actul de identitate valabil va fi lăsat în posesia titularului, fapt pentru care, la cerere se va reține o copie a acestuia pe care solicitantul declară că îl va restitui cu ocazia înmânării noii cărți de identitate. Aceasta pentru a nu intra în criză de timp”, spune Marius Bodoga. Oricum, atunci când este vorba de urgenţele, cetăţeanul care se află într-o situaţie deosebită și are nevoie de cartea de identitate mai repede, se poate adresa şefului serviciului arondat, unde va depune o cerere, însoțită de documente justificative, pentru ca Serviciul să poată face demersurile necesare, pe lângă departamentul specializat, din cadrul MAI, pentru a urgenta tipărirea cărții sale de identitate.
Serviciul de evidenţă a persoanelor Iaşi întocmeşte acte de identitate pentru locuitorii municipiului Iaşi dar şi pentru persoanele din 26 de comune. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau