DIICOT a lucrat cu ofițerii de la Grupuri Infracționale Violente peste DORINȚA șefilor din Poliția Capitalei care în 2019 au pus interdicție ofițerilor

download (26)

Dimensiune font:

| 12-08-2020 17:27

STIRIPESURSE a solicitat oficial DIICOT să spună dacă în perioada 2019 - 2020 colaborarea procurorilor instituției cu ofițerii de la Serviciul Grupuri Infracționale Violente din Polița Capitalei a fost în vreun fel atinsă de o serie de solicitări ale unor șefi din Poliția Capitalei care au cerut subalternilor să nu mai colaboreze cu Direcția.
Astfel, într-un răspuns oficial al DIICOT instituția arată că ”în prima jumătate a anului 2019, ofiţeri de poliţie din cadrul SGIV au informat procurorii DIICOT- Structura Centrală cu privire la faptul că, conducerea Poliţiei Capitalei, le-a pus în vedere acestora să nu mai efectueze activităţi de urmărire penală, în baza dispoziţiilor de delegare emise de către procurorii DIICOT”.

 

La întrebările „în anii 2019 si 2020 angajați ai Serviciului Grupuri Infracționale Violente din cadrul Poliției Capitalei au efectuat acte de urmărire penală efective in dosare ale DIICOT” și „în aceeași perioada procurori ai DIICOT au solicitat sprijin ale unor angajați de la structura anterior menționată pentru a efectua acte operative in dosare aflate in lucru pe rolul Direcției?”, Direcția a răspuns afirmativ.

Concret, potrivit răspunsului instituției, reiese că anchetatorii de la DIICOT nu au ținut seamă de „doleanțele” mai marilor Poliției Capitalei și au derulat anchetele de crimă organizată cu sprijinul ofițerilor specializați în această arie din Poliția Capitalei.

 

Structura Poliției Capitalei care se ocupă cu destructurarea clanurilor de interlopi acuză miercuri că grupările interlope și-au făcut „prieteni” în politică, presă și chiar în poliție și încearcă să le pună bețe în roate. Polițiștii relatează că în 2019 li s-a spus că mai bine să se ocupe de „hoți din Altex”.

Redăm comunicat integral:

„Noi, polițiștii din cadrul Serviciului Grupuri Infracționale dorim să ne manifestăm nemulțumirea față de numeroasele atacuri și denigrări care ne-au fost aduse în ultimul timp în presă.

Suntem un serviciu relativ nou (înființat în anul 2013) și funcționăm cu mai puțin de 40 de polițiști care trebuie să ne ocupăm de toată problematica infracțională de la nivelul Bucureștiului în ceea ce privește așa zisele clanuri.

Am fost și încercăm să fim o echipă de profesioniști care nu au alt scop decât acela de a face curățenie în București și a asigura ceva mai multă siguranță cetățeanului.

Am încercat până în prezent să nu ne asumăm meritele acțiunilor noastre pentru a pune într-o lumină favorabilă întreaga Poliție a Capitalei și toți colegii noștri de la toate structurile.

Cu toate acestea vă asigurăm că pe parcursul anilor am avut și avem rezultate deosebite care au fost evidențiate de sutele de persoane față de care s-au luat măsuri preventive și de milioanele de euro care au fost indisponibilizate pentru acoperirea prejudiciilor.

În prezent se duce o luptă pentru discreditarea și desființarea noastră atât din interiorul poliției cât și din partea lumii interlope care, prin intermediul relațiilor în toate sferele, încearcă să ne determine să ne oprim din activitatea noastră.

Suntem cunoscuți în lumea interlopă ca fiind structura care a cercetat și efectuat arestări în rândul tuturor marilor grupări / clanuri din București (Duduieni, Pieni, Carani, Sportivi, Ștoacă, Chira, Calu, Cămătari, Vancică) iar numele nostru sperie orice reprezentant al lumii interlope.

 

Nu există clan prezentat în ultimele zile în presă care să nu fi fost lucrat de către noi și față de care să nu se fi luat măsuri consistente atât pecuniare cât și față de membrii săi.

Cu toate acestea, astfel de clanuri nu pot fi destructurate pe termen nelimitat deoarece sunt bazate pe o puternică componentă familială, membrii mai tineri iau locul celor în vârstă și totodată perioada deținerii este limitată.

Prin relațiile pe care și le-au construit în lumea politică, în presă și în rândul ”colegilor” noștri, reprezentanții grupărilor interlope încearcă să ne oprească din activitatea noastră.

Însă, cel mai important impediment al muncii noastre este reprezentat de îngrădirile la care am fost supuși de către fosta conducere a Poliției Capitalei, îngrădiri care se simt și azi.

 

Anul 2019 a însemnat pentru serviciul nostru un moment de cotitură. Conducerea de la acel moment a stabilit că nu mai avem permisiunea de a lucra dosare în comun cu DIICOT structură cu care desfășuram mare parte din activități. Trebuie să menționăm faptul că activitățile infracționale ale grupărilor din București atrag în cele mai multe rânduri competența DIICOT.

Soluționarea dosarelor sub coordonarea DIICOT ne dă posibilitatea de a lucra în mod profesionist, calificat și pe o paletă mai largă de infracțiuni fapt ce conduce la prinderea unui număr mai mare de infractori, stabilirea unui prejudiciu mai mare și ”scoaterea din peisajul infracțional” pe o perioadă mai îndelungată a persoanelor cercetate.

Așadar, la începutul anului 2019 ni s-a restricționat de către conducerea DGPMB de la data respectivă accesul la DIICOT, ne-au fost luate o serie de dosare pe care le lucram împreună cu această structură și ni s-a spus că mai bine ”facem hoți din Altex”.

Tot pe parcursul anului 2019 am fost supuși mai multor controale de către aceeași conducere, controale care aveau ca scop înlăturarea șefului nostru de serviciu și aducerea unui șef care să poată fi mai ”maleabil”.

Pe aceleași considerente au fost împuterniciți doi șefi de birouri cu o competență generală îndoielnică și una pe grupări inexistentă, cărora ulterior le-au fost prelungite în mod nelegal împuternicirile. Numirea celor doi șefi a avut scopul de a se putea afla toate activitățile desfășurate de către noi în dosarele penale și pentru a determina a serie de colegi să plece din cadrul serviciului, ceea ce s-a și întâmplat.

Facem precizarea că prin natura serviciului nostru, desfășurăm activități de cercetare penală sub delegarea sau coordonarea directă a procurorului de dosar și nu de puține ori au existat informații sensibile care nu sunt destinate șefilor noștri ierarhici.

Conducerea de la acea vremea și-a manifestat nemulțumirea cu privire la acest aspect, respectiv că nu știa ce dosare lucrăm și mai ales care sunt persoanele cercetate de către noi decât cu acordul procurorului și doar după efectuarea activităților de depistare/reținere a infractorilor.

În majoritatea dosarelor în care am lucrat am întâlnit cazuri de polițiști certați cu legea care nu ne fac cinste, polițiști atât din cadrul DGPMB cât și din alte structuri. Nu o singură dată a existat nemulțumirea conducerii DGPMB că nu avea cunoștință despre acest fapt.

De asemenea ni s-a mai reproșat că ne depășim atribuțiile și ar fi mai bine să lucrăm mai mult cu parchetele locale câte unul sa-u doi membri au grupărilor infracționale.

Așadar ni s-a interzis să lucrăm cu structurile superioare de parchet care pot soluționa dosare complexe, ni s-a interzis să lucrăm grupuri mari de infractori și ni s-a interzis să lucrăm fapte de competența de exemplu a crimei organizare.

Dar, cum poți destructura o grupare de crimă organizată, un clan interlop dacă nu ai aceste pârghii? Este aproape imposibil.

Ni s-a cerut să ne limităm la infracțiuni mărunte iar dacă pe parcursul cercetărilor apăreau indicii cu privire la săvârșirea de fapte importante, cu adevărat periculoase, care se puteam solda cu condamnări pe ani mulți, trebuia să renunțăm la cercetări,.

Precizăm că suntem polițiști de poliție judiciară care dețin avize pentru a desfășura cercetări sub supravegherea procurorilor de la toate unitățile de parchet din România.

Anul acesta s-a schimbat conducerea DGPMB dar din păcate unul dintre directorii adjuncți și-a păstrat funcția deși speranța sa era ca fostul director general și bun prieten al său să plece și să-l lase la comanda tuturor polițiștilor din București.

Polițiștii din București și cetățenii acestui oraș au avut noroc și acest așa zis polițist care a trăit doar pentru a se afișa cu rezultatele oamenilor săi, a rămas ”doar” director adjunct. Împuternicirea celor doi șefi de birou a expirat iar noi am început să ne regrupăm, cei care am mai rămas, și să ne reapucăm de muncă.

Am reînceput activitatea cu DIICOT dar și cu celelalte structuri de parchete fără a avea îngrădiri în vreun fel.

Iar munca noastră s-a văzut în acest an deși a fost prezentată în mod în presă cu ajutorul ”prietenilor” aceluiași personaj de tristă amintire.

Am destructurat o parte a clanului Duduianu (din care fac parte și Pienii) dar nu s-a scris mare lucru despre această reușită. În schimb am fost acuzați că nu am ținut sub supraveghere gruparea Pian deși așa cum am spus cu nici o lună în urmă am arestat o parte din ei.

Am fost acuzați în presă cu o săptămână înainte de acțiune (oare cine avea interes să scape această știre?) că nu facem nimic cu Clanul Vancică care vinde țigări în zona Pieței Reșița. Am acționat la momentul necesar și am obținut arestarea a 13 inculpați precum și alte măsuri preventive. Imediat după această acțiune, ca prin minune, am fost acuzați tot în presă că nu este treaba noastră contrabanda cu țigări.

În ceea ce privește Clanul Pianu, recunoaștem că nu ne-am aflat în locuința respectivă când a izbucnit conflictul acela spontan dar poate are relevanță faptul că tatăl Pian este condamnat datorită nouă, doi frați se ascund în Anglia ca să scape de măsurile dispuse în dosarele lucrate de noi iar alți membri sunt în stare de judecată pentru fapte lucrate tot de noi.

Cu toate aceste, în presa care se mulțumește cu promisiunea ca va obține în exclusivitate informații din dosare cu omoruri, apar informații care nu urmăresc decât să denigreze serviciul nostru, șeful nostru direct, comandantul DGPMB și structurile de parchet partenere.

Cine știe că serviciul nostru este în subordinea directă a directorului general? Dacă eram sub coordonarea directorului adjunct de proastă amintire, mai era aceasta o știre?

Cine știe ce informații au ajuns la nivelul serviciului nostru și apoi le ”dă” în presă? Oare nu persoana care era și încă mai este director adjunct și care direcționează aceste informații?

Cine are interesul să cadă capul șefului nostru și al directorului general, acuzându-i de o serie de inepții? Oare nu adjunctul care stă ascuns în birou de mai multe luni așteptând doar să se întâmple ceva la nivelul capitalei și să-și pună în funcțiune mașina de știri false?

ȘI ca să nu uităm, să discutăm la final și de calitatea acestui director adjunct care timp de ani de zile a falsificat cu bună știință ștate de plată crescând salariul său și al oamenilor săi cu sume considerabile, total pe nedrept.

Este singura unitate din țară unde sporul respectiv era acordat pe toată perioada programului de lucru deși în toată țara și în legislația în vigoare, acest spor trebuie aplicat doar atunci când polițiștii intră în contact direct cu materiale periculoase.

În final dorim să arătăm că iubim această meserie, ne face plăcere să o îndeplinim și facem tot posibilul să aducem mai multă liniște pentru cetățenii acestui oraș. Rezultatele bune sunt obținute împreună cu colegii noștri din DGPMB, cu procurorii de la toate structurile de parchet din țară precum și alți polițiști de la structuri partenere.

Nu cerem decât să fim lăsați să ne facem meseria și să nu mai fim denigrați în mod nejustificat pe baza unor informații false care provin de la persoane ce urmăresc să creeze dezordine în societate doar pentru obținerea unor funcții sau, în cazul infractorilor, pentru asigurarea unui ”climat propice”.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Artiștii echilibrului între carieră și familie
21/11/2024 17:46

În multe case din Iasi există o poveste nestiută despre o femeie care jonglează cu mai multe roluri intr-o singură zi. Este mama grijulie care pregăteste cu drag micul dejun si isi imbrătisează cop ...

Curse aeriene cu întârzieri de până la trei ore pe Aeroportul din Iaşi din cauza ninsorilor
21/11/2024 15:45

Mai multe zboruri inregistrează intarzieri de pană la trei ore pe Aeroportul din Iaşi, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Potrivit conducerii aeroportului ieşean, majoritatea curselor aeriane care a ...

Două milioane de călători pe Aeroportul Iaşi: Pasagerul norocos este o femeie care a zburat pentru prima dată cu avionul
21/11/2024 15:35

Aeroportul din Iaşi a inregistrat, miercuri, pasagerul cu numărul două milioane din acest an, fiind vorba de o femeie din judeţul Bacău care a zburat cu avionul pentru prima dată in viaţa sa. Femeia a s ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei