Gheorghe Flutur a solicitat Comisiei Europene finanțarea unei autostrăzi de la Siret la Lvov
Dimensiune font:
* autostrada avută în vedere – Siret - Cernăuți – Ternopil – Lvov – granița Poloniei, ar reface vechea rută comercială „Via Carpathia”, „ar consolida flancul estic al NATO și ar muta centrul de greutate al axei de transport Nord-Sud, suprapus cu zona Suceava – Cernăuți”
Cernăuțiul a fost, la sfârșitul săptămânii trecute, gazda unui forum internațional româno-ucrainean privind implementarea Masterplanului Infrastructurii de Transport și a Punctelor de Frontieră .
Au participat atât conducători ai ministerelor Transporturilor din România și Ucraina, precum și șefii vămilor din cele două țări, guvernatorul regiunii Cernăuți, reprezentanți ai Comisiei Europene de la Comisariatul pentru Transporturi și Infrastructură și mai mulți posibili finanțatori ai acestor proiecte.
Din regiunea de Nord-Est au fost prezenți reprezentanți ai administrațiilor județene Suceava și Botoșani.
Gheorghe Flutur, președintele CJ Suceava, le-a spus participanților la forum că autostrada A7 București -Suceava a fost aprobată și că în circa 2 luni va fi aprobat și tronsonul Suceava – Siret. În acest context, Flutur a solicitat Comisiei Europene să aibă ca prioritate finanțarea autostrăzii Porubne (Punctul vamal de la Siret) – Cernăuți – Ternopil – Lvov – granița Poloniei, pentru refacerea vechii rute comerciale sau a unei rute „Via Carpathia”, care ar consolida și flancul estic al NATO și ar muta centrul de greutate al axei de transport Nord-Sud, suprapus cu zona Suceava – Cernăuți.
PTF Racovăț – Diakivți, în atenșia autorităților
În masterplan este prinsă și modernizarea Punctului de Trecere a Frontierei de la Racovăț, astfel încât acesta să permită tranzitarea în regim cargo, precum și a autocarelor. Doar că nu a fost adoptat și un calendar oficial care să stabilească când va avea loc acest lucru.
În acest moment, PTF Racovăț – Diakivți operează în regim de trafic internațional pietonal și rutier de mic tonaj. Pentru a permite traficul vehiculelor cu o masă mai mare de 7,5 tone prin PTF Racovăț sunt necesare investiții în infrastructura rutieră din Ucraina și România, dar și din punctul vamal. Ar fi vorba de aproape 75 de milioane de euro, cele mai mari investiții urmând să fie făcute pe partea ucraineană.
Potrivit Memorandumului aprobat de Guvernul României la finele anului 2022, CNAIR va disponibiliza aproximativ 62 de milioane de lei pentru modernizarea sectorului ce se întinde de la Punctul Vamal Racovăț și până la Dorohoi și alte 5 milioane de lei pentru reparații pe sectorul de drum Punctul Vamal Racovăț – Fundu Herța – Cristinești – Dragalina. La fel, și aceste lucrări sunt la nivel de proiect. Potrivit aceluiași Memorandum, vor fi investite 1,5 milioane de lei în platformele de staționare și dotările vamale de la Racovăț, urmând să fie refăcut și podul de peste Siret de la Vârfu Câmpului – Zvoriștea. Ecaterina VICOL
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau