Iași, 30 mai 2024. Dublă certificare green pentru Palas Campus Iași, proiectul companiei IULIUS finanţat cu primul credit verde acordat unei companii româneşti

Palas Campus 01 (1)(1)

Dimensiune font:

| 30-05-2024 16:01

 Iași, 30 mai 2024. Dublă certificare green pentru Palas Campus Iași, proiectul companiei IULIUS finanţat cu primul credit verde acordat unei companii româneşti

Palas Campus, cea mai mare clădire de birouri din România, dezvoltată de compania IULIUS, la Iaşi, a fost dublu certificată green: EDGE, din partea International Finance Corporation (IFC), și LEED Platinum, nivelul maxim de certificare LEED acordat de U.S. Green Building Council. Complexul office a fost conceput încă din faza de proiectare ca o infrastructură de business modernă, adaptată noilor standarde în materie de sustenabilitate, obținând în anul 2021 primul credit verde acordat în România de IFC, membră a Grupului Băncii Mondiale. Performanță energetică, emisii reduse de carbon, economisirea consumului de apă, materiale utilizate şi conectivitate sunt parametrii care au avut un impact semnificativ în confirmarea nivelului ridicat de performanță al clădirii.

Palas Campus, clădirea de birouri de 60.000 mp inaugurată de compania IULIUS anul trecut şi care a transformat o zonă centrală a Iaşului într-un hub de business regional, a fost dublu certificată verde. Noul complex de birouri şi retail a beneficiat, în perioada construcţiei, de primul credit verde acordat unei companii româneşti de către IFC, membră a Grupului Băncii Mondiale. Instituția financiară a acordat 72 de milioane de euro acestui proiect, pentru a-l ajuta să obțină certificarea EDGE Advanced (Excellence in Design for Greater Efficiencies – Excelență în proiectare pentru o eficiență crescută), cu o reducere previzionată de minimum 40% a consumului de energie și apă, comparativ cu o clădire similară standard.

De asemenea, Palas Campus a obţinut nivelul maxim de certificare LEED – Platinum -  conform sistemului de evaluare LEED v4 Core and Shell Development. Clădirea a îndeplinit cerințele preliminare pentru construcții durabile impuse de U.S. Green Building Council și verificate de Green Business Certification Inc.

Unul dintre obiectivele ESG ale IULIUS este reducerea amprentei de carbon, iar în domeniul nostru acest lucru este realizabil prin optimizarea utilizării resurselor, aplicarea măsurilor specifice de eficiență energetică și prin proiectarea de clădiri sustenabile. O astfel de clădire este și Palas Campus, un proiect care a deschis noi perspective în ceea ce privește dezvoltarea și operarea sustenabilă. Faptul că Palas Campus a primit prima finanțare verde din România, iar acum dubla certificare green, EDGE și LEED, ne bucură și ne reconfirmă că facem progrese notabile spre un viitor din ce în ce mai verde și sustenabil”, a declarat Dan Adrian Chelaru, Group Sustainability Officer IULIUS.

Aceasta este a doua clădire office cu dublă certificare verde din portofoliul IULIUS după United Business Center 0, parte din ansamblul mixed-use Iulius Town Timișoara.

Procesul de certificare a fost gestionat cu sprijinul BuildGreen, lider în domeniul proiectării, dezvoltării și certificării clădirilor sustenabile în Europa Centrală și de Est.

„Palas Campus este un rezultat al angajamentului întregii echipe pentru sustenabilitate și excelență în design. Certificarea LEED Platinum, obținută cu un scor de 84 puncte, reflectă strategia IULIUS privind integrarea principiilor «verzi» în fiecare etapă a proiectului. Această realizare demonstrează că sustenabilitatea și inovația sunt fundamentale pentru crearea unui mediu construit de înaltă performanță și consolidează poziția Palas Campus în fruntea proiectelor sustenabile în România și, în special, în Iași", a declarat Răzvan Nica, Managing Partner BuildGreen.

Infuzia de capital pe care IULIUS a făcut-o în Palas Campus a fost de 120 de milioane de euro, regenerând o zonă centrală a Iașului. Amplasarea în punctul zero al orașului oferă un acces excelent la transportul public, facilitând deplasările angajaților și ale vizitatorilor. Prin această investiție s-au creat inclusiv zone verzi și spații de relaxare, precum și 650 de metri de piste de biciclete, 16 staţii de încărcare pentru automobile electrice, peste 200 de spații de parcare pentru biciclete, șase vestiare dotate cu dușuri destinate celor care utilizează bicicleta, stimulând astfel mobilitatea verde. În plus, s-au amenajat conexiuni pietonale şi o nouă arteră rutieră care fluidizează traficul din centrul Iașului, iar alte cinci străzi adiacente au fost lărgite și modernizate. Proiectul este deservit și de o parcare subterană cu o capacitate de 625 de locuri.

Echipamentele eficiente instalate reduc consumul de apă cu 45%, iar contorizarea inteligentă integrată în sistemul de management al clădirii asigură monitorizarea și gestionarea eficientă a resurselor. Nu în ultimul rând, cele peste 1.200 de panouri fotovoltaice instalate ajută la compensarea costurilor energetice, contribuind în același timp la sustenabilitatea proiectului.   

Palas Campus include companii multinaţionale din IT şi automotive: Amazon Development Center Romania, AMD – Advanced Micro Devices, Cognizant Softvision, Expleo, HELLA România, HTEC Group, Microsoft, Visma Software România, HEITS.digital, Profidata Dev, Safeguard Global, Bandwidth și Allianz-Ţiriac.

Despre Palas Campus

Palas Campus este cea mai mare clădire office din România (54.000 mp birouri şi 6.000 mp de retail), în care sunt integrate sediile a 13 companii, în care lucrează peste 5.000 de angajați. Inaugurat în aprilie 2023 și conceput ca o continuare a ansamblului mixed-use Palas Iași, Palas Campus include facilități și servicii accesibile tuturor, precum: sală de fitness, centre medicale, restaurante, cafenele și braserie, servicii de înfrumusețare și un supermarket. La toate acestea se adaugă spații verzi, piațetă interioară și terase în aer liber, care completeză oferta de relaxare, disponibilă atât angajaților, cât și publicului larg.

Departament PR W: www.iuliuscompany.ro E: pr@iuliusmall.com 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Artiștii echilibrului între carieră și familie
21/11/2024 17:46

În multe case din Iasi există o poveste nestiută despre o femeie care jonglează cu mai multe roluri intr-o singură zi. Este mama grijulie care pregăteste cu drag micul dejun si isi imbrătisează cop ...

Curse aeriene cu întârzieri de până la trei ore pe Aeroportul din Iaşi din cauza ninsorilor
21/11/2024 15:45

Mai multe zboruri inregistrează intarzieri de pană la trei ore pe Aeroportul din Iaşi, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Potrivit conducerii aeroportului ieşean, majoritatea curselor aeriane care a ...

Două milioane de călători pe Aeroportul Iaşi: Pasagerul norocos este o femeie care a zburat pentru prima dată cu avionul
21/11/2024 15:35

Aeroportul din Iaşi a inregistrat, miercuri, pasagerul cu numărul două milioane din acest an, fiind vorba de o femeie din judeţul Bacău care a zburat cu avionul pentru prima dată in viaţa sa. Femeia a s ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei