Iași, 30 mai 2024. Dublă certificare green pentru Palas Campus Iași, proiectul companiei IULIUS finanţat cu primul credit verde acordat unei companii româneşti

Palas Campus 01 (1)(1)

Dimensiune font:

| 30-05-2024 16:01

 Iași, 30 mai 2024. Dublă certificare green pentru Palas Campus Iași, proiectul companiei IULIUS finanţat cu primul credit verde acordat unei companii româneşti

Palas Campus, cea mai mare clădire de birouri din România, dezvoltată de compania IULIUS, la Iaşi, a fost dublu certificată green: EDGE, din partea International Finance Corporation (IFC), și LEED Platinum, nivelul maxim de certificare LEED acordat de U.S. Green Building Council. Complexul office a fost conceput încă din faza de proiectare ca o infrastructură de business modernă, adaptată noilor standarde în materie de sustenabilitate, obținând în anul 2021 primul credit verde acordat în România de IFC, membră a Grupului Băncii Mondiale. Performanță energetică, emisii reduse de carbon, economisirea consumului de apă, materiale utilizate şi conectivitate sunt parametrii care au avut un impact semnificativ în confirmarea nivelului ridicat de performanță al clădirii.

Palas Campus, clădirea de birouri de 60.000 mp inaugurată de compania IULIUS anul trecut şi care a transformat o zonă centrală a Iaşului într-un hub de business regional, a fost dublu certificată verde. Noul complex de birouri şi retail a beneficiat, în perioada construcţiei, de primul credit verde acordat unei companii româneşti de către IFC, membră a Grupului Băncii Mondiale. Instituția financiară a acordat 72 de milioane de euro acestui proiect, pentru a-l ajuta să obțină certificarea EDGE Advanced (Excellence in Design for Greater Efficiencies – Excelență în proiectare pentru o eficiență crescută), cu o reducere previzionată de minimum 40% a consumului de energie și apă, comparativ cu o clădire similară standard.

De asemenea, Palas Campus a obţinut nivelul maxim de certificare LEED – Platinum -  conform sistemului de evaluare LEED v4 Core and Shell Development. Clădirea a îndeplinit cerințele preliminare pentru construcții durabile impuse de U.S. Green Building Council și verificate de Green Business Certification Inc.

Unul dintre obiectivele ESG ale IULIUS este reducerea amprentei de carbon, iar în domeniul nostru acest lucru este realizabil prin optimizarea utilizării resurselor, aplicarea măsurilor specifice de eficiență energetică și prin proiectarea de clădiri sustenabile. O astfel de clădire este și Palas Campus, un proiect care a deschis noi perspective în ceea ce privește dezvoltarea și operarea sustenabilă. Faptul că Palas Campus a primit prima finanțare verde din România, iar acum dubla certificare green, EDGE și LEED, ne bucură și ne reconfirmă că facem progrese notabile spre un viitor din ce în ce mai verde și sustenabil”, a declarat Dan Adrian Chelaru, Group Sustainability Officer IULIUS.

Aceasta este a doua clădire office cu dublă certificare verde din portofoliul IULIUS după United Business Center 0, parte din ansamblul mixed-use Iulius Town Timișoara.

Procesul de certificare a fost gestionat cu sprijinul BuildGreen, lider în domeniul proiectării, dezvoltării și certificării clădirilor sustenabile în Europa Centrală și de Est.

„Palas Campus este un rezultat al angajamentului întregii echipe pentru sustenabilitate și excelență în design. Certificarea LEED Platinum, obținută cu un scor de 84 puncte, reflectă strategia IULIUS privind integrarea principiilor «verzi» în fiecare etapă a proiectului. Această realizare demonstrează că sustenabilitatea și inovația sunt fundamentale pentru crearea unui mediu construit de înaltă performanță și consolidează poziția Palas Campus în fruntea proiectelor sustenabile în România și, în special, în Iași", a declarat Răzvan Nica, Managing Partner BuildGreen.

Infuzia de capital pe care IULIUS a făcut-o în Palas Campus a fost de 120 de milioane de euro, regenerând o zonă centrală a Iașului. Amplasarea în punctul zero al orașului oferă un acces excelent la transportul public, facilitând deplasările angajaților și ale vizitatorilor. Prin această investiție s-au creat inclusiv zone verzi și spații de relaxare, precum și 650 de metri de piste de biciclete, 16 staţii de încărcare pentru automobile electrice, peste 200 de spații de parcare pentru biciclete, șase vestiare dotate cu dușuri destinate celor care utilizează bicicleta, stimulând astfel mobilitatea verde. În plus, s-au amenajat conexiuni pietonale şi o nouă arteră rutieră care fluidizează traficul din centrul Iașului, iar alte cinci străzi adiacente au fost lărgite și modernizate. Proiectul este deservit și de o parcare subterană cu o capacitate de 625 de locuri.

Echipamentele eficiente instalate reduc consumul de apă cu 45%, iar contorizarea inteligentă integrată în sistemul de management al clădirii asigură monitorizarea și gestionarea eficientă a resurselor. Nu în ultimul rând, cele peste 1.200 de panouri fotovoltaice instalate ajută la compensarea costurilor energetice, contribuind în același timp la sustenabilitatea proiectului.   

Palas Campus include companii multinaţionale din IT şi automotive: Amazon Development Center Romania, AMD – Advanced Micro Devices, Cognizant Softvision, Expleo, HELLA România, HTEC Group, Microsoft, Visma Software România, HEITS.digital, Profidata Dev, Safeguard Global, Bandwidth și Allianz-Ţiriac.

Despre Palas Campus

Palas Campus este cea mai mare clădire office din România (54.000 mp birouri şi 6.000 mp de retail), în care sunt integrate sediile a 13 companii, în care lucrează peste 5.000 de angajați. Inaugurat în aprilie 2023 și conceput ca o continuare a ansamblului mixed-use Palas Iași, Palas Campus include facilități și servicii accesibile tuturor, precum: sală de fitness, centre medicale, restaurante, cafenele și braserie, servicii de înfrumusețare și un supermarket. La toate acestea se adaugă spații verzi, piațetă interioară și terase în aer liber, care completeză oferta de relaxare, disponibilă atât angajaților, cât și publicului larg.

Departament PR W: www.iuliuscompany.ro E: pr@iuliusmall.com 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:22

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Iașul, gazda celui mai important eveniment de resale din Moldova
20/06/2024 16:19

* „Cele 5 R-uri ale modei ieri, azi si maine sunt: reduceti, repurtati, reciclati, reparati, revindeti. Motto-ul nostru este Ce tie nu-ti place, poate deveni comoara altcuiva. Mai nou, la evenimentele noa ...

Ieșenii, invitați în week-end la Festivalul Iei – RomânIA Autentică
20/06/2024 16:15

În ajun de Sărbătoarea Sanzienelor, iesenii, dar si turistii aflati in week-end in capitala Moldovei sunt invitati la cea de-a VIII-a editie a Festivalului Iei – RomanIA Autentică. Printre activ ...

Spectacol caritabil pentru cumpărarea unui defibrilator
20/06/2024 15:06

Un spectacol caritabil pus in scenă de elevi de la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” Barlad, va avea loc pe 24 iunie, pe scena Teatrului „V. I. Popa”, fondurile stranse in urma eveniment ...

Concerte la Palatul Culturii
20/06/2024 14:30

  Ateneul National din Iasi, alături de Palatul Culturii, invită publicul la o nouă serie de experiente unice dedicate iubitorilor de muzică de calitate, intr-un cadru elegant si in compania extraordi ...

  Băcăuanii, primii dintre moldoveni care consumă alcool și droguri
20/06/2024 14:25

  În perioada 2020 - 2023, instantele de judecată din Romania au inregistrat 2.151 de dosare privind consumul de substante interzise la volan (alcool, droguri, substante psihoactive). Conform unui ...

Violonistul Alexandru Tomescu, în turneu cu vioara Stradivarius în Moldova
20/06/2024 12:57

Turneul Stradivarius, care include 18 concerte in care violonistul Alexandru Tomescu va interpreta lucrări de J. S. Bach, care iniţial au fost compuse pentru violoncel, va avea loc in perioada 25 iunie - 16 i ...

Piaţa ieşeană a muncii solicită tot mai mulţi intelectuali
20/06/2024 08:21

* e mare nevoie de arhitecti, economisti, experti in achizitii publice, chimisti, horticultori, programatori de sisteme informatice, veterinari... * şi necalificaţii au destule oferte * scade necesarul de per ...

Iașul, sufocat din cauza traficului. Soluția municipalității: transportul în comun
20/06/2024 08:18

  * „Transportul public rămane cea mai importantă alternativă de mobilitate in orasele mari, atat transportul intern cat si transportul metropolitan. Parcul auto al Romaniei este unul total inade ...

Căminele de pensionari, dotate cu panouri fotovoltaice!
20/06/2024 08:00

Întruniti in sedintă extraordinară de indată, consilierii locali au aprobat, miercuri, in unanimitate, depunerea spre finantare prin programul privind instalarea de panouri fotovoltaice pentru producer ...

Cursul euro a atins 4,976 lei, a doua dată în această lună
20/06/2024 07:22

Presiunea pe leu s-a temperat la jumătatea săptămanii, evolutie asemănătoare cu cea a altor monede din regiune. Cursul euro a scăzut marginal de la 4,9766 la 4,9763 lei, valoare identică cu cea din 6 iun ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei