Iaşul poate intra în carantină!

1scenariu rosu2
1scenariu rosu1

Dimensiune font:

| 12-10-2020 00:00

Indicele de infectare în municipiu se apropie vertiginos de 3 la mie, lucru sinonim cu carantinarea oraşului * prezent ieri la Iaşi, ministrul Sănătăţii susţine că, deocamdată, nu se pune problema carantinării Capitalei şi nici a Iaşului, însă evoluţia infectărilor în oraşul nostru l-ar putea determina să se răzgândească * practic, o medie de infectări de 80 de cazuri astăzi şi mâine ar duce municipiul în scenariul roşu, cu şcoli închise şi carantină * carantina este cumva sinonimă cu starea de urgență, însă cu ceva mai puține restricții: locuitorii pot circula prin localitate, pot merge la muncă și la cumpărături şi fără a fi nevoie să completeze o declarație, așa cum se întâmpla în starea de urgență

 


Numărul de infectări COVID-19 creşte într-un ritm accelerat în municipiul Iaşi. Rata de incidenţă pe municipiu este acum de 2,8 la mia de locuri, aici fiind incluse şi cifrele raporate în focare. Dacă în următoarele zile se înregistrează o medie de peste 80 de cazuri pe municipiu, atunci rata de incidenţă ajunge la 3 la mia de locuitori, situaţia în care se va lua în discuţie carantinarea oraşului. Deocamdată, ministrul Sănătăţii, prezent ieri la Iaşi, exclude această variantă. „Nu luăm în calcul carantinarea Bucureștiului (n.r. - Capitala are un indice de infectare similar cu cel al Iaşului, 2,85 la mie). Nu luăm în calcul carantinarea Iașului! Se merge strict pe acele măsuri locale, dar şi măsuri restrictive în vederea scăderii numărului de cazuri noi prin scăderea transmiterii. În contextul în care vom avea o transmitere liberă accentuată cu o creştere exponenţială a numărului de cazuri se vor lua şi alte decizii. Ar trebui să respectăm niște restricții, nu este necesar să închidem țara o lună sau două luni, cum spun unii experți. Cei care nu cred în aceste cazuri să-și așeze atitudinea și discursul. Haideți să respectăm măsurile! Suntem pe o creștere progresivă. Sunt localități unde s-au depășit acele procente stabilite și autoritățile trebuie să ia măsurile necesare. Nu vom ajunge la un blocaj pe 20 octombrie, cum a spus domnul Rafila“, a spus Nelu Tătaru.

 

O medie de 80 de cazuri pe zi, luni şi marţi ne aruncă în scenariul roşu. Trebuie să aşteptăm raportările. Totuşi, înainte de cifre, voi convoca mâine (n.r. – azi) un Comitet Local pentru Situaţii de Urgenţă pentru a analiza situaţia”, spune viceprimarul Radu Botez, cel care a preluat temporar  atribuţiile de primar după ce Mihai Chirica a fost testat pozitiv vinerea trecută.

 

Urmează două zile decisive

Situaţia de la nivelul unei localităţi este evaluată de către Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP) la propunerea DSP şi, dacă se avizează favorabil, procedura vizează sesizarea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU). Ulterior, carantina zonală se instituie prin ordin şefului Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă în baza hotărârii CJSU. O carantină zonală este valabilă pentru cel puţin 14 zile, moment în care trebuie făcută o nouă evaluare a situaţiei locale. „Sunt semnale că am putea atinge indicele de infectare de 3 la mie în zilele următoare, nu înainte de joi, desigur, dacă se menţine acest trend, cu peste 3.000 de cazuri la nivel naţional, din care 150 în judeţul Iaşi şi 60-70 de cazuri pe municipiu. O medie de 80 de cazuri pe zi, luni şi marţi ne aruncă în scenariul roşu. Trebuie să aşteptăm raportările. Totuşi, înainte de cifre, voi convoca mâine (n.r. – azi) un Comitet Local pentru Situaţii de Urgenţă pentru a analiza situaţia”, spune viceprimarul Radu Botez, cel care a preluat temporar  atribuţiile de primar după ce Mihai Chirica a fost testat pozitiv vinerea trecută. Radu Botez mai spune că interpretările diferă de la o instituţie la alta. „O şcoală intra în scenariul roşu dacă sunt trei cazuri de COVID-19 în trei clase diferite. În Iaşi avem unităţi şcolare cu doi elevi infectaţi plus doi profesori, cum ar fi Racoviţă, situaţie mult mai periculoasă întrucât un cadru didactic dovedit infectat a avut o libertate de mişcare mai mare decât cea a unui elev”, spune viceprimarul.

Persoanele confirmate pozitiv stau la coadă pentru a fi evaluate

Între timp, la Iaşi, cetăţenii confirmaţi infecţi cu noul coronavirus stau la rând la poarta Spitalului de Boli Infecţioase pentru a fi luaţi în evidenţă, evaluaţi de către un medic şi, în funcţie de starea lor, fie trimişi acasă, fie internaţi. Majoritatea stăteau ieri fie pe la poarta spitalului, fie pe borduri şi completau acte pe maşinile parcate în apropierea unităţii medicale. Directorul DSP Iaşi, Vasile Cepoi îţi spune că sistemul nu mai face faţă, că reglementările spun clar că cei confirmaţi trebuie văzuţi de un medic infecţionist. „Asta este situaţia. Asta e incidenţa cazurilor, populaţia se comportă după cum bine aţi văzut, nerespectând regulile de protecţie, se întâmplă aceste lucruri. Sistemul atenţionează de multă vreme că nu poate să mai facă faţă, dacă populaţia continuă să se comporte astfel.  Procedura normală ar fi să transformăm toate spitalele în spitale de boli infecţioase, ca să îi împrăştiem prin mai multe spitale, lucru care este imposibil. Virusul nu a vindecat celelalte boli, trebuie trataţi şi ceilalţi pacienţi. Deocamdată reglementările sunt să fie văzuţi de medicul infecţionist, pentru că în mod normal ar trebui făcut şi un examen radiologic şi o serie de teste, de văzut în ce măsură poate fi izolat la domicliu, pentru că şi în situaţia în care pacientul este asimptomatic, el poate să aibă deja leziuni generate de infecţia COVID-19. Dar, ştiu că este deja în lucru un ordin al Ministrului Sănătăţii, care îi implică mai mult pe medicii de familie, care din păcate până în prezent au fost neglijaţi din acest punct de vedere”, spune şeful DSP Iaşi.

Totuşi, atingerea unei rate de 3 la mia de locuitori nu este singurul criteriu luat în calcul de autorităţi pentru instituirea carantinei zonale. În iulie 2020, ministrul Sănătăţii a emis un ordin în acest sens, iar printre alte criterii se numără: trend crescător în ultimele 14 zile, o pondere majoritară a cazurilor în cadrul comunităţii faţă de focarele înregistrate în comunităţi închise (centre rezidenţiale, unităţi sanitare), personal insuficient pentru desfăşurarea anchetelor epidemiologice în cadrul DSP (în raport cu numărul de cazuri confirmate), personal insuficient în spitale care asigură asistenţa medicală pacienţilor suspecţi sau confirmaţi cu COVID-19 (focare în rândul personalului medico-sanitar), dotare insuficientă cu echipamente personale de protecţie şi, nu în ultimul rând, gradul de ocupare a paturilor atât pe secţiile COVID, cât şi pe secţiile ATI să fie mai mare de 90% cu pacienţi din zona luată în calcul pentru instituirea carantinei. Dan CONSTANTINESCU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Artiștii echilibrului între carieră și familie
21/11/2024 17:46

În multe case din Iasi există o poveste nestiută despre o femeie care jonglează cu mai multe roluri intr-o singură zi. Este mama grijulie care pregăteste cu drag micul dejun si isi imbrătisează cop ...

Curse aeriene cu întârzieri de până la trei ore pe Aeroportul din Iaşi din cauza ninsorilor
21/11/2024 15:45

Mai multe zboruri inregistrează intarzieri de pană la trei ore pe Aeroportul din Iaşi, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Potrivit conducerii aeroportului ieşean, majoritatea curselor aeriane care a ...

Două milioane de călători pe Aeroportul Iaşi: Pasagerul norocos este o femeie care a zburat pentru prima dată cu avionul
21/11/2024 15:35

Aeroportul din Iaşi a inregistrat, miercuri, pasagerul cu numărul două milioane din acest an, fiind vorba de o femeie din judeţul Bacău care a zburat cu avionul pentru prima dată in viaţa sa. Femeia a s ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei