Închiderea accesului spre parcarea Aeroportului Iași a fost amânată cu o săptămână
Dimensiune font:
Parlamentarul ieşean Marius Bodea spune că interzicerea personalului ce lucrează pe aeroport să mai vină cu mașinile personale ar reprezenta o soluţie pentru fluidizarea traficului spre Aeroport * o altă soluţie ar fi negocierea cu companiile aeriene a schimbării slot-urilor, decalarea unora dintre acestea, astfel încât sa nu mai fie vârfuri de sarcină atât de mari, cu 600 pasageri ce trebuie sa decoleze sau aterizeze simultan
Restricțiile privind circulația autovehiculelor private către Aeroportul Internațional Iași vor intra în vigoare începând cu 8 mai, și nu de pe 1 mai, aşa cum se anunțase inițial.
Purtătorul de cuvânt al aerogării, Elena Troia a precizat că s-a decis amânarea cu o săptămână deoarece în zonă trebuie făcută organizarea de șantier, pentru a începe lucrările la aeroport. După această dată, cei care și-au rezervat zboruri vor putea ajunge la aerogară doar cu autobuzele CTP, taxiul ori serviciile de ride-sharing. „Restricțiile de circulație spre Aeroport, anunțate inițial începând cu 2 mai, vor intra în vigoare de pe 8 mai, ceea ce înseamnă că se va circula în condiții normale, accesul fiind permis tuturor mijloacelor de transport. După data de 7 mai, însă, accesul va fi permis doar mijloacelor de transport în comun și autovehiculelor care circulă în regim de taxi și ride-sharing, evident, vom ține cont și de situațiile speciale. Totuși, având în vedere capacitatea limitată a parcării de la Aeroport, le recomandăm ieșenilor să folosească aceste alternative de transport, întrucât există riscul să nu mai găsească locuri libere pentru mașinile personale. Reamintim că restricțiile pe calea de acces spre Aeroport sunt necesare pentru a putea începe cât de curând lucrările la noua parcare și reconfigurarea căilor de acces în fața terminalelor, ceea ce presupune închiderea parcării existente pentru o perioadă de trei-patru luni”, spun oficialii Aeroportului Iaşi.
Lucrările la Aeroportul Iași presupun construirea unui nou terminal, extinderea parcării terminalului T3 și reconfigurarea zonei de debarcare a pasagerilor în perimetrul terminalelor T2 și T3. Lucrările sunt programate să se desfășoare până la 1 septembrie.
Două soluții care pot înlocui decizia Primăriei de a interzice accesul auto spre Aeroport
Pe de altă parte, deputatul ieşean Marius Bodea spune că autoritățile județene și municipale au administrat Aeroportul din Iași cam în același mod cum fac și cu noile cartiere rezidențiale care s-au dezvoltat fără un plan urbanistic general, fără o viziune și o strategie pentru viitor: au construit clădirile și au ignorat drumurile. „Așa cum, din cauza dezvoltării haotice, avem zeci de mii de ieșeni care sunt nevoiți să iasă din locuințele lor noi pe un drumeag rămas din vremea când pe acolo circulau mai mult căruțe și tractoare, tot așa la Aeroport numărul de pasageri a crescut exponențial în ultimii ani, dar aceștia sunt nevoiți să ajungă pe aceeași cale construită pe vremea când de la Iași plecau doar câteva curse pe săptămână. O regulă elementară spune clar: nu poți să construiești un terminal nou fără să iei în calcul și modernizarea infrastructurii de acces. Iar în cazul de față întâi trebuiau amenajate noile parcări și apoi terminalul. Este o chestiune de prime pagini ale manualului de management al construcțiilor”, spune Bodea.
Parlamentarul USR afirmă că un avion pentru curse externe are 180 de locuri, adică 180 de pasageri cu bagaje, multe dintre ele voluminoase. „Prin urmare, nu ai cum să urci 180 de oameni cu bagaje în autobuzele CTP. Sunt mai multe zile când pleacă 3 curse externe simultan! Plus cele interne! Vara se adaugă și chartere. Câte autobuze ar trebui să circule din zona Ciric spre aeroport în același timp? Cum te descurci la aeroport să faci manevre cu 6-7 autobuze în același timp, presupunând că ar fi puse atâtea curse simultan la dispoziția pasagerilor ? Cum faci când ai și fluxul invers de pasageri care aterizează la Iași, tot câte 180 per avion? Dar cum să credem că CTP are disponibile 24/24 atâtea autobuze suplimentar, când ieșenii stau atât de mult în stații tocmai din lipsă de autobuze și de personal?”, întreabă Bodea.
Acesta spune că există alte două soluții eficiente și ușor de implementat pentru a permite ca Aeroportul Iași să continuă să se dezvolte corect.
„Prima este sa interzici temporar personalului ce lucrează pe aeroport să mai vină cu mașinile personale. Sunt peste 100 de mașini ale angajaților de la aeroport, Poliția de frontieră, Vama, Poliția TF și SRI în parcările care există în prezent! Pentru aceștia pot fi puse, într-adevăr, la dispoziție curse speciale, cu preluare, coordonat, din puncte ale orașului. Prin această decizie rapidă, deblochezi astfel 100 de locuri. Primăria a luat decizia contrară: să le permită tocmai lor accesul acolo. Deși aceștia vin în ture la ore fixe, au un regim de acces mai facil. A doua decizie este negocierea cu companiile aeriene a schimbării slot-urilor, decalarea unora dintre acestea, astfel încât sa nu mai fie vârfuri de sarcină atât de mari, cu 600 pasageri ce trebuie sa decoleze sau aterizeze simultan. Iașul este un oraș cu trafic compromis, fără predictibilitate, iar pasagerii nu pot ajunge la punct preluare atât de punctual, încât să fie urcați în autobuze simultan. De altfel , aceasta este și una din rațiunile pentru care toate aeroporturile alocă suprafețe pentru parcări”, crede Bodea. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau