Inspecţii în toate şcolile din oraş!

1scoli

Dimensiune font:

| 21-07-2022 23:59

 * sunt analizate aspecte ce ţin de reabilitarea şi modernizarea căilor de acces, dotarea cu mobilier, funcţionarea iluminatului şi igienizarea spaţiile  din interiorul şi exteriorul şcolilor * tot în perioada următoare, angajaţii Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei, împreună cu cei ai SC TermoService SA vor inspecta instalaţiile de furnizare a electricităţii şi agentului termic la fiecare şcoală şi grădiniţă în parte, urmând a interveni acolo unde este cazul * în aceeaşi ordine de idei, vor fi inspectate şi instalaţiile de furnizare a apei potabile şi canalizare

 

 

Primarul Mihai Chirica a dispus conducătorilor societăţilor şi direcţiilor aflate în coordonarea municipalităţii ca pe toată perioada vacanţei școlare să verifice şi să facă lucrările necesare astfel încât unitățile de învățământ preuniveristar din oraş să fie pregătite pentru ca noul anul şcolar să înceapă în cele mai bune condiţii. Demersul survine la scurt timp după întâlnirea pe care edilu-şef a avut-o cu directorii unităţilor şcolare din municipiul Iaşi, unde au fost identificate probleme administrative care necesită o rezolvare imediată. „Am discutat aplicat şi am găsit soluţiile necesare împreună cu directorii societăţilor şi direcţiilor din subordinea municipalităţii la problemele ridicate de conducătorii unităţilor şcolare la întâlnirea avută săptămâna trecută. Le-am dispus directorilor să ia legătura cu directorii de şcoli, să identifice punctual problemele şi, în perioada vacanţei de vară, toate lucrările necesare să fie demarate, astfel ca noul an şcolar să înceapă în condiţii optime în luna septembrie. Marea majoritate sunt probleme punctuale care se pot rezolva în aceste luni şi am certitudinea că toate unităţile şcolare din oraş vor deschide anul şcolar în cele mai bune condiţii”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Unde se va interveni

În urma discuţiilor avute cu directorii de şcoli, municipalitatea ieşeană va interveni în perioada următoare pentru reabilitarea şi modernizarea căilor de acces din exteriorul şi interiorul curţilor unităţilor şcolare (alei). De asemenea, unele unităţi şcolare au nevoie de reparaţii la mobilierul din curtea şcolii (bănci, coşuri de gunoi), precum şi la terenurile de sport (porţi, coşuri de baschet etc.), reabilitarea şi extinderea iluminatului public atât în curtea, cât şi în incinta unităţilor şcolare. Un aspect important îl reprezintă spaţiile verzi, urmând ca în perioada următoare SC Servicii Publice SA Iaşi să igienizeze spaţiile existente, să toaleteze vegetaţia uscată şi, acolo unde este posibil, să amenajeze şi să extindă spaţiile verzi.

O altă dispoziţie a primarului Mihai Chirica transmisă directorilor din subordine ţine de funcţionarea reţelelor de furnizare a electricităţii şi agentului termic. În perioada următoare, inspectorii Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei, împreună cu cei ai SC TermoService SA vor inspecta instalaţiile de furnizare a electricităţii şi agentului termic la fiecare şcoală şi grădiniţă în parte, urmând a interveni acolo unde este cazul. În aceeaşi ordine de idei, vor fi inspectate şi instalaţiile de furnizare a apei potabile şi canalizarea.

Probleme la „Cantemir” şi LPS

Din punct de vedere al infrastructurii, vor fi verificate toate solicitările directorilor şcolilor în privinţa acoperişurilor unităţilor şcolare, sistemelor de scurgere a apelor meteorice pentru a preveni orice formă de infiltraţii, ferestrele şi uşile de la căile de acces, faţadele atât ale corpurilor de şcoală, cât şi ale sălilor de sport, căminelor şi cantinelor, acolo unde este cazul. De asemenea, s-a dispus o centralizare a nevoilor de dotări ale fiecărei unităţi de învăţământ.

Nu în ultimul rând, Direcţia Tehnică din cadrul Primăriei, Serviciul Străzi, împreună cu Citadin SA vor reabilita, până la începerea anului şcolar, toate străzile, aleile, trotuarele, trecerile de pietoni şi semnalistica rutieră din arealul unităţilor şcolare. „Sunt şi câteva probleme punctuale, care necesită mai multă atenţie pe perioada vacanţei. Spre exemplu, vom accelera lucrările la Liceul Dimitrie Cantemir. Vrem să finalizăm interioarele în prima decadă a lunii septembrie, urmând ca până la vacanţa de iarnă să furnizăm liceului şi noile dotări. Tot până la vacanţa de iarnă vom finaliza şi faţadele, urmând ca din ianuarie 2023 elevii să revină la clase. O altă decizie pe care am luat-o priveşte clădirea de vizavi de Liceul cu Program Sportiv. Am dispus efectuarea, în regim de urgenţă, a unei expertize, urmând ca acest imobil să intre într-o etapă de consolidare şi reparaţii capitale”, a mai declarat primarul Mihai Chirica. Lucian STATE

 

* * *

 

Un alt punct discutat ţine de medicina şcolară. Edilul-şef a dispus să se verifice cabinetele şcolare aferente fiecărei instituţii de învăţământ, atât din punct de vedere al dotărilor, cât şi a cadrelor medicale arondate.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:49

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Harmanesti, cu sediul in comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi, telefon 0232.722.000, fax 0232.722.000, e-mail: harmanesti@is.e-adm.ro, cod fiscal 16570210. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata totala de 597 mp, Tarla 6, P 274/1, P 275-276, P 323/1, amplasat in intravilanul comunei Harmanesti, F.N., judetul Iasi, apartine domeniului privat al Comunei Harmanesti; -teren in suprafata totala de 123 mp, Tarla 34, P 1211, 1214, 1215, amplasat in intravilanul comunei Harmanesti, F.N., judetul Iasi, apartine domeniului public al Comunei Harmanesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Harmanesti nr. 36/25.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Harmanesti. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Comunei Harmanesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 25.09.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 03.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original si 2 exemplare copii. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 03.10.2024, ora 11.00, la sediul Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232.260.600, fax 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Todiresti, cu sediul administrativ in sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava, telefon 0230.539.535, fax 0230.539.543, e-mail: primaria todiresti @yahoo.com, cod fiscal 4326922. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -3 parcele de teren, in suprafata totala de 2.000 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Todiresti, situate in intravilanul comunei Todiresti: -Teren in suprafata de 500 mp, avand nr. cadastral 43156, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 500 mp, avand nr. cadastral 43157, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 1.000 mp, avand nr. cadastral 43503, sat Todiresti, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Todiresti nr. 41/14.06.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei sau se pot consulta pe site-ul: www.comuna todiresti.ro, la sectiunea Monitorul Oficial Local -Hotarari. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 25.09.2024, ora 10.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 03.10.2024, ora 10.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 04.10.2024, ora 10.30, Comuna Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Suceava, din municipiul Suceava, Str. Stefan cel Mare nr. 62, judetul Suceava, telefon 0230.214.948, fax 0230.522.296, e-mail: trsv-arhcont @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2024.
Zeci de mii de studenți intră, astăzi, în amfiteatre
30/09/2024 01:01

Unul dintre cele mai fredonate cantece la ceremonii academice, Gaudeamus Igitur, cunoscut şi sub denumirea de imn studenţesc, va răsuna, astăzi, in cele mai frumoase aule din ţară. În Aula „Mi ...

Peste 350.000 de pelerini sunt așteptați la Iași
30/09/2024 00:01

 Mitropolia Moldovei si Bucovinei a anuntat datele oficiale ale pelerinajului la moastele Sfantei Cuvioase Parascheva. Anul acesta, pe 8 octombrie vor fi scoase moastele din catedrală si depuse afară, la ...

Tramvaiul Cafenea a plecat la drum!
29/09/2024 23:47

Sambătă, la Iasi a fost inaugurat, pe traseul Targu Cucu - Copou, Tramvaiul Cafenea, „o initiativă inedită care oferă in acelasi timp posibilitatea servirii unei cafele de calitate si posibilitatea d ...

Șomajul răpune mii de ieșeni
29/09/2024 23:32

* surprinde neplăcut, chiar ingrijorător faptul că mai afectaţi de şomaj sunt cetăţenii aflaţi la maxima capacitate fizică şi mentală, cei cu varste intre 40 şi 49 de ani: 2.750 persoane * urmează ...

Apel la rugăciune pentru oprirea ploilor
29/09/2024 20:49

La Mitropolia Moldovei si Bucovinei, dar si in parohiile din toată tara, oamenii s-au rugat. La indemnul Patriarhului, preotii, impreună cu enoriasii, au spus rugăciuni pentru oprirea fenomenelor meteo extre ...

Un sugar a împiedicat violul asupra mamei sale
29/09/2024 20:48

* plansetele lui şi ale surorii l-au induplecat pe intrusul in locuinţa lor * individul şi-a cerut scuze şi a plecat * n-a scăpat de judecată, fiind condamnat pentru „violare de domiciliu” şi ...

Elena Moșuc, recital în Aula Bibliotecii Central Universitare
29/09/2024 20:44

* Elena Moşuc este una dintre cele mai cunoscute soprane din Iaşi, atat la nivel naţional, dar mai ales pe plan internaţional * a primit numeroase premii şi distincţii in cariera sa, in 2019 reuşind extr ...

UMF, în topurile internaționale
29/09/2024 20:43

  Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa” din Iaşi a fost clasificată pentru domeniile Medical and Health Sciences pe locul 3 in Romania, şi poziţia 942 la nivel global. ...

Un deceniu de procese, pentru două palme date soţiei
29/09/2024 20:39

* trei ani a durat ancheta, in 2023 s-a dat prima sentinţă, imediat s-a trecut la rejudecare pentru ca, la final, să se constate implinirea termenului de prescripţie Am mai semnalat, in destule randuri, c ...

La fiecare 30 de minute, un român moare de infarct
29/09/2024 18:48

Romania se află printre tările cu cele mai mari rate de mortalitate cauzată de bolile cardiovasculare in Uniunea Europeană. Conform datelor furnizate de Organizatia Mondială a Sănătătii si Eurostat, apr ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei