Proiect. Şi influencerii vor trebui să se notifice la CNA şi să respecte legile audiovizuale. Ce creatori de conţinut sunt vizaţi?

Dimensiune font:

| 14-04-2025 14:48

 Potrivit noilor reguli, utilizatorii care oferă conţinut audiovizual cu scop comercial şi îndeplinesc anumite criterii vor fi obligaţi să notifice CNA.Proiect. Şi influencerii vor trebui să se notifice la CNA şi să respecte legile audiovizuale. Dar nu toţi! Ce creatori de conţinut sunt vizaţi?

 Sunt vizaţi creatorii de conţinut care întrunesc, cumulativ, mai multe criterii, printre care şi faptul că ar trebui să aibă cel puţin jumătate de milion de abonaţi/urmăritori şi să obţină venituri sau beneficii din activitatea desfăşurată. 

 

Decizia este în faza de dezbatere publică, iar după adoptare, creatorii de conţinut vor avea la dispoziţie 60 de zile pentru a se conforma noilor reguli. 

Valentin Jucan, vicepreşedinte CNA, a declarat pentru Paginademedia.ro:

„Este vorba practice despre nişte reguli care ne permit să abordăm acest domeniu al infleuncerilor într-un mod mult mai clar şi mai transparent. De exemplu, nu poate să rămână la latitudinea arbitrară a Consiliului cine este influencer.

Pentru că aşa, eu pot să vorbesc despre oricine că este influencer, şi sunt nişte criterii. Practic, de ce există această clarificare, pentru că practic, infleuncerii, odată ce ajung să fie ca atare infleuncer şi să aibă un public al lor, însemnat, semnificativ.

În momentul când un influencer devine ca atare influencer şi practic se transformă inclusiv într-un formator de opinie aşa cum s-ar traduce termenul, dar are şi elemente de asumare editorială în funcţie de timpul canalului respectiv, atunci este bine ca Consiliul să aibă nişte reguli general valabile, cunoscute şi de către CNA şi de către infleunceri, astfel încât să ştie că au nişte obligaţii.

De exemplu, de a de notifica la CNA, de a respecta legea, de a avea un anumit comportament are ţine de informare corectă, de decenţă, regulile generale aplicabile unui conţinut cu responsabilitate editorială.
Ne referim la cei care sunt înregistraţi în România.”

Cum s-a stabilit această limită de 500.000 de abonaţi?

„Aceste limite nu le-am stabilit noi, sunt preluate din recomandările de la nivel Comunitar”, a explicat Jucan. 

Vicepreşedintele CNA a mai explicat că „Legea se aplică implicit, dar prin notificare, tu într-un fel îţi asumi într-un mod clar şi implicit obligaţiile pe care le ai.

Oricum trebuie să respecte legea, indiferent că se notifică sau nu, însă atunci când avem o speţă legată de un influencer, ştim că el este notificat, ştim că pe partea de publicitate, dacă este vorba despre respectarea legii, are nişte obligaţii şi el trebuie să le îndeplinească.”

Cine trebuie să se înregistreze la CNA?

Decizia defineşte drept serviciu media audiovizual la cerere acele canale, pagini sau profiluri care:

  • au un caracter comercial;
     
  • au responsabilitate editorială asupra conţinutului oferit;
     
  • permit vizionarea conţinutului la cererea utilizatorilor;
     
  • furnizează programe audiovizuale în scop informativ, de divertisment sau educativ;
     
  • sunt disponibile pe platforme video accesibile prin reţele de comunicaţii electronice.

Criterii stricte pentru creatorii de conţinut

Pentru a fi obligaţi să se înregistreze, creatorii trebuie să îndeplinească cumulativ mai multe condiţii:

  • să aibă cel puţin 500.000 de urmăritori sau abonaţi;
     
  • să fi încărcat cel puţin 24 de materiale video în ultimele 12 luni;
     
  • să obţină venituri sau beneficii din activitatea desfăşurată pe platformă;
     
  • să producă conţinut majoritar în limba română, inclusiv prin subtitrări sau interpretare în limbajul semnelor.

Redăm în continuare fragmentul din noua Decizie CNA privind procedura de notificare a serviciilor media audiovizuale la cerere, supusă dezbaterii publice: 

Cap. III

Procedura de notificare a serviciilor media audiovizuale la cerere difuzate prin intermediul unei platforme de partajare a materialelor video

Secţiunea 1

Criterii de notificare

Art. 34 - În sensul prezentei decizii, este considerat serviciu media audiovizual la cerere acel canal/profil/pagină de utilizator, astfel cum este definit la art. 1 alin. (1) lit. a) din Codul audiovizualului, oferit prin intermediul unei platforme de partajare a materialelor video, care îndeplineşte cumulativ următoarele criterii:

a) reprezintă o activitate cu caracter comercial;
b) utilizatorul are responsabilitate editorială pentru conţinutul audiovizual oferit pe canalul propriu şi exercită controlul asupra selecţiei programelor şi a ordonării cronologice în catalog/liste de redare;
c) permite vizionarea conţinutului audiovizual din catalog/liste de redare la cererea individuală a utilizatorului şi la momentul ales de acesta;
d) obiectivul principal este furnizarea de programe audiovizuale şi/sau materiale video în scop informativ, de divertisment sau educativ;
e) este furnizat prin intermediul unei platforme de partajare a materialelor video distribuită prin reţele de comunicaţii electronice.

Art. 35 - (1) Un serviciu media audiovizual la cerere difuzat prin intermediul unei platforme de partajare a materialelor video poate fi furnizat de către:

a) un furnizor de servicii media audiovizuale care deţine un serviciu media audiovizual pentru care are responsabilitate editorială şi ale cărui programe au fost difuzate şi prin intermediul altor reţele de comunicaţii electronice;
b) o persoană juridică care are responsabilitate editorială asupra conţinutului audiovizual încărcat;
c) o persoană fizică care furnizează conţinut audiovizual exclusiv prin intermediul unor platforme de partajare şi care are responsabilitate editorială asupra conţinutului audiovizual încărcat şi/sau generat;

(2) Persoanele care se află într-una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) se supun procedurii de notificare dacă întrunesc criteriile definite la art. 34 şi îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 37, dobândind calitatea de furnizor de servicii media audiovizuale la cerere difuzate prin intermediul unei platforme de partajare a materialelor video.

(3) Conţinutul audiovizual furnizat de instituţii şi autorităţi publice prin intermediul unei platforme de partajare a materialelor video, pentru a-şi prezenta activităţile şi atribuţiile din sfera lor de competenţă, nu este considerat serviciu media audiovizual la cerere.

Secţiunea a 2-a

Condiţii de notificare

Art. 36 - (1) Utilizatorul care încarcă şi/sau generează materiale video şi programe pe o platformă de partajare a materialelor video care se află sub jurisdicţia României se califică drept serviciu media audiovizuale la cerere, în conformitate cu criteriile prevăzute la art. 34.

(2) Utilizatorul care încarcă şi/sau generează materiale video pe o platformă de partajare a materialelor video care nu se află sub jurisdicţia României, dar al cărei conţinut se adresează publicului din România, se califică drept serviciu media audiovizual la cerere, în conformitate cu criteriile prevăzute la art. 34.

Art. 37 - Pentru a notifica la CNA serviciul media audiovizual la cerere, utilizatorul prevăzut la art. 36 trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a) deţine un canal/profil/pagină de utilizator, astfel cum este definit la art. 1 alin. (1) lit. a) din Codul audiovizualului pe o platformă de partajare a materialelor video care poate fi accesată de publicul din România;
b) conţinutul audiovizual poate fi accesat şi se adresează publicului din România;
c) în programele, materialele video şi comunicările comerciale audiovizuale încărcate şi/sau generate pe canalul/profilul/pagina de utilizator propriu/e foloseşte în mod predominant limba română; evaluarea se face în funcţie de sunet (audio), subtitrare şi/sau intrepretare în limbajul mimico-gestual românesc (limbajul semnelor);
d) are un număr de minimum 500.000 de urmăritori sau abonaţi ai canalului/profilului/paginii de utilizator deţinut/e pe platforma de partajare a materialelor video;
e) încarcă în ultimele 12 luni cel puţin 24 de materiale audiovizuale;
f) obţine bani, produse, servicii sau realizează în favoarea unei terţe părţi un beneficiu ca urmare a încărcării şi/sau a generării materialelor video pe canalul respectiv;

Secţiunea a 3-a
Procedura de notificare

Art. 38 - Orice persoană, denumită în continuare solicitant, care difuzează servicii media audiovizuale la cerere prin intermediul unei platforme de partajare a materialelor video are obligaţia să notifice CNA, în momentul întrunirii criteriilor definite la art. 34 şi a îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 37, conform formularului-tip anexa nr. 5.

Art. 39 - (1) Notificarea prevăzută la art. 38 se depune la CNA însoţită de documentaţia aferentă, în funcţie de calitatea solicitantului.

(2) Solicitantul persoană fizică română va depune la CNA:

a) notificarea, conform formularului-tip prevăzut în anexa nr. 5;
b) actul de identitate al solicitantului, în copie;
c) certificatul de înregistrare fiscală eliberat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în copie.

(3) Solicitantul persoană română care are calitatea de comerciant va depune la CNA următoarele documente:

a) notificarea, conform formularului-tip prevăzut în anexa nr. 5;
b) certificatul de înregistrare eliberat de Oficiul Registrului Comerţului al persoanei juridice, sau, după caz, al persoanei fizice autorizate, întreprinderii individuale ori întreprinderii familiale, în copie;
c) certificatul de înregistrare fiscală eliberat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în copie;
d) actul constitutiv actualizat, în copie;
e) actul de identitate al solicitantului persoană fizică autorizată, în copie;
f) dovada calităţii de reprezentant în relaţia cu CNA, atestată prin procură sau împuternicire dată de reprezentantul legal al solicitantului, în original.

(4) Solicitantul persoană juridică română care nu are calitatea de comerciant va depune la CNA, după caz, următoarele documente:

a) notificarea, conform formularului-tip prevăzut în anexa nr. 5;
b) certificatul de înregistrare fiscală eliberat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în copie;
c) certificatul de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor sau în Registrul federaţiilor, în copie;
d) actul de înfiinţare actualizat, în copie;
e) dovada calităţii de reprezentant în relaţia cu CNA, atestată prin procură sau împuternicire dată de reprezentantul legal al solicitantului, în original.

(5) Solicitantul persoană străină cu sediul principal în statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic European va anexa la solicitare şi următoarele documente:

a) documentele echivalente celor prevăzute la alin. (3) lit. c) şi d) sau la alin. (4) lit. b), c) şi d), după caz;
b) împuternicirea persoanei mandatate să angajeze răspunderea solicitantului în relaţia cu CNA şi adresa de contact a acesteia pe teritoriul României.

Art. 40 - Dispoziţiile art. 28 alin. (6)-(10) se aplică în mod corespunzător.

Art. 41 - (1) Avizul acordat solicitantului atestă că acesta a realizat notificarea în termenul şi condiţiile prevăzute de prezenta decizie şi că are dreptul de a furniza serviciile media audiovizuale la cerere precizate în aviz.

(2) Drepturile prevăzute în aviz nu pot fi transmise către terţi.

Art. 42 - (1) Avizul de furnizare a serviciilor media audiovizuale la cerere difuzate prin intermediul unei platforme de partajare a materialelor video cuprinde:

a) numărul şi data eliberării avizului;
b) datele de identificare a titularului avizului;
c) tipul serviciului furnizat;
d) denumirea şi tipul serviciului de platformă de partajare a materialelor video prin intermediul căreia este difuzat conţinutul audiovizual;
e) adresa paginii de internet şi denumirea canalului deţinut de titular pe platformă;
f) zona geografică de acces al utilizatorilor serviciului media audiovizual la cerere sau publicul căruia i se adresează serviciul media audiovizual la cerere;

(2) În cazul serviciilor media audiovizuale la cerere difuzate prin intermediul mai multor platforme de partajare a materialelor video, solicitantul va depune o singură notificare, iar CNA va acorda un singur aviz de furnizare.

Art. 43 - Furnizorii de servicii media audiovizuale la cerere, difuzate prin intermediul platformelor de partajare a materialelor video trebuie să pună la dispoziţia utilizatorilor, pe canalul propriu, informaţii cu privire la adresa de poştă electronică la care pot fi contactaţi.

Secţiunea a 4-a

Modificarea avizului de furnizare

Art. 44 - Furnizorii de servicii media audiovizuale la cerere, difuzate prin intermediul unei platforme de partajare a materialelor video, au obligaţia să aducă la cunoştinţa CNA, în scris, orice modificare a documentelor prevăzute la art. 39 alin. (2)-(5), depuse la momentul notificării, precum şi a datelor prevăzute la art. 42, în termen de 30 de zile de data modificării acestora.

Art. 45 - În scopul înregistrării la CNA a modificărilor potrivit art. 44, solicitantul va depune formularul-tip anexa nr. 5 şi înscrisurile aferente fiecărei modificări, după caz, personal sau prin reprezentant legal

Art. 46 - (1) După verificarea şi avizarea de către Serviciul Licenţe Autorizări, notificarea şi documentele însoţitoare se înregistrează la Serviciul Cancelaria Consiliului. 
(2) Dispoziţiile art. 27 alin. (6)-(10) se aplică în mod corespunzător.

Secţiunea a 5-a

Retragerea avizului de furnizare

Art. 47 - (1) Avizul de furnizare a serviciilor media audiovizuale la cerere, difuzate prin intermediul unei platforme de partajare a materialelor video, se retrage în următoarele situaţii:

a) ca urmare a cedării drepturilor prevăzute în avizul de furnizare către terţi;
b) la cererea titularului, prin cerere de renunţare la dreptul de a furniza serviciile media audiovizuale la cerere difuzate prin intermediul unei platforme de partajare a materialelor video, transmisă în scris la CNA.

(2) Cererea prevăzută la alin. (1) lit. b) produce efecte de la data transmiterii către CNA sau de la o dată ulterioară prevăzută în cuprinsul acesteia.

Art. 48 - (1) Retragerea avizului se dispune prin decizie a CNA, care stabileşte şi data de la care încetează dreptul de a furniza serviciile media audiovizuale la cerere prevăzute în aviz, difuzate prin intermediul unei platforme de partajare a materialelor video.
(2) Decizia de retragere a avizului se aduce la cunoştinţă publică prin afişare la sediul CNA şi pe pagina de internet a instituţiei, la adresa www.cna.ro.

Titlul III

Sancţiuni şi dispoziţii finale

Art. 49 - (1) În scopul realizării unei evidenţe oficiale a furnizorilor de servicii media audiovizuale la cerere, CNA întocmeşte şi actualizează Registrul public al furnizorilor de servicii media audiovizuale la cerere, disponibil pe pagina de internet a CNA, la adresa www.cna.ro.
(2) În scopul realizării unei evidenţe oficiale a furnizorilor de servicii media audiovizuale la cerere difuzate prin intermediul platformelor de partajare a materialelor video, CNA întocmeşte şi actualizează Lista furnizorilor de servicii media audiovizuale la cerere difuzate prin intermediul platformelor de partajare a materialelor video, disponibilă pe pagina de internet a CNA, la adresa www.cna.ro, precizând criteriile şi condiţiile care stau la baza calificării unui utilizator care deţine un canal pe o platformă de partajare drept furnizor de servicii media audiovizuale la cerere, conform prevederilor art. 34 şi art. 37.

Art. 50 - Încălcarea sau nerespectarea prevederilor prezentei decizii de către radiodifuzori sau de către furnizorii de servicii media audiovizuale la cerere se sancţionează potrivit dispoziţiilor art. 90 şi art. 91 din Legea audiovizualului, cu excepţia nerespectării prevederilor art. 9 alin. (4) şi (5) din prezenta decizie, care se sancţionează conform dispoziţiilor art. 26 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 51 - (1) În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, toţi furnizorii de servicii media audiovizuale la cerere au obligaţia de a completa şi de a transmite cererea de notificare, conform procedurii prevăzute la titlul II, cap. I.

(2) În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, orice persoană care se califică drept serviciu media audiovizual la cerere difuzat prin intermediul unei platforme de partajare a materialelor video în sensul prezentei decizii, are obligaţia să notifice CNA, conform procedurii prevăzute la titlul II, cap. III.

Întreaga decizie este supusă dezbaterii publice AICI

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:00

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
De unde vine expresia „Gura păcătosului adevăr grăiește”. Mulți o folosesc, dar puțini știu cum a apărut, de fapt
24/04/2025 05:16

Romanii sunt un popor al proverbelor si zicalelor, iar expresia „Gura păcătosului adevăr grăieste” este frecvent folosită in conversatiile de zi cu zi. Fie că e rostită pe un ton glumet sau intr-un c ...

Câți domnitori a avut, de fapt, România? Istoria i-a uitat complet pe cei mai mulți dintre ei
21/04/2025 06:10

Tara noastră are in spate o istorie impresionantă, iar de-a lungul acesteia, nenumărati domnitori au ajuns pe tronul tărilor romanesti. Unii dintre acestia s-au transformat in adevărate legende, despre car ...

Ioan-Aurel Pop. ”Cea mai adâncă lecție, dar pe care am refuzat să o învățăm”
17/04/2025 06:33

Prezent la un eveniment „dedicat reflectiei asupra fortei interioare si identitătii nationale a romanilor”, cu tema „Rezilienta psihologică si istorică a romanilor”, care s-a desfăsurat la Cluj-Napo ...

Cartea care i-a schimbat complet viața lui Dan Negru. Prezentatorul TV a împărtășit totul cu fanii: „Îți dă de gândit”
16/04/2025 07:38

Dan Negru (54 de ani) nu este doar un prezentator TV de succes, ci si un bun orator atunci cand vine vorba despre tainele vietii. Recent, acesta a dezvăluit numele unei cărti pe care a citit-o si care, totoda ...

Actorii din România care au renunțat la celebritate și au ales să se călugărească. De ce și-au schimbat stilul de viață
16/04/2025 07:35

Unele vedete din Romania nu s-au putut obisnui cu celebritatea, asa că s-au retras din lumina reflectoarelor si au trecut la cele sfinte. Asadar, dacă in trecut au fost actori de exceptie, astăzi au ajuns c� ...

„PERLE” de la simularea Bacalaureatului, la Limba Română. „Camil Petrescu este un scriitor mare și iubit, la fel ca ce a scris”
14/04/2025 19:58

 Dezacorduri de neiertat, cuvinte stalcite, enunturi hilare sau confuzii majore intre stiluri si genuri literare. Acestea sunt concluziile profesorilor din comisiile de corectare la simularea la Bacalaurea ...

CNA a emis 12 decizii de eliminare a conținutului ilegal de pe rețelele sociale, în perioada sâmbătă–vineri
11/04/2025 18:47

Consiliul National al Audiovizualului a anuntat că, in intervalul dintre sambăta trecută si vineri, a transmis douăsprezece solicitări oficiale către principalele platforme de social media pentru inlătur ...

Două filme premiate de juriu la Film O’Clock: „Truth or Dare” și „Hushes and Phonics”
11/04/2025 14:10

Filmele „Truth or Dare”, regizat de Simona Borcea, si „Hushes and Phonics”, semnat de cineastul polonez Piotr Kaminski, au fost recompensate in egală măsură cu Premiul Juriului la cea ...

Ioana Pavelescu și Florin Mihăilescu, distinși pentru întreaga activitate la Gala Premiilor Gopo
10/04/2025 17:59

Ioana Pavelescu si Florin Mihăilescu, onorati pentru contributia lor exceptională la cinematografia romanească, la Gala Premiilor Gopo 2025 Actrita Ioana Pavelescu si directorul de imagine Florin Mihăilesc ...

Depozite medievale cu obiecte din fier, identificate de un profesor în pădurile din Prahova
09/04/2025 12:42

Depozite medievale cu arme si unelte agricole din fier au fost descoperite in pădurea de pe teritoriul comunei Plopu, judetul Prahova, de un profesor pasionat de istorie. Printre artefactele recuperate se num� ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei