Intră buldozerele pe Autostrada Unirii A8!
Dimensiune font:
Secțiunea 3 reprezintă primul contract pentru Autostrada Unirii A 8 Târgu Mureș - Târgu Neamț - Iași – Ungheni * fiind un proiect finanțat prin PNRR, este aproape sigur că Ministerul Transporturilor și CNAIR vor semna contractul, după respingerea contestației făcute de firma nemțeană Danlin XXL
Contestația făcută de firma Danlin XXL, din județul Neamț, a fost respinsă de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor și este de așteptat ca Ministerul Transporturilor și CNAIR să semneze contractul fără a mai aștepta o eventuală contestație și la Curtea de Apel București. „Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Târgu Mureș - Târgu Neamț, cu prețul de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Constructorul român trebuie să finalizeze lucrările (finanțate prin PNRR) în 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor, pentru cei 29,91 km ai acestei secțiuni (Leghin-Târgu Neamț) care face parte din A 8 (Târgu Mureș - Târgu Neamț - Iași - Ungheni). Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a declarat șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Cale liberă pentru secțiunea 2, Miercurea Nirajului — Leghin
Vineri, au fost aprobați în CTE CNAIR indicatorii tehnico-economici necesari lansării licitației pentru construcția secțiunii 2 a Autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț (A8).
Secțiunea Miercurea Nirajului — Leghin va avea o lungime totală de 159,2 km, iar traseul acesteia va include 5 noduri rutiere la intersctarea DN13A (Sovata), DN13B (Joseni), DN12 (Ditrău), DN15 (Tulgheș), DN15B (Pipirig), 437 de structuri (119 poduri, 19 pasaje, 117 viaducte, 179 podețe), 47 tuneluri, în lungime totală de 11,64 km (cu lungimi individuale cuprinse între 70 m și 940 m).
Autostrada va beneficia și de 4 parcări de scurtă durată, 1 punct de sprijin și întreținere, 6 spații de servicii, 2 centre de întreținere și coordonare.
Proiectul, finanțat prin Programul Transport (PT), are o valoare totală estimată de 31,56 miliarde lei (fără TVA).
Documentația pentru lansarea licitației necesare proiectării și execuției secțiunii de autostradă Miercurea Nirajului — Leghin va fi elaborată după aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern.
Se lucrează deja la cel mai spectaculos nod rutier dintre A7 și A8
Totodată, se lucrează intens la lotul 3 din tronsonul Bacău – Pașcani al Autostrăzii Moldovei (A7), construit de firmele lui Dorinel Umbrărescu. Este vorba de viitoarea intersecție cu A8, unde va fi construit primul nod turbion din România, cu bretele de mare viteză, mai precis la relocarea de utilități din viitorul nod A7 – A8.
La intersecția Autostrăzii A7 cu Autostrada A8 va fi amenajat, pe raza a două unități administrativ-teritoriale din județul Iași (Pașcani și Stolniceni Prăjescu), la circa 7 km de Pașcani, respectiv la km 71+374 al autostrăzii A7, primul nod rutier turbion, cu bretele de mare viteză, care va asigura toate relațiile de trafic între cele două autostrăzi.
Nodul rutier va avea o geometrie aparte, fiind o construcție de tip turbion cu raze ale bretelelor cuprinse între 400 m și 600 m. Este o intersecţie de infrastructuri mari, aparte, unica lucrare de artă de acest fel în România. Acest nod rutier este de tip “A”, cu 12 pasaje. Daniel BACIU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau