Locuitorii din Miroslava cer 8 trasee CTP
Dimensiune font:
Au fost stabilite traseele care vor tranzita comuna * sunt opt rute cerute de cetăţeni în urma dezbaterilor publice * interesant este faptul că au fost stabiliţi timpii pentru fiecare cursă, între 10 şi 20 de minute în condiţii de trafic lejer
Şi când vine vorba de transportul metropolitan, comuna Miroslava se mişca mai rapid în comparaţie cu alte UAT-uri. Aşa se face că după ce au fost lansate în dezbatare publică traseele propuse pentru această zonă, s-au conturat şase trasee. „După câteva ore de analiză și dezbatere în cadrul comisiei de urbanism, alături de directorul Asociaţiei de Transport Public Metropolitan și responsabili din cadrul Primăriei Miroslava, au fost supuse la vot traseele de transport public. Feedbackul comunității a contat, iar propunerile inițiale au fost în mare parte schimbate”, spune consilierul local Silviu Ghenghea.
Traseul Iași (Podu Roș) - Miroslava - Valea Ursului - Vorovești și retur a fost păstrat. Lung de 10 km, acestuia i s-a estimat o durata de parcurs de 15 minute, însă în condiţiile unui trafic lejer. De asemenea, au fost propuse staţii la Magazin Doi Paşi (Miroslava)), Tess Conex (Miroslava), Transanapet (Găureni), Biserică (Valea Ursului), Magazin Moroşanu (Valea Ursului) şi intrarea în Voroveşti.
Şi al doilea traseu a fost menţinut faţă de primul draft. Este vorba de Ciurbeşti (Str. Principală) - Horpaz (Str. Nouă) - Iași (Tehnopolis) şi returul Iași (Tehnopolis) - Horpaz (Str. Principală - Str. Unirii - Str. Nouă) - Ciurbești (Str. Principală). Autobuzele vor întoarce în Strada Parcului, cu o durată de opt minute pentru o semicursă care însumează 5 kilometri. Un alt traseu menţinut şi la ultimele discuţii este traseul Iași (Tehnopolis) - Horpaz (Str. Principală) - Dancaș (Str. Pădurii) – DC 28 (intersecţie) și retur
Un al patrulea traseu diferă de prima variantă, fiind aleasă ruta Voroveşti (Rond) - Brătuleni (sat) - Parc Industrial – Metro şi retur. Are 7,5 kilometri cu un timp de parcurs de 10 minute.
Nici traseul 5 nu este o propunere nouă. Vorbim de ruta Proselnici – Corneşti – Miroslava şi retur, cu 11 minute alocate pentru parcurgerea a peste 7,4 kilometri.
Staţii modernizate
Cel mai elaborat traseu este cel care face legătura între Iaşi şi centrul Miroslavei. Se pleacă din Tehnopolis, apoi se parcurge ruta Valea Adâncă (strada Principală, Livezilor, 5 Drumuri) – Bâlciu (Vulcanizare Car Wash) şi Miroslava (cu staţii la Semafor şi Casa de Cultură). Returul aare acelaşi traseu, pentru care au fost alocate 20 de minute (11 km).
Un alt traseu care, fără îndoială, va fi aprecizat este Bisericuţă – Şoseaua Nicolina – Aleea Tudor Neculai – strada Tudor Neculai – strada Veche – strada Biserica Sf, Nicolae – strada C-tin Mavrocodat – strada C-tin Langa – strada Ioan Vodă cel Viteaz – Strada Pepinierii – Alerea Valea Adăncă – Bisericuţă. În total 8,5 kilometri, parcurusşi în 15 minute. Staţiile ar urma să fie amplasate la Bisericuţă, Tehnopolis, Tudor Neculai, Sun Residence – Strada Vache, Intersecţia Viilor, Interescţia Biserica Saf. Nicolae cu Mavrocordat, Fostul 2 Paşi, Notariat – C-tin Langa, Car Self Wash, Intersecţia Ioan Vodă cel Viteaz cu Viilor, Biserică – Pepinării, Servicii Publice - Pepinării
De asemenea, se propune înfiinţarea traseului Metro Uricani – Găureni – Strada Mioriţei şi retur. În total, 6,5 kilometri cu timp de parcuirs de 10 minute. „Avem garanția conducerii Asociaţiei de Transport Public Metropolitan că rutele vor putea fi îmbunătățite după o perioadă de probă, în care atât confortul cetățenilor cât si profitabilitatea rutelor va fi analizată. Stațiile actuale vor fi modernizate, iar stațiile noi vor fi amplasate acolo unde terenul este în proprietatea primăriei. Preţul călătorie va varia între 5-7 lei, funcție de destinație, iar valabilitatea 2-3 ore. Încă nu avem o variantă definitivă, dar în următoarele zile se va lua o decizie”, mai spune Silviu Ghenghea. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau