Lucrările la tronsonul Moţca-Leţcani-Ungheni al A8 ar putea ajunge la 5 miliarde de euro!
Dimensiune font:
În organizarea Agenției pentru Protecția Mediului (APM), ieri după amiază, În Sala Mare a Primăriei a avut dezbaterea publică în vederea obţinerii acordului de mediu pentru tronsonul Moţca-Leţcani-Ungheni al Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii), respectiv a secţiunii care urmează să traverseze localităţile din judeţul Iaşi, prin Unităţile Administrativ Teritoriale (UAT) Aroneanu, Bălțați, Costești, Dumești, Erbiceni, Golăiești, Heleșteni, Ion Neculce, Lețcani, Miroslava, Miroslovești, Moțca, Pașcani, Podu Iloaiei, Popricani, Rediu, Ruginoasa, Stolniceni-Prăjescu, Târgu Frumos, Ungheni și Victoria. La dezbatere au fost prezenţi reprezentanţi ai administraţiei locale, specialişti şi membri ai organizaţiilor nonguvernamentale care militează pentru construcţia autostrăzii care urmează să facă legătura între Moldova şi Ardeal. Dezbaterea a fost condusă de directorul executiv al Agenţiei pentru Protecţia Mediului Iaşi, Galea Temneanu, care în deschiderea întâlnirii a prezentat participanţilor necesitatea emiterii avizului de mediu şi ce prevede legislaţia în vigoare cu privire la acest aspect. În cadrul dezbaterii, reprezentanţii Ministerului Transporturilor, cei ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi cei ai Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR) au prezentat stadiul actual al proiectului şi etapele care urmează să fie parcurse în continuare până la începerea efectivă a lucrărilor. În acest moment, Studiul de Fezabilitate (SF) pentru realizarea lucrărilor pe segmentul Moţca-Lețcani-Ungheni este depus la Ministrerul Transporturilor, urmând ca după emiterea Avizului de Mediu (AM) să fie aprobaţi indicatorii tehnico-economici (până la sfârșitul acestui an) și, în final, să fie scoase la licitație proiectarea şi execuția efectivă a lucrărilor. În lungime totală de 93,27 kilometri, lucrările pe segmentul Moţca-Leţcani-Ungheni, cel mai întârziat tronson al Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii), au fost estimate iniţial la circa un miliard de euro, însă în urma revizuirii cifrelor de către specialişti s-a ajuns la o valoare estimată de cinci ori mai mare. Un cost real al lucrărilor urmează însă să fie stabilit abia după aprobarea indicatorilor tehnico-economici, au anunţat reprezentanţii Ministerului Transporturilor. Tronsonul are prevăzute în proiect mai multe noduri de legătură, respectiv două noduri la Moțca-Pașcani + un nod pe A7 (Autostrada Moldovei) și câte un nod la Târgu Frumos, Podu Iloaiei, Dumești – Lețcani, Rediu – Horlești, Vulturi – Sculeni și Golăiești. După dezbaterea care s-a desfăşurat ieri după amiază la Iaşi, astăzi, de la ora 13, la sediul Primăriei municipiului Paşcani este programată o întâlnire similară la care şi-au anunţat participarea pe lângă specialişti şi reprezentanţii societăţii civile şi primarii comunelor prin care urmează să treacă viitoarea autostradă. Edi MACRI
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau