Mandolina susţine că e nevinovată. Doar analfabetă

Dimensiune font:

| 19-08-2022 13:59

 Cazul Mandolinei Stănescu a uimit opinia publică prin duritatea sentinţei dată de Tribunalul Iaşi pe 26 octombrie 2021. Inculpată pentru evaziune fiscală în formă continuată, femeia de etnie rromă din Lunca Cetăţuii a fost condamnată la nouă ani de închisoare şi obligată la plata sumei de 14.367.863,92 lei (3.273.327,96 euro), la care se adaugă dobânda legală, care se calculează pentru fiecare zi de întârziere, până la data stingerii întregului debit.

A fost o sentinţă neaşteptat de dură, atât prin prisma duratei de timp pe care trebuie să-l petreacă după zăbrele, cât şi prin cea a cuantumului sancţiunilor pecuniare. Suma stabilită de prima instanţă e compusă din TVA (3.939.546 lei) şi impozit pe profit (10.428.317 lei).

Prin actul de sesizare a instanţei, procurorii au susţinut că Mandolina ar fi înregistrat în firma ei, Logistic Metconf SRL din Lunca Cetăţuii, facturi fictive în perioada decembrie 2011 - octombrie 2014, pentru a nu plăti dările către stat.

 

Sechestru asigurator pe o jumătate de casă, şi aceea fără acte de proprietate

Cu toate că obiectul de activitate al societăţii patronate de Mandolina, comerţ cu ridicata al metalelor şi minereurilor metalice, presupune un anume necesar de personal şi logistică pe măsură, Logistic Metconf n-a avut niciun angajat, nu a deţinut niciodată depozite, birouri, maşini de transport, utilaje de încărcat - descărcat, autoturisme etc.

În rechizitoriu se mai scrie că societatea nu poate proba realitatea efectuarii transporturilor întrucât nu exista documente legale de însoţire a mărfurilor, iar pe documentele existente (facturi fiscale) nu exista date despre mijloacele de transport utilizate sau despre persoanele delegate cu însoţirea transporturilor.

Puşi să dea declaraţii, furnizorii menţionaţi pe facturile cu pricina au spus că n-au avut niciodată relaţii de afaceri cu Mandolina şi că actele sunt false.

Procurorii au mai invocat două aspecte ale afacerii. Stocul faptic era zero la data demarării anchetei, mărfurile fiind vândute. Dar cu era haos total în evidenţa contabilă, nu s-au putut identifica clientii neîncasaţi.

Pe aceste considerente şi-au motivat magistraţii de la Tribunalul Iaşi severitatea deciziei de la sfârşitul anului trecut. În plus, ca o ironie, au dispus sechestru asigurator pe o jumătate de casă, bunul imobil (fără acte de proprietate) fiind evaluat la 47.000 lei.

 

M-are nicio vină, alţii au comis evaziunea. Nu-i mai ţine minte, au trecut mulţi ani de-atunci

La nici două săptămâni după condamnare, Mandolina a făcut apel, considerând că hotărârea magistraţilor „este netemeinică şi se bazează pe o interpretare greşită a probelor administrate în dosar şi a situaţiei de fapt”. Afacerista a reproşat faptul că judecătorii s-ar fi rezumat la o copiere superficială a rechizitoriului.

În faţa Curţii de Apel, Mandolina a invocat un raport de inspecţie fiscală din 2015, unde se specifică faptul că „administratorul nu este cunoscător de carte, în sensul de a nu şti să scrie sau să citească”. Pe această menţiune şi-a clădit inculpata întreaga strategie de apărare. A spus că a apelat la diverse persoane pentru întocmirea actelor contabile, dar nu poate, pe motiv de analfabetism total, să-şi dea cu părerea asupra veridicităţii celor scrise. Deci, ea n-are nicio vină, alţii au comis evaziunea. Nu-i mai ţine minte, au trecut mulţi ani de-atunci.

Pledoaria n-a convins pe judecătorii Curţii de Apel. „Singura persoana ce pare a fi făcut tranzacţiile acestea importante din punct de vedere financiar şi cantitativ este administratorul necunoscător de carte al societăţii”.

Magistraţii au mai luat în calcul şi faptul că declaraţiile informative au fost întocmite în aşa fel încât valorile de achiziţie coincid practic cu valorile operaţiunilor de livrare, ceea ce indică în mod evident scopul diminuării masei impozabile.

„Faptul că inculpata nu ştie să scrie si să citească nu reprezintă o împrejurare exoneratoare de răspundere penală”, au concluzionat judecătorii, care au respins, prin hotărârea dată ieri, apelul formulat de Mandolina. Rămâne cum a stabilit Tribunalul Iaşi. Marcel FLUERARU

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:12

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Ieșenii din IT, bănci, medicină și educația sunt cei mai obosiți
25/03/2025 10:09

Trăim intr-o societate care valorizează productivitatea peste orice altceva. Eficienta, multitasking-ul si disponibilitatea 24/7 au devenit noul standard al succesului, iar sindromul „Superworker&rdq ...

Teatrul „Luceafărul” marchează Purple Day și Ziua Mondială a Teatrului prin evenimente speciale
25/03/2025 09:35

În această săptămană, activitatea Teatrului Luceafărul Iasi stă sub semnul a două date semnificative pentru breasla internatională, pe care institutia le va marca prin mijloace artistice. 26 mar ...

Ciorapii nespălaţi nu l-au împiedicat pe vechiul hoţ să comită furtul
25/03/2025 09:31

 Tocmai a inceput procesul in unul din cele mai absurde cazuri de furt de pe teritoriul judeţului Iaşi. În dimineaţa de 22 octombrie 2023, Vasile M. se afla in sala de aşteptare a Gării de Nord, ...

Ieșenii, cuprinși de efectul serialului „Adolescence”
25/03/2025 09:14

Într-o seară cu miros de ceai rece si oboseală acumulată, am apăsat play pe telecomandă fără mari asteptări. Un serial nou, recomandat de un prieten, dar cu un titlu care m-a lăsat in gardă &nda ...

Iașul, blocat pe Autostrada Unirii - A8!
25/03/2025 09:12

* „Pe 26 Aprilie 2025 va incepe executia podului de la Ungheni, la profil de patru benzi. Spitalul Regional de Urgentă, cea mai mare unitate spitalicească din regiunea Moldovei, este in executie si urme ...

Tramvaiul, mutat pe strada Sfântul Lazăr
25/03/2025 09:11

Municipalitatea a pus pe hartie un proiect urias destinat nu doar imbunătătirii traficului in oras, ci si transformării „zonei zero” a capitalei Moldovei intr-un urias pietonal, in viitorul aprop ...

Tot mai puțini ieșeni își permit să cumpere o locuință
25/03/2025 09:10

* pe fondul cresterii din ce in ce mai rapide a preturilor, tot mai putini ieseni reusesc să devină proprietarii unei locuinte * in februarie, numărul celor deveniti proprietari a fost cu mult sub cifra inre ...

„Boala sărăciei” lovește din plin Iașul
25/03/2025 09:10

Tuberculoza continuă să rămană o problemă majoră de sănătate publică, afectand in special comunităţi sărace, mai ales in zonele rurale unde accesul la serviciile medicale este limitat. Condiţiile p ...

Aşa hoţ, greu de găsit: 29 pachete de bomboane. Nimic altceva
25/03/2025 08:28

 Agenţii de pază de la Carrefour Hala Centrală s-au frecat indelung la ochi. Nu le venea să creadă ce văd pe camerele de supraveghere. Era in seara de 12 noiembrie 2024, in jurul orei 17.00. Săndel ...

Tonetele de cartier, locul unde Iașul se vinde la bucată
25/03/2025 08:15

  Iasul nu e doar orasul marilor bulevarde, al cafenelelor cochete si al hipermarketurilor cu reclame luminoase. În umbra blocurilor, la parterul scărilor cu mozaic de ’84 si printre aleil ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei