Mihai Chirica Stimată doamnă deputat Cosette Chichirău. solicita votarea bugetului Municipiului Iași.

chirica 57

Dimensiune font:

| 11-05-2021 23:58

 Stimată doamnă deputat Cosette Chichirău,

Pentru edificarea dumneavoastră și a colegilor consilieri locali USR-PLUS și din respect față de ieșeni, vă răspund tot aici, pe Facebook, în legătură cu “condițiile” impuse pentru a vota bugetul Municipiului Iași.
Să vedem ce spune Legea!
Dumneavoastră:
1. Organizarea de îndată a unui concurs pentru ocuparea poziţiei de city manager.
Eu:
În prezent, după cum ar fi trebuit să știți, postul de city manager este liber! Legea (OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ) spune, la art. 244, alin. (3), referitor la atribuţiile, numirea şi eliberarea din funcţie a administratorului public, că: „numirea în funcţie a administratorului public se face prin dispoziţia primarului, respectiv a preşedintelui consiliului judeţean, după caz (...)”.
Tare sunt curios dacă consilierii de la cabinetul parlamentar i-ați luat prin concurs.:))
Dumneavoastra:
2. Organizarea de îndată a unui concurs pentru ocuparea poziţiei de Arhitect Şef.
Eu:
Funcţia publică de arhitect şef al Municipiului Iași nu este vacantă, fiind ocupată prin concurs susţinut pe 28 mai 2019 la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
Începâd cu data de 6 aprilie 2021 titularul funcţiei publice de arhitect șef este detaşat la Primăria Miroslava pentru o perioadă de șase luni. Pe perioada detaşării funcţia este exercitată cu caracter temporar de către arhitect Raluca Mocanu, conform prevederilor legii (art. 509 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ).
Când postul va fi vacant vom organiza un concurs pentru ocuparea lui.
Dumneavoastră:
3. Organizarea de îndată a unui concurs pentru ocuparea poziţiei de Director Executiv al Direcţiei de Transformare Digitală şi Implementare Smart City.
Eu:
Procedura pentru ocuparea funcţiei publice de Director Executiv al Direcţiei de Transformare Digitală şi Implementare Smart City a fost deja iniţiată printr-un referat din 8 aprilie 2021, înştiinţarea privind organizarea concursului fiind transmisă Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici în data de 26 aprilie 2021, urmând ca Agenția să publice organizarea concursului în data de 20 mai 2021 pe portalul Agenție şi pe site-ul Primăriei Municipiului Iași.
Cred că aveți un consilier care să vă ajute măcar cu acest lucru.
Dumneavoastră :
4. Acceptarea unui reprezentant din partea USR-PLUS în Comisia de recrutare pentru poziţiile mai sus menţionate, pentru a supraveghea corectitudinea concursurilor.
Eu:
Legea (HG nr. 611/2008) spune că:
ART. 26
(1) Pentru concursurile organizate în vederea ocupării funcţiilor publice de conducere comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse fiecare din câte 5 membri, desemnaţi după cum urmează:
a) 4 membri sunt reprezentanţi ai autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului desemnaţi din cadrul acesteia sau/şi din cadrul autorităţii/instituţiei publice ierarhic superioare;
b) un membru este reprezentant al Agenţiei Funcționarilor Publici din România desemnat din cadrul acesteia sau, după caz, din cadrul instituţiei prefectului ori al consiliului judeţean, în condiţiile prevăzute la art. 618 alin. (6) şi (7) din OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 31
(1) Pot fi desemnaţi ca membri în comisiile de concurs sau de soluţionare a contestaţiilor funcţionarii publici definitivi. (...)
(3) Pentru concursurile organizate în vederea ocupării funcţiilor publice de conducere, cel puţin 2 dintre membrii comisiei de concurs, respectiv ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor trebuie să fie funcţionari publici de conducere.
Așadar, legea spune că reprezentanții partidelor politice nu pot face parte din aceste comisii de concurs!
Ce bucurie ar fi pentru primarul Timișoarei ca să-și numească PSD Timiș reprezentat in comisiile de concurs ale aparatului propriu !
Nu doriți să-l întrebați ?:))
Sau Banatul știe cum este cu legea!
Dumneavoastră:
5. Obligaţia de a transparentiza toate documentele de interes public (achiziţii, contracte, angajări şi personal, urbanism, buget).
Eu:
Asigurarea transparenţei decizionale la nivelul autorităţii publice locale este aplicată în concordanţă cu prevederile legii (nr. 52/2003):
ART. 7
(1) În cadrul procedurilor de elaborare a proiectelor de acte normative autoritatea administraţiei publice are obligaţia să publice un anunţ referitor la această acţiune în site-ul propriu, să-l afişeze la sediul propriu, într-un spaţiu accesibil publicului, şi să-l transmită către mass-media centrală sau locală, după caz. Autoritatea administraţiei publice va transmite proiectele de acte normative tuturor persoanelor care au depus o cerere pentru primirea acestor informaţii.
De asemenea, conform legii (nr. 544/2001):
ART. 3
Asigurarea de către autorităţile şi instituţiile publice a accesului la informaţiile de interes public se face din oficiu sau la cerere, prin intermediul compartimentului pentru relaţii publice sau al persoanei desemnate în acest scop.
ART. 4
(1) Pentru asigurarea accesului oricărei persoane la informaţiile de interes public autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a organiza compartimente specializate de informare şi relaţii publice sau de a desemna persoane cu atribuţii în acest domeniu.
(2) Atribuţiile, organizarea şi funcţionarea compartimentelor de relaţii publice se stabilesc, pe baza dispoziţiilor prezentei legi, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a autorităţii sau instituţiei publice respective.
ART. 5
(1) Fiecare autoritate sau instituţie publică are obligaţia să comunice din oficiu următoarele informaţii de interes public:
a) actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice;
b) structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audienţe al autorităţii sau instituţiei publice;
c) numele şi prenumele persoanelor din conducerea autorităţii sau a instituţiei publice şi ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;
d) coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet;
e) sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil;
f) programele şi strategiile proprii;
g) lista cuprinzând documentele de interes public;
h) lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii;
i) modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
(2) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să publice şi să actualizeze anual un buletin informativ care va cuprinde informaţiile prevăzute la alin. (1).
(3) Autorităţile publice sunt obligate să dea din oficiu publicităţii un raport periodic de activitate, cel puţin anual, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a IIa.
(4) Accesul la informaţiile prevăzute la alin. (1) se realizează prin:
a) afişare la sediul autorităţii sau al instituţiei publice ori prin publicare în Monitorul Oficial al României sau în mijloacele de informare în masă, în publicaţii proprii, precum şi în pagina de Internet proprie;
b) consultarea lor la sediul autorităţii sau al instituţiei publice, în spaţii special destinate acestui scop.
Referitor la transparența procedurii de atribuire a contractelor de achiziție publică, Municipiul Iași inițiază, realizează si atribuie procedurile de achiziție publică în conformitate cu prevederile Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice cu modificările și completările ulterioare, prin intermediul SICAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice; www.e-licitatie.ro), platforma unde se regăsesc toate achizițiile realizate, prin proceduri de achiziție si achiziție directă, precum si toate detaliile privind contractele încheiate de Primăria Municipiului Iași (numărul contractuluui, operatorul economic cu care a fost încheiat contractul, valoarea si durata contractului, precum și actele adiționale încheiate).
Astfel la sectiunea Transparență de pe site-ul Primăriei se regăsesc informații cu privire la achizitiile directe (cele care nu se realizează pe platfoma SICAP), precum si anunțurile de atribuire pentru licitații si proceduri simplificate, iar in secțiunea Informații de interes public anunțurile de inițiere pentru procedurile de achiziții publice.
Sunteți la un Clic distanță de aceste informații !
Dumneavoastră:
6. Realizarea unui audit extern privind activitatea economico-financiară şi de contractare-achiziţii a Primăriei Iaşi şi a societăţilor comerciale aflate în subordinea Consiliului Local în perioada 2016-2021.
Eu:
Legea (nr. 94/1992 ) spune că autoritatea publică locală se supune regulilor de control asupra modului de formare, administrare şi întrebuinţare a resurselor financiare astfel:
ART. 1
(1) Curtea de Conturi exercită controlul asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public.
(2) Funcţia de control a Curţii de Conturi se realizează prin proceduri de audit public extern prevăzute în standardele proprii de audit, elaborate în conformitate cu standardele de audit internaţionale general acceptate. (...)
(5) În unităţile administrativ-teritoriale, funcţiile Curţii de Conturi se exercită prin camerele de conturi judeţene şi a municipiului Bucureşti, structuri fără personalitate juridică.
ART. 21
(1) Curtea de Conturi exercită funcţia de control asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public, furnizând Parlamentului şi, respectiv, unităţilor administrativ-teritoriale rapoarte privind utilizarea şi administrarea acestora, în conformitate cu principiile legalităţii, regularităţii, economicităţii, eficienţei şi eficacităţii.
(2) Curtea de Conturi poate exercita auditul performanţei asupra gestiunii bugetului general consolidat, precum şi a oricăror fonduri publice.
(3) Activitatea de audit extern exercitată de Curtea de Conturi se desfăşoară cu respectarea normelor proprii, adoptate pe baza standardelor de audit internaţionale general acceptate.
(4) Prin constatările şi recomandările sale, auditul performanţei urmăreşte diminuarea costurilor, sporirea eficienţei utilizării resurselor şi îndeplinirea obiectivelor propuse.
Dumneavoastră:
7. Angajarea unei firme de audit extern, cu competenţe, experienţă şi renume internaţional, pentru evaluarea anuală a personalului din Instituţia Primăriei şi din societăţile din subordine.
Eu:
Da, sunt total de-acord, pentru că avem lege , dar, sunt depășit de felul in care va trebui sa trec in caietul de sarcini criteriul “ renume internațional” pe care-l invocați.
În concluzie, stimată doamnă deputat la al doilea mandat, vă informez că este o mare diferență între dorință și legalitate și ține de dumneavoastră să schimbați legile în Parlament!
Vă rog să o faceți, după care putem discuta modul in care le utilizăm.

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:06

BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
 Conferințe la Ateneu
27/04/2024 07:46

Cel mai nou proiect al Ateneului National din Iasi, intitulat Conferinte la Ateneu, incepe din 12 Mai 2024, de la ora 18.00, la Sala Unirii. Prima conferintă, cu titlul Noi si ceilalti – natiune, Europa, ...

Suferința unui copil de 6 anișori: de la un accident banal, la confruntarea cu un inamic necruțător
27/04/2024 07:45

Un accident banal a dezvăluit o boală cruntă pentru un copil de numai 3 anisori. Matias a căzut de pe scări in timp ce se juca impreună cu alti copii si s-a ales cu un ochi vanăt. Părintii s-au alarmat ...

Festival de vin cu primul concurs de brânzeturi din România
27/04/2024 07:32

Se apropie luna mai si Iasul se pregăteste să vibreze la multe evenimente cărora le dă valoare si care ii aduc consacrare, unul fiind festivalul „Vin la Cultură”. De la degustări delicioase la ...

Liceul cu Program Sportiv va fi reabilitat termic
27/04/2024 07:30

Corpul C1 al Liceului cu Program Sportiv (LPS) din Iasi va fi reabilitat termic cu fonduri din Planul National de Redresare si Rezilientă (PNRR) in cadrul unui proiect initiat de Primărie. Valoarea totală a ...

  Pelerinaje de Florii în Arhiepiscopia Iaşilor
27/04/2024 07:17

Sambătă, 27 aprilie 2024, in ajunul marii sărbători a Intrării Domnului in Ierusalim, Arhiepiscopia Iaşilor va organiza Pelerinajul de Florii, atat la Iaşi, cat şi in alte protopopiate de pe cuprinsul ...

Ieșenii, invitați în week-end la „Piața metropolitană”
27/04/2024 07:10

În acest week-end, iesenii sunt invitati in Piata „Dacia”, la prima editie a „Pietei metropolitane”, eveniment organizat de Asociatia de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Met ...

Carnea de miel, la 35 lei/kg în piețele ieșene
27/04/2024 06:59

* dacă producătorii solicitau, initial, 50 de lei pe kilogram, acestia au scăzut rapid pretul, in lipsa cererii * a doua zi, carnea se vindea deja cu 40 de lei pe kilogram, iar in prezent, in Piata Alexandru ...

„Croitorașul cel Viteaz
27/04/2024 06:29

 Un nou titlu va imbogăti repertoriul permanent al Teatrului Luceafărul Iasi incepand din această săptămană: Croitorasul cel Viteaz. „Scenariul realizat de Constantin Brehnescu după povestea F ...

Pescării închise de autorități, în Iași
26/04/2024 15:27

Mizerie ascunsă sub ghiveci, gresie spartă si pătată de cateva zile…sunt doar cateva dintre problemele găsite de inspectorii de la Directia Sanitară Veterinară din Iasi veniti in control in pescă ...

CJ Iași sprijină financiar realizarea rețelelor de gaz în 52 de comune
26/04/2024 13:26

Consiliul Judetean a repartizat către primăriile din judet peste 20 de milioane de lei din fondul total pe care il are la dispozitie in urma aplicării cotei de 6% la impozitul pe venit estimat a fi incasat l ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei