Morminte în loc de birouri!

1mormant 1

Dimensiune font:

| 27-09-2023 07:59

Un imobil aflat în incinta Cimitirului „Petru şi Pavel” din Moara de Vânt ar urma să fie demolat fiind într-o stare avansată de degradare * astfel, un teren de 268 de metri pătraţi ar deveni liber, aici putând fi amenajate 60 de locuri de veci * măsura va fi supusă atenţiei Consiliului Local în şedinţa de vineri, 29 septembrie

De mulţi ani, oraşul se confruntă cu o criză a locurilor de veci, care se va amplifica dacă nu se găsesc soluţii. De un cimitir nou se vorbeşte de ani buni, fără ca ideea să se materializeze în vreun fel, motiv pentru care se încearcă alte soluţii, mergând de la achiziţia de terenuri în proximitatea cimitirilor, ba chiar şi în zone situate în afara oraşului, cum ar fi Ciurea sau Probota. Între timp, apar tot felul de soluţii menite a rezolva temporar problema crizei locurilor de veci, iar una dintre acestea a fost identificată în incinta Cimitirului „Petru şi Pavel” din Moara de Vânt. Aici, SC Servicii Publice deţine un imobil având utilitatea de „clădire birou”, cu o valoare de inventar de aproape 80.000 de lei. Clădirea se află, însă, într-o stare avansată de degradare, iar societatea nu mai intenţionează să o utilizeze. De altfel, activitatea de aici a fost relocată, motiv pentru care se propune demolarea imobilului în locul căruia ar urma să fie amenajate noi locuri de veci. Ar fi vorba de aproximativ 60 de locuri de veci, terenul degrevat de sarcini având 268 de metri pătraţi în timp ce suprafaţa unui loc de veci este de 4,6 metri pătraţi. „Imobilul - clădire birouri situat în incinta Cimitirului Petru şi Pavel va fi preluat din exploatarea SC Servicii Publice SA pe bază de proces verbal şi înregistrat în gestiunea Direcţiei Exploatare Patrimoniu, care va iniţia toate procedurile de scoatere din funcţiune, casare, respectiv demolare a acesteia în vederea eliberării suprafaţei de teren identificate pentru amenajarea unor locuri de veci în conformitate cu prevederile legale în vigoare”, se arată într-un document al municipalităţii.

Verdict clar : dezafectare prin desfiinţare

Pentru stabilirea stării terhnicii a clădirii a fost realizată o expertiză. Conform raportuluim clădirea, edificată în 1940, are o fundaţie cu fisuri verticale, iar la aproape toate grinzile şi stălpii se observă degradări. La fel şi la planşeu. Cât despre acoperiş, tabla zincată aproape că a dispărut...  „Clădirea de birouri situată în Moara de Vânt mr. 26 se află într-o stare avansată de degradare, se încadrează în clasa de risc seismic Rs1 şi corespunde clădirilor cu risc ridicat de prăbuşire la cumtremurul de proiectare corespunzător stării limite ultime. Astfel, se propune dezafectarea prin desfiinţare în scopul eliberării terenului”, se arată în expertiză.

Nu este prima măsură prin care se eliberează terenuri pentru crearea locurilor de veci nou.  Tot în cimitirul „Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel”, singurul care dispune de locuri de veci disponibile pentru situaţiile de urgenţă, s-a reuşit după mutarea serelor Servicii Publice din Moara de Vânt în pepiniera Tudor Neculai, amenajarea a 1.600 locuri de veci. Municipalitatea ieşeană deţine cinci cimitire publice - „Eternitatea” (Tătăraşi), „Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel” (Moara de Vânt), „Buna Vestire” (CUG), „Sfânta Treime” (Păcurari) şi „Sfântul Vasile” (Galata), însumat fiind vorba de 90.000 de locuri de veci, aici fiind incluse şi cele care sunt  rezervate de către ieşeni.

Osoar în cimitirul Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel

Construirea unui cimitir nou s-a aflat, an de an, printre propunerile vizând construcţia bugetului local, însă niciodată nu s-au găsit soluţii. Raze de speranţe au apărut anul trecut, după ce primarul Mihai Chirica a dezvăluit faptul că cimitirul „Sfânta Treime” ar putea fi extins. „A fost identificată o posibilitate de extindere în vecinătatea Cimitirului Sfânta Treime cu vreo opt hectare pe care va trebui să le achiziţionăm”, a spus edilul-şef. Însă, chiar şi aşa, problema va reapare în următorii 10-15 ani, la dimensiuni amplificate, aceasta putând fi adevărata criză a locurilor de veci. Este motivul pentru care, acum, se doreşte reglementarea modului cum sunt dispuse mormintele. „Este o mare diferenţă între cimitirul Eternitate, de exemplu şi cimitirul Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel. Acesta din urmă este mult mai ordonat, mormintele sunt aliniate. În Eternitate este haos cu dispunerea, însă nu prea mai avem ce să facem... Cum găsit un teren nou, facem şi o sistemarizare, stabilit un format-standard, nu mai lăsam pe fiecare să faca ce vrea”, a mai spus primarul.  De altfel, recent, în cimitirul Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel s-a realizat un osoar unde au fost duse oseminte ieşenilor decedaţi de mai bine de trei decenii şi care nu mai au urmaşi.

Variante

Municipalitatea ieşeană caută, însă şi alte soluţii, iar două variante ar putea fi zona C.A. Rosetti, mai precis versantul vestic, spre zona Vulturi. „Vorbim de terenuri neconstruibile, care pot primi această funcţiune, de cimitir. Ar mai fi posibilitatea unui teren în capăt CUG, spre Lunca Cetăţuii. Şase hectare pe care le-am primit drept compensaţie de la ANAF. Distanţa nu mai are nicio importanţă, poate fi orice localitate din zona metropolitană”, a mai spus primarul, cu referire la un scenariu în care un cimitir nou ar putea fi amenajat în zona Probota.  Într-un astfel de scenariu, administrarea cimitirului nu ar mai fi făcută de Primăria Iaşi, ci de Arhiepiscopia Iaşilor. Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Artiștii echilibrului între carieră și familie
21/11/2024 17:46

În multe case din Iasi există o poveste nestiută despre o femeie care jonglează cu mai multe roluri intr-o singură zi. Este mama grijulie care pregăteste cu drag micul dejun si isi imbrătisează cop ...

Curse aeriene cu întârzieri de până la trei ore pe Aeroportul din Iaşi din cauza ninsorilor
21/11/2024 15:45

Mai multe zboruri inregistrează intarzieri de pană la trei ore pe Aeroportul din Iaşi, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Potrivit conducerii aeroportului ieşean, majoritatea curselor aeriane care a ...

Două milioane de călători pe Aeroportul Iaşi: Pasagerul norocos este o femeie care a zburat pentru prima dată cu avionul
21/11/2024 15:35

Aeroportul din Iaşi a inregistrat, miercuri, pasagerul cu numărul două milioane din acest an, fiind vorba de o femeie din judeţul Bacău care a zburat cu avionul pentru prima dată in viaţa sa. Femeia a s ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei