Nimeni nu-și mai respectă promisiunile pe Autostrada Unirii A8!
Dimensiune font:
* „Vestea proastă este că proiectarea de la sectorul ieșean al A8 (secțiunea Ungheni - Iași – Târgu Neamț) tinde să fie întârziată și mai mult! Spre exemplu, doar procedura de obținere a Acordului de Mediu (întârziată deja cu peste 9 luni de la demararea din februarie 2023) nu va fi gata în aprilie-mai 2024, nici în iulie 2024 (conform calendarului asumat de proiectant),ci mai nou (posibil!) în august 2024. În concluzie, sectorul ieșean riscă să se îndepărteze și mai mult de finanțarea execuției din Programul Transport 2021-2027, dat fiind termenul extrem de îndepărtat al finalizării investiției (2028/2029)”, a precizat Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat la Ministerl Transporturilor
La finele săptămânii trecute s-a semnat contractul de Proiectare și execuție pe secțiunea 1 Târgu Mureș - Miercurea Nirajului. Odată semnat contractul, în total vor fi în lucru aproximativ 95 de kilometri de autostradă finanțați prin Programul Național de Redresare și Reziliență.
Lotul dintre Târgu Mureş la Miercurea Nirajului a fost atribuit unui constructor din Turcia, care a lucrat pe Autostrada Transilvania. Tronsonul are o lungime de 24 km, iar termenul de realizare este de 30 de luni.
Pentru tronsonul Leghin – Pipirig a fost emis raportul de siguranță rutieră și în aproximativ o lună va fi scos la licitație pentru proiectare și execuție. „Era necesară, o așteptam, știți cu toții că din cauza contestațiilor, ea nu a putut fi semnată mai devreme. A avut loc o ședință de informare cu societatea civilă, susținută de CNAIR și noi ne îndreptăm atenția către tronsonul din mijloc, acela de 159km, unde am fost anunțați că pe un lot s-a primit deja raportul de audit de siguranță rutieră. E vorba de lotul de la Leghin până la Pipirig. Acesta va urma să fie scos la licitație în perioada următoare, posibil luna aceasta, posibil în luna martie, în funcție și de cum se vor definitiva caietele de sarcini și în funcție de răspunsul celor de la Agenția Națională de Achiziții Publice. Urmează încă un lot asupra căruia trebuie primit raportul de de siguranță rutieră. Este vorba de Miercurea Nirajului, până la Sărățeni. Împreună, aceste loturi vor însuma aproximativ 95 km, cu tot cu cele două prinse în PNRR și putem spune că ne apropiem de jumătate din tronsonul montan, să se afle în execuție”, a spus Irinel Bucur, președinte al asociației civice „Hai că se poate”.
„Sectorul ieșean riscă să se îndepărteze și mai mult de finanțarea execuției din Programul Transport 2021-2027”
„Vestea proastă este că proiectarea de la sectorul ieșean al A8 (secțiunea Ungheni - Iași – Târgu Neamț) tinde să fie întârziată și mai mult! Spre exemplu, doar procedura de obținere a Acordului de Mediu (întârziată deja cu peste 9 luni de la demararea din februarie 2023) nu va fi gata în aprilie-mai 2024, nici în iulie 2024 (conform calendarului asumat de proiectant),ci mai nou (posibil!) în august 2024. În concluzie, sectorul ieșean riscă să se îndepărteze și mai mult de finanțarea execuției din Programul Transport 2021-2027, dat fiind termenul extrem de îndepărtat al finalizării investiției (2028/2029)”, a precizat Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat la Ministerl Transporturilor.
Întârzierile se acumulează pe cele 5 secțiuni ale A8
Autostrada Unirii. în lungime de 307,8 km, este compusă din 5 obiective. Stadiul în care se află cele 5 obiective este unul măcinat de întârzieri.
Secțiunea 1: Târgu Mureș (conexiune A3 cu A8) - Miercurea Nirajului (24,4 km) va intra în faza de proiectare și execuție, cu termen final de execuție lucrări august 2026 (condiționat de eliberarea Ordinului de Începere a Lucrărilor).
Secțiunea 2: Miercurea Nirajului – Leghin (Vânători Neamț), în lungime de 159 km, are Studiul de Fezabilitate finalizat. Estimare lansare licitație Proiectare și Execuție în trimestrul I/II 2024 (2 loturi din cele 6 - lot 1b: Miercurea Nirajului-Sărățeni și lot 2c: Pipirig-Vânători Neamț). Termen estimat de finalizare lucrări: 2030-2032.
Secțiunea 3: Leghin (Vânători-Neamț) - Tg. Neamț (Moțca), 29,9 km, are Ordinul de începere lucrări de proiectare semnat pe 1 februarie 2024, însă, din nefericire, nu exită și Autorizație de Construire. Proiectarea a fost astfel întârziată cu 4 luni, de la semnarea contractului. Termen final de execuție lucrări: 30 iunie 2026.
Secțiunea 4: Ungheni - Iași - Târgu Neamț (93,27 km), are Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic în lucru. Termenul final al contractului de proiectare este martie 2025, estimarea lansării licitației de execuție fiind trimestrul II din 2025. Termen estimat de finalizare lucrări: 2028/2029. Stadiu proiect: Studiu de Fezabilitate întârziat cu 21 de luni. Procedură de mediu decalată.
Secțiunea 5: Pod Ungheni (1,1 km), se află în faza de licitație proiectare și execuție, cu termen de finalizare estimat în trimestrul I/II 2024. Termen estimat de finalizare lucrări: 2026/2027. Stadiu proiect: Oferte depuse. Secțiunea înregistrează o întârziere de 4 luni în etapa de licitație. Daniel BACIU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau