Prăbuşirea ţeparului presei ieşene

1amo press

Dimensiune font:

| 10-05-2022 08:15
Ani la rând, Amo Press, firmă deţinută de Manuel Onofrei, a fost unul dintre jucătorii importanţi din zona distribuţiei de presă scrisă. 65 de chioşcuri amplasate în cele mai bune zone din oraş, rezultat al unei prietenii cu primarul de atunci al Iaşului, îi asigurau lui Onofrei venituri care îl poziţionau printre antreprenorii de succes ai oraşului. O poziţie pe care patronul AmoPress nu a ascuns-o niciodată, dovadă desele sale prezenţe în tribuna oficială la meciurile echipei de fotbal, pe terasele crâşmelor sau în cluburile de fiţe din Iaşi. Falimentele firmelor care comercializează cărți și ziare - cel mai răsunător exemplu fiind cel al RODIPET - au dus la înflorirea afacerilor firmei lui Onofrei. Toate acestea până în octombrie 2015, când, coincidenţă sau nu, începe declinul AmoPress odată cu debarcarea lui Gheorghe Nichita din Palatul Roznovanu. 

 

Angajaţii AmoPress povestesc cum a început destrămarea unei afaceri care le asigura traiul zilnic. „Vindeam de toate, presă centrală, locală, reviste, mărfuri nonalimentare. Unii dintre tonetari dispuneau de un sistem plată al facturilor. Pensionarii făceau coadă la tonetă. Dintr-o dată, s-a auzit că firma are datorii mari. Nu am crezut până când marfa care ni se aducea dimineaţa s-a împuţinat. Prima a fost Gazeta Sporturilor, care nu a mai mai trimis ziarul la tarabă. Nu a mai funcționează nici sistemul de plată a facturilor. Au fost zile când nu am avut nici presă locală”, îşi aminteşte unul dintre angajaţii AmoPress.

Confirmarea prăbuşirii afacerii a venit odată cu inventarele prin care erau nevoiţi să treacă tonetarii. „N-a fost lună în care să nu ies pe minus. Noroc că am ţinut o evidenţă paralelă şi le-am arătat celor de la firmă că nu am primit marfa pe care au spus ei că mi-au dat-o la vânzare. 300 lei, 400 lei, 500 lei... ieşeam lipsă. Asta în condiţiile în care erau întârzieri mari şi cu salariile. Am avut colegi care nu au văzut leafă 3-4 luni la rând. Cică nu sunt bani”, mai spune fostul angajat.

Arificiu financiar cu zi penal

Tonetarii nu erau singurii ţepuiţi. În decembrie 2017, firma lui Manuel Onofrei, avea datorii de peste 450.000 de lei la bugetul local, însemnând chirii neachitate și penalități. În acelaşi an, potrivit celor care au făcut afaceri cu Onofrei, patronul AmoPress ar fi recurs la un artificiu ilegal pentru a scăpa de executarea declanşată de creditori. „I-am pus sechestru şi pe cele 65 de chioşcuri care aparţin firmei AmoPress Retail, cea cu care ne aflăm în litigiu. Când ne-am dus însă cu executorul să-i ridicăm chioşcurile, ne-a prezentat două hârtii antedatate, dubioase, prin care ne-a pus în vedere că nu mai putem să punem sechestru, fiindcă a vândut de urgenţă chioşcurile”, spunea atunci Horia Ivanovici, patronul ziarul Fanatik. 

În anul 2015, între Horia Ivanovici, administratorul ziarului Fanatik, și Manuel Onofrei, patronul Amo Press, a fost stabilit un parteneriat de publicitate. Onofrei plătea pentru a face publicitate unor produse Disney, iar Ivanovici se obliga să îi ofere machete de publicitate pe o perioadă de un an. Valoarea contractului a fost de  60.000 de euro+TVA. Practic, Ivanovici a susţinut că Onofrei şi-a vândut cele 65 de chioşcuri de urgenţă, tot unei firme care îi aparţine, Amo Press Group, şi, fix în aceeaşi zi „le-a închiriat gratis” înapoi către Amo Press Retail pe un contract de comodat. „I le-a închiriat gratis, deşi vorbim de rulaje de sute de mii de lei lunar. Contractul de vânzare şi contractul de comodat sunt făcute, ambele, în aceaşi zi. Totul este ticluit la repezeală, ca să nu mai putem noi, creditorii, să recuperăm nimic valoros din firma sa”, a punctat Horia Ivanovici.

Chioşcuri ridicate de pe domeniul public

În 2018, judecătorul sindic a aprobat deschiderea procedurii generale a insolvenţei împotriva SC Amo Press Retail. Era anul în care Primăria Iaşi începuse ridicarea tonetelor de pe domeniul public din cauza datoriilor mari acumulat de firma lui Onofrei către bugetul local. Iniţial, Amo Pres Retail contestase în instanţă ordinul primarului de ridicare a tonetelor, însă magistraţii ieşeni au respins contestaţia. În contestaţia depusă în instanţă, firma lui Onofrei a arătat că a încheiat cu primaria un acord de eşalonare a datoriilor fără însă să facă şi dovada acestui lucru. „Actele dosarului releva restanţe la plata ale reclamantei acumulate în perioada 1.07.2015 - 30.06.2017 în cuantum de 241.340,15 lei, pe care de altfel, aceasta le admite. Se prevalează reclamanta de existenţa unui acord de eșalonare, fără a face dovada existenţei acestuia. Reclamanta a fost notificata cu privire la obligaţiile de plată restante, fiind informată cu privire la procedura pe care trebuie să o urmeze pentru a beneficia de eşalonare, precum şi de consecinţele derivând din contracte, în cazul neachitarii debitului”, au spus magistraţii.

În 2018, valoarea totală a datoriilor lui Onofrei către terţi atingea valoarea de de 10.791.699 lei. Din vânzarea activelor nu s-a recuperat mare lucru astfel încât, în 2021, Curtea de Apel Iaşi a decis atragerea răspunderii patrimoniale împotriva lui  Manuel Leonid Onofrei. Judecatorii au stabilit că Fiscul şi alţi creditori pot să-l execute silit pe Onofrei pentru recuperarea sumei de 6.703.474,13 lei, datoriile neacoperite ale firmei Amo Press Retail SRL. Curtea de Apel a luat această decizie după ce  Fiscul a arătat că Onofrei a scos ilegal din conturile firmei sume impresionante, fără nicio justificare legală.

Listă impresionantă de creditori

Povestea falimentului AmoPress Grup se încheie în 2022, odată cu declararea falimentului firmei şi publicarea  listei tuturor celor ţepuiţi de Onofrei: Fondul European de Investiţii - 191.540 lei, Libra Internet Bank - 399.905 lei, Alpha Bank România SA -  1.307.428 lei, Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM - 1.600.355 lei, Impuls Leasing România IFN SA - 122.856 lei, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Iaşi -  289.584 lei, Municipiul Iaşi-DEFPL - 9.138 lei, Adevărul Holding SRL - în reorganizare -  34.126 lei, ,17, Impuls Leasing România IFN SA - 22.055 lei, Total Soft SA - 23.072 lei, Isis Editcom SRL - 88.043 lei , RC-CF Trans SRL – 819 lei, Inter Uno SRL - 6.095 lei,  Sincron SRL - 26.261 lei, Ziarul Evenimentul SRL - 50.720 lei, Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi Iaşi - 5.001 lei, Creative  and Original Solutions SRL - 14.025 lei,  ING Commercial  Finance Polka SA - 33.837 lei, Casa de Cultură a Sindicatelor Iaşi - 26.802 lei,  Intersnack România SRL - 3.809 lei, Unicredit Leasing Fleet Management SRL - 57.949 lei, Unicredit  Leasing Corporation IFN SA - 14.435 lei,  Quadrant AMROQ Beverages SRL - 165.450 lei, Regia Autonomă de Transport Public Iaşi -  8.035 lei, La Mattina SRL - 43.654 lei, Mediafax Group SRL- în reorganizare - 70.623 lei,  Global Impex Distributions SRL - 9.030 lei. Dan CONSTANTINESCU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Incendiu la Volovăț. Șase echipaje de pompieri s-au luptat cu flăcările care au cuprins o casă
24/11/2024 18:47

Şapte echipaje de pompieri au intervenit, duminică după-amiază, pentru stingerea unui incendiu la o casă din localitatea Volovăţ, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ...

Expoziție în aer liber la Muzeul Unirii -  „Iași, oraș minunat”
24/11/2024 17:08

      Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi propune publicului expozitia in aer liber „Iasi, oras minunat” semnată de artistul fotograf Ozolin Dusa si organizată i ...

 Trotinetele electrice din Iași, între viteză, haos și revoluția mobilității urbane
24/11/2024 16:52

Trotinetele electrice au invadat străzile din Iasi cu o viteză ametitoare. În ultimii doi ani, mijloacele de transport usor si ecologic s-au transformat dintr-un trend urbanist inovator intr-un adevăra ...

Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei