Primăria Iaşi a pregătit 1.000 de persoane pentru a lupta cu zăpezile!

1zapada2
1zapada1

Dimensiune font:

| 19-11-2023 23:59

Efectele ninsorilor căzute începând de vineri au fost combătute cu 27 de autospeciale * de asemenea, au fost împrăştiate 35 tone de material antiderapant * o atenție deosebită a fost acordată, încă de la primii fulgi, zonelor Bucium, Copou și Moara de Vânt, după care au fost trimise echipe suplimentare pe cu sărărițe pe Şoseaua Nicolina, Şoseaua Iași - Voinești, strada Sărărie, Moara de Vânt și Bucium

Municipiul Iași s-a aflat, până ieri dimineaţă, într-o avertizare „cod galben” de precipitaţii, ninsori şi intensificări aşe vântului, pretext suficient pentru ca autorităţile  locale şi cele judeţene să intre în alertă. Primul care a areacţionat a fost primarul primarul Mihai Chirica, care a dispus organizarea și activarea Comandamentului de Iarnă al municipiului Iaşi, respectiv asigurarea utilajelor, personalului și stocurilor necesare acțiunilor de deszăpezire din sezonul rece 2023 - 2024. Ca în fiecare an, Comandamentul de iarnă va fi coordonat de Citadin SA. De altfel, la baza Citadin SA va funcţiona şi Dispeceratul care va asigura permanenţa în cadrul Comandamentului de Iarnă. „Nu mai puțin de 157 de utilaje de diferite categorii sunt pregătite pentru eventualele intervenții din această iarnă, iar circa 1.000 de persoane sunt instruite și pregătite pentru a interveni în teren”, a spus primarul Mihai Chirica. 

Cum se va interveni

Toate societăţile din subordinea Primăriei Iaşi sunt pregătite pentru intervenţii pe zona lor de activitate. Citadin SA are pregătite 84 de utilaje, din care 50 proprii și 34 închiriate, care vor fi folosite pe toate segmentele de drumuri din municipiul Iaşi. Permanența este asigurată de 38 de angajați (un supracontrol, un dispecer, opt șefi de trasee și 28 de muncitori), dar sunt pregătite să intervină în caz de necesitate în jur de 250 de persoane.

La rândul ei, SC Salubris SA va acţiona în special pe trotuare cu 28 de utilaje. Compania poate mobiliza 228 de persoane, din care 157 de lucrători de salubrizare stradală.

Şi Servicii Publice SA au un parc auto pregătit pentru intervenţii format din 30 de autovehicule, având în stoc deja pregătiți 100 metri cubi de material antiderapant. Iar pentru activitățile de întreținere a spațiilor verzi, tăieri / toaletări de arbori și intervenții în zonele de pantă, versanți, poduri, pasaje, parcuri și cimitire, Servicii Publice SA are pregătie pentru intervenții în jur de 330 de persoane.

Compania de Transport Public Iași are pregătite 15 autovehicule pentru intervenţii atât la reţeaua fir contact, calea de rulare şi macaze, cât şi în refugiile şi staţiile de transport în comun. Ca personal, compania poate interveni în orice moment cu un număr de 25 de persoane.

Nu în ultimul rând, Direcția de Asistență Socială va asigura spațiile necesare de cazare pentru persoanele fără adăpost sau cele afectate de fenomenele meteorologice periculoase. În acest sens, Primăria Municipiului Iași face apel la ieșeni ca, dacă observă persoane fără adăpost în spații deschise în această perioadă cu temperaturi negative, să apeleze numărul unic de urgențe 112 sau Dispeceratul Poliţiei Locale. Persoanele astfel identificate vor fi conduse la spital sau la Direcția de Asistență Socială pentru a primi ajutorul necesar.

35 de tone de clorură de sodiu au ajuns deja pe străzile din oraş

În ceea ce privește stocurile de material antiderapant, în baza Citadin se află deja depozitate 1.800 de tone de clorură de sodiu tratată cu inhibitor dintr-un contract de 9.000 de tone, 149 de tone de clorură de calciu dintr-un contract de 1.000 de tone, 23 de tone de motorină Euro 5 dintr-un contract de 600 de tone.

Şi Salubris are deja pregătite în stocuri 59 de tone de clorură de sodiu tratată cu inhibitor dintr-un contract de 200 de tone, 48 de tone de nisip dintr-un contract de 200 de tone şi 26 de tone de clorură de calciu dintr-un contract de 200 de tone.

Deja o parte dintre aceste stocuri au început a fi folosite. „Citadin SA a intervenit cu 14 sărărițe, 4 autobasculante, 7 tractoare, 1 buldoexcavator, 1 încărcător frontal și 24 de muncitori. O atenție deosebită a fost acordată încă de la începutul ninsorilor  zonelor Bucium, Copou și Moara de Vânt. Apoi, au fost trimise echipe suplimentare pe cu sărărițe pe șos. Nicolina, șos. Iași - Voinești, str. Sărărie, Moara de Vânt și Bucium. Până acum echipele Citadin SA au utilizat 35 de tone de clorură de sodiu cu inhibitori”, a mai spus primarul Mihai Chirica.  

Singurele probleme semnalate au fost cele referitoare la înaintea maşinilor pe drumurile judeţene. Oficialii Companiei de Transport Public Iaşi, operator de transport pe Zona Metropolitană, au menţionat că au fost nevoiţi să modifice traseul autobuzul de pe ruta 202, care nu a mai întors în stația City View, având capătul în Centru Păun. De asemenea, două autobuze de pe traseele 701 şi 702 s-au pus în mişcare doar după sosirea în zonă a utilajelelor de deszăpezit, fiind probleme pe sectoarele Breazu,  sensul spre Horleşti, repectiv staţia Breazu spre Rond Păcurari.

Situații critice pe drumurile naționale

Peste 50 de situaţii au necesitat intervenţia echipajelor Secţiei Drumuri Naţionale Iaşi, care au fost solicitate să tracteze sau să scoată din decor autovehicule echipate cu anvelope de vară sau extrem de uzate, cu toate că judeţul s-a aflat sub Cod Galben de ninsori abundente.

Cele mai multe situaţii de acest fel au fost întâlnite pe Drumul Naţional 28, Cozia - Răducăneni, dar şi pe Drumul Naţional 24, Poieni - Păun, la intrarea în municipiul Iaşi dinspre Vaslui. „Aceste incidente nu s-au soldat cu urmări grave, ci doar cu pagube materiale şi blocaje inerente în trafic. Echipajele DRDP Iaşi intervin în permanenţă pentru asigurarea circulaţiei, pe toate sectoarele din administrare”, au transmis cei de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi.

Pentru că în zonă a nins abundent, utilajele DRDP Iaşi au înaintat cu dificultate, atât din cauza aglomeraţiei dar, mai ales, a blocajelor generate de deraparea autoturismelor echipate necorespunzător pentru sezonul de iarnă. 

DRDP Iaşi a lansat un nou apel către conducătorii auto de a nu pleca la drum fără echiparea corespunzătoare a autovehiculelor pentru sezonul de iarnă. „Acest lucru poate genera nu doar cozi în trafic şi amenzi din partea Poliţiei, ci şi producerea de evenimente rutiere grave. Circulaţi cu atenţie”, spun cei de la DRDP.

Din cauza ninsorii abundente zeci de maşini au rămas blocate în zăpadă în apropiere de Iaşi. „Am fost solicitaţi pentru asigurarea de măsuri specifice la un accident rutier produs în comuna Ciurea. În evenimentul rutier au fost implicate patru autoturisme, în care se aflau nouă persoane. La locul solicitării a acţionat Detașamentul 2 de Pompieri Iași cu autospeciala de intervenție cu modul de descarcerare și acordarea primului ajutor, un echipaj de prim ajutor calificat și o autospecială de primă intervenție, a spus Georgică Onofriasa, purtătorul de cuvânt al ISU Iaşi, care a menționat faptul că au fost sesizate şi situaţii în care autoturismele au derapat pentru că nu erau echipate corespunzător pentru sezonul de iarnă.

Şoferii fără anvelope de iarnă riscă amenzi mari

Referitor la autovehiculele care circulă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, acestea trebuie să fie dotate cu anvelope omologate de iarnă. Anvelopele trebuie să aibă inscripția M+S sau M.S sau M&S. În caz contrar, șoferii sunt drastic amendați. Potrivit legii, dacă un conducător auto a circulat pe drumuri acoperite cu zăpadă, polei sau gheață ,fără cauciucuri de iarnă, acesta riscă o amendă cuprinsă între 1.305 și 2.900 de lei.

De asemenea, certificatul de înmatriculare al autovehiculului va fi reținut și va fi eliberată dovadă fără drept de circulație. Laura RADU, Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
O femeie din Iaşi s-a retras la mănăstire, după o 'iubire' ratată cu un soldat american, care era de fapt un marocan. I-a trimis bărbatului 7.000 de dolari
10/01/2025 19:03

O femeie din Iaşi s-a dus la mănăstire după ce a fost păcălită de un marocan din Italia să ii trimită bani ca să obţină aur in valoare de un milion de dolari. Pentru asta, moldoveanca a făcut impru ...

Ștefan cel Mare, evocare deosebită la 550 de ani de la Bătălia de la Podul Înalt, în Vaslui
10/01/2025 16:46

Muzeul Judeţean "Ştefan cel Mare" Vaslui a organizat, vineri, la Ansamblul Monumental "Podul Inalt" Băcăoani, o activitate culturală dedicată implinirii a 550 de ani de la bătălia caştigată de voievod ...

„Ne-am obișnuit să trăim foarte bine, cu un randament foarte scăzut, iar sectorul public a devenit un devorator al economiei”
10/01/2025 12:21

* consideră primarul municipiului Iasi, Mihai Chirica  - Domnule primar, inceput de an linistit, la Iasi, sau e doar o aparentă? Mă refer la temperaturile ridicate, care, provoacă cheltuieli mai putin ...

Primăria reintroduce o taxă specială
10/01/2025 10:34

* banii stranşi urmează a fi utilizaţi doar la refacerea adăposturilor de protecţie civilă * „În Iaşi sunt peste 160 de adăposturi, parte din ele funcţionale, mai ales cele care aparţin do ...

Casele de amanet, luate cu asalt
10/01/2025 08:46

Perioada sărbătorilor de iarnă a trecut, iar foarte multe persoane constată acum că au cheltuit mai mult decat isi permiteau de Crăciun si de Revelion. Astfel, unii dintre locuitorii Iasului au inceput s ...

„Mulți dintre noi nu suntem conștienți de capacitatea de a depăși obstacole nici măcar la vârsta adultă”
10/01/2025 08:32

* sustine Georgiana Zaharia, coach si initiatorul unui program de dezvoltare personală dedicat adolescentilor Dezvoltarea personală in adolescentă joacă un rol esential in formarea identitătii si a carac ...

Infecțiile respiratorii colapsează spitalele
10/01/2025 07:48

Conform celui mai recent raport al Directiei de Sănătate Publică (DSP) Iasi, in săptămana 30 decembrie 2024 – 5 ianuarie 2025 a fost inregistrată o reducere destul de modestă a numărului total de ...

800 lei pentru o partidă de sex, într-un ungher de la autogară!
09/01/2025 23:59

 Ieşeanul Marian I. a avut parte de o partidă de sex mai costisitoare decat şi-a putut inchipui vreodată. În toamna anului trecut, in prima zi a lunii octombrie, mult după miezul nopţii, in jur ...

Evadatul de la Costuleni scapă de puşcărie
09/01/2025 23:59

Despre Ionuţ Ciprian Ionaşcu din Costuleni se poate spune, pe bună dreptate, că este hoţ de meserie. Am mai scris despre el in urmă cu trei ani, atunci cand fusese trimis in judecată pentru săvarşirea ...

Tâlharii s-au ascuns în tomberonul cu gunoi
09/01/2025 23:59

 Gigi P., Silviu P. şi Petronel G. sunt elevi in ani terminali, la licee industriale. Provin din familii modeste, unde mereu sunt probleme cu banii, aşa că şi modul lor de a se distra e pe măsură. Cu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei