Primul autobuz electric românesc, prezentat oficial la Iaşi

Dimensiune font:

| 18-07-2022 14:39

ATP Bus e-UpCity este fabricat la Baia Mare şi va circula pe străzile din oraş în următoarele două săptămâni * autobuzul ATP Bus are un design confortabil și spațios, beneficiind de 83 de locuri și având o lungime de 12,18 metri * autonomia în oraș este de minim 200 de kilometri și de maxim 360 de kilometri, iar prețul variază, funcţie de dotări, între 350.000 şi 450.000 de euro * de menţionat faptul că luna viitoare va ajunge la Iaşi primul autobuz electric fabricat de Solaris

Grupul ATP din Baia Mare a prezentat autorităţilor din Iaşi primul autobuz românesc cu zero emisii. Botezat ATP Bus e-UpCity, autobuzul maramureşenilor are omologare europeană, 83 de locuri (capacitate care poate fi extinsă la 95 de locuri) și o lungime de 12,18 metri. Autonomia maşinii este de minim 200 km în oraș, însă  poate fi extinsă până la 360 de kilometri, încărcarea completă a bateriilor durând între 3 și 5 ore. Componentele sunt achiziționate de la furnizori consacrați. Cele 8 pachete de baterii sunt produse CATL - gigantul bateriilor EV și furnizor pentru cele mai prestigioase brand-uri auto. Motorul electric al autobuzului este un motor sincron cu magnet permanent dezvoltat prin parteneriatul dintre DANA și Prestolite. Sistemul de frânare este definit de experții de la WABCO, sistemul de climatizare încorporează tehnologia VALEO, iar sistemul de direcție este marca BOSCH/ZF. Cu referire la axe menționăm producătorul german ZF AG consacrat pe piața de profil, respectiv pe cei de la DANA GK.

În ceea ce priveşte confortul pus la dispoziția călătorilor, acesta poate fi remarcat încă de la primul pas în ATP Bus: autobuzul are podea joasă ce facilitează urcarea şi, evident, trapa de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă și un spațiul interior care răspunde nevoilor acestora. ATP Bus are o înălțime confortabilă, o rețea de bare de susținere din inox prevăzute cu protecții antialunecare și pentru confort termic, scaune foarte comode cu tapiserie ergonomică, instalație de climatizare suplimentară pentru sezonul rece. ATB Bus e-UpCity este dotat cu Wi-Fi, prize USB cu două porturi încorporate în dreptul fiecărui set de scaune și monitor cu memorie externă portabilă pentru diferite proiecții multimedia.

Prezent la drive-testul de la Iaşi, primarul Mihai Chirica a salutat faptul că, în sfârşit, apar producători români de autobuze. „Este o provocare pentru ei, vor trebui să ţină pasul cu ceilalţi producători”, a spus acesta. Autobuzul va fi la dispoziţia ieşenilor timp de două săptămâni.

Solaris livrează luna viitoare primul autobuz electric de 12 metri

În altă ordine de idei, Iaşul aşteaptă în luna august sosirea primului autobuz electric. Este vorba de unul dintre cele 20 de autobuze electrice Solaris cu o lungime de 12 metri, contractul în valoare de 13,51 milioane de euro fiind parafat pe 15 aprilie 2021 (pe lângă autobuze, Solaris va livra șase stații de încărcare rapidă și 20 de stații de încărcare lentă). Anul viitor vor începe să sosească şi autobuzele de 10 metri ale celor de la SC BMC Truck&Bus SA, care vor liva în total 24 de autobuze electrice, 24 stații de încărcare lentă și 7 stații de încărcare rapidă. Autobuzele care vor fi livrate Iașului vor avea o autonomie de 130 de kilometri cu instalația de aer condiționat pornită. Vehiculele vor avea o capacitate de 24 de locuri pe scaune și 72 de locuri în picioare.  Cele 24 de autobuze au o valoare de achiziție de 47.280.008 lei, fără TVA (56.263.209,52 lei, cu TVA, circa 11,4 milioane de euro).

Ele vor fi folosite în transportul public din Iași astfel: 14 pe ruta 42 (Copou - CUG) și 10 pe traseul 52 (Piaţa Alexandru cel Bun - Pasaj Octav Băncilă - Copou). Lucian STATE

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
Apare o nouă meserie în România: „Este unic în Uniunea Europeană”
29/04/2025 20:07

* „Am pornit acum două săptămani, pentru 2.000 de experti in dezvoltare durabilă. Este unic in Uniunea Europeană. Vom avea pană la sfarsitul anului, printr-un curs post-universitar, dar numai a ...

Lectura, o invitație către emoția care ne ține oameni
29/04/2025 20:07

Miercuri, 30 aprilie 2025, Filiala „Ion Creangă” a Bibliotecii Judetene „Gh. Asachi” din Iasi va deveni locul unde lectura va fi sărbătorită nu doar ca act cultural, ci ca experient� ...

Cu un număr record de proiecte, Iașul prinde podiumul finațărilor europene!
29/04/2025 20:07

* judetul Iasi a atras, in exercitiul financiar 2021-2027, suma de 1,358 miliarde de euro, ocupand locul al treilea la nivel national, după municipiul Bucuresti si judetul Dolj * totodată, administratiile ies ...

Top tendințe în business, la Iași. Ce oportunități vor modela piața până în 2030
29/04/2025 19:28

Iasul isi intăreste rolul de centru regional pentru afaceri smart, tehnologii noi si industrii creative. Descoperă tendintele care vor influenta mediul de business in următorii 5 ani si ce domenii vor ofer ...

Seara care începe cu un arcuș și se termină în inimă. Despre muzica de cameră și misterul apropierii
29/04/2025 19:06

La inceputul lunii mai, Iasul capătă o vibratie aparte. Nu e vorba de forfota florilor sau de ritualurile domestice ale primăverii, ci de ceva mult mai subtil: o undă muzicală care se strecoară si se ridi ...

Tradiție vs. modernitate. Ce definește spiritul Iașului în 2025
29/04/2025 18:08

Iasul nu mai este doar orasul celor sapte coline, al Universitătii „Alexandru Ioan Cuza” sau al Catedralei Mitropolitane. Spiritul urbei se tese din mii de fire noi: din energia studentilor care ...

Expoziție inedită, la Palat. 12 fotografii transformate în poveşti palpabile
29/04/2025 17:30

La Palatul Culturii a fost vernisată expoziţia multisenzorială „World Unseen”, prin intermediul căreia fotografia devine accesibilă tuturor persoanelor cu sau fără deficienţe de vedere. Pan� ...

Biblioteca Județeană ar putea lua locul Palatului Poștei!
29/04/2025 15:37

* „În momentul de faţă sunt două discuţii: ori o ducem in Palatul Poştei, de pe strada Cuza Vodă, dacă reuşim să il preluăm prin inchiriere, comodat sau in proprietate de la Compania Naţi ...

Încă un pas pe autostrada A8. Lotul montan Pipirig-Vânători Neamț intră în șantier
29/04/2025 14:42

Autostrada A8 inaintează cu incă un lot: autoritătile romane au semnat ieri contractul pentru constructia tronsonului montan Pipirig-Vanători Neamt (Leghin), o portiune strategică in lungime de 19,3 kilome ...

„Hardughia” revine pe scena Naționalului ieșean. O piesă interzisă care încă incomodează
29/04/2025 11:45

După 44 de ani, „Hardughia”, piesa interzisă in 1981, revine pe scena Teatrului National din Iasi intr-o nouă montare semnată de regizorul Ovidiu Lazăr. Premiera este programată pentru sambăt ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei