Probleme cu obţinerea Acordului de Mediu pentru Podul de la Ungheni
Dimensiune font:
Fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Adrian Covăsnianu, a participat ieri la o nouă şedinţă tehnică a proiectelor de infrastructură mare din Moldova, realizând o radiografie a discuţiilor la care au participat, în premieră, directorul general al CNAIR şi preşedintele CJ Suceava. Astfel, pentru Autostrada A8 (Ungheni - Iaşi - Tg. Neamţ) s-a discutat punctual pe cele trei tronsoane. Podul de la Ungheni (1,1 km) se află în etapa elaborării Studiului de Fazabilitate, în prezent continuând procedurile de obţinere a Acordului de Mediu. „Au fost formulate o serie de observaţii. Personal am oferit sugestii şi recomandări pentru a accelera obţinerea Acordului de Mediu. Trimestrul trei al anului 2022 este estimat pentru obținerea Acordului de Mediu. Acest termen poate fi onorat doar dacă toate instituțiile publice implicate vor lucra pro-activ în interesul maturizării, avizării și susţinerii acestui proiect de infrastructură rutieră majoră. Ulterior către finalul anului 2022, dacă se va obține Acordul de Mediu și finaliza Studiul de Fezabilitate, se va putea lansa licitația de Proiectare şi Execuție”, spune Covăsnianu.
Doar trei foreze pe teren
Pe al doilea tronson, Ungheni - Tg. Neamţ (100,14 km), aflat în etapa elaborării Studiului de Fezabilitate şi Proiectului Tehnic continuă campania de teren cu studiile geotehnice și topografice. „Îmi mențin rezerva că termenul real al acestui proiect este de minim 2 ani și 6 luni (30 luni) si nu doar 25 luni! Avem o mobilizare bună pentru campania geotehnică fiind 3 foreze pe teren. Campania de foraje geotehnice este realizată în procent de 60% pe Moțca-Târgu Frumos și de doar 15% pe Târgu Frumos-Lețcani. Sunt rezervat vis-a-vis de termenul de 12 luni – aprilie 2022 pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate. Cu toate acestea, ritmul de lucru este unul mai bun față de alte loturi de autostradă din Moldova”, crede Covăsnianu.
Probleme pe zona de capete
În ceea ce priveşte tronsonul Tg. Neamţ - Tg. Mureş (211 km), la finele anului trecut s-a rezolvat situația cu CJ Neamț astfel că s-au obținut toate Certificatele de Urbanism. „Studiul de Fezabilitate depus a primit clasicele observații cu care proiectantul de pe acest sector (din păcate!) s-a obișnuit. Studiul geotehnic are o rigoare și calitate corespunzătoare pe secțiunile incluse în PNRR însă pe zona inter-capete (Miercurea Nirajului-Leghin) lasă de dorit. S-a suplimentat cu resurse financiare și logistice din partea antreprenorului pentru a ajunge la un studiu geotehnic cât mai decent. Observațiile vor fi incluse luna aceasta, urmând a fi depusă documentația actualizată la ANPM. Calendarul pe care l-am agreat în vara anului 2021 în calitate de Secretar de Stat va suferi o corecție (în loc de luna martie 2022 va fi aprilie 2022 pentru Acord de Mediu pe secțiunile incluse în PNRR respectiv iulie 2022 pentru secțiunea non-PNRR). Se estimează luna iulie 2022 pentru licitația de Proiectare și Execuție a sectoarelor din PNRR”, spune fostul oficial din minister.
Ca o concluzie generală, acesta consideră că prin intermediul unui management riguros, al unei celule de criză dedicate la nivel de CNAIR/MT pentru proiectele Moldovei incluse in PNRR și printr-o descentralizare a proiectelor de infrastructură locală la nivelul administrațiilor locale, se poate accelera si se pot recupera întârzierile. „Să sperăm că infrastructura de transport din partea de est a României va cunoaște un suport și o susținere adecvate pe termen scurt, mediu și lung!”, mai spune Adrian Covăanianu. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau