Proiectanții intră pe Autostrada Unirii
Dimensiune font:
Câştigătoarea licitaţiei organizate de CNAIR este firma Consitrans, care va încasa 59 de milioane lei pentru întocmirea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru cei puțin peste 100 de km din A8, pe tronsonul Târgu Neamț - Iași - Ungheni * firma are la dispoziţie 12 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, 5 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire şi obținerea Autorizației de Construire şi încă 5 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic de Execuție
Sfârşitul de săptămână a adus o veste bună în ceea ce priveşte realizarea Autostrăzii Unirii, după ce CNAIR a anunţat că a fost adjudecată licitaţia vizând proiectarea a 100 de km din A8. „A fost finalizat procesul de evaluare si s-a emis comunicarea rezultatului procedurii de atribuire a contractului având ca obiect Completare/Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate, si elaborare P.A.C., P.A.D. si P.T.E. pentru obiectivul Autostrada Târgu-Neamț – Iasi- Ungheni”, se arată într-un comunicat al CNAIR. Ofertantul desemnat câștigător este SC Consitrans SRL, cu prețul de 58.830.448,35 Lei fără TVA şi un punctaj total de 96,00 de puncte, din care 40,00 de puncte pentru componenta financiară și 56,00 de puncte pentru componenta tehnică. Firma are la dispoziţie 12 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, 5 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) şi obținerea Autorizației de Construire şi încă 5 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE). „În perioada următoare, dupa îndeplinirea termenelor legale privind formularea contestațiilor în conformitate cu prevederile Legii nr. 101/2016, precum si dupa soluționarea eventualelor contestațiilor/ plângerilor formulate in cadrul procedurii de atribuire, ofertantul câștigător va fi invitat la sediul CNAIR S.A pentru semnarea contractului, odata cu finalizarea procesului de avizare a acestuia”, mai spun cei de la CNAIR.
De notat faptul că ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a declarat în repetate rânduri că va negocia cu proiectantul care va fi declarat câștigător ca unele secțiuni, precum Tg. Frumos - Lețcani, zonă extrem de circulată în prezent, să fie predate înainte de termen pentru a fi scoase la licitația de execuție mai devreme.
Conectivitate cu A7
Conform datelor din caietul de sarcini, dincolo de documentaţiile enunţate, firma câştigătoare trebuie să identifice două variante de traseu posibile, urmând a recomanda, pe baza unei analize multicriterială, o variantă pentru compararea cu varianta optimă avizată în Studiul de Fezabilitate elaborat în 2011. Punctul de începere al proiectului se păstrează (zona DN2/Moțca), astfel încât să fie asigurată conexiunea cu tronsonul Târgu Mureș-Târgu Neamț. De asemenea punctul de sfârșit al proiectului se păstrează pentru a asigura conexiunea cu Podul peste râul Prut, la Ungheni. „Dezvoltarea variantelor de traseu se va face înspre nord de DN 28 și se va urmării o diminuare a costurilor cu construcția obiectivului, față de valorile estimate la nivelul anului 2011, prin reanalizarea criteriilor de proiectare, a soluțiilor tehnice de execuție, modificarea liniei roșii a proiectului”, se arată în caietului de sarcini. Mai mult, prestatorul va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni cu tronsonul de autostrada Moldova A7 (Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Roman - Suceava-Siret).
Continuă pregătirile pentru protestul de pe 10 aprilie
Deocamdată, activiştii pro-autostradă încă sunt reticenţi cu privire la depăşirea acestei etape din realizarea A8. „Urmează zece zile de așteptare în care se pot depune contestații și să sperăm că nu se va întâmpla. În caz că se depun contestații, situația proiectului se complică. Dacă se dorește prinderea finanțării prin PNRR a tronsonului Târgu Frumos - Lețcani, atât Ministerul Transporturilor, cât și CNAIR trebuie să redacteze un contract foarte strict ca și termene, cu anexe prin care proiectantul să fie obligat să respecte anumite etape și termene de predare pe sectoare a analizelor multicriteriale care stabilesc traseul definitiv, studiile geo, studiul topo, studiul arheologic, studiul de trafic, studiul privind ocuparea terenurilor, studiile de mediu”, spune Cătălin Urtoi, unul dintre liderii „Împreună pentru Moldova”.
De altfel, protestul anunţat de militanţii pro-A8 pe 10 aprilie nu se suspendă întrucât, potrivit liderului IPM, Iașul este foarte aproape de a rata oportunitate de finanțare prin PNRR a tronsonului de autostradă Târgu Frumos - Lețcani, atât timp cât guvernanţii se pregătesc să aloce un miliard de euro Clujului pentru realizarea metroului, uitând de alocările, tot prin PNRR, pentru A8. „Fără o astfel de acțiune, Bucureștiul și clasa politică nu vor face nimic pentru această regiune!”, mai spune Urtoi. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau