Refugiații ucraineni de la Centrul de Asistență Umanitară din Nicolina și-au împărțit mîncarea cu oamenii săraci. Ei au gătit 500 de porții

Dimensiune font:

| 27-12-2022 11:08

Astăzi, ultimele 100 de porții de mâncare gătite de refugiații ucraineni și angajații de la Centrul de Asistență Umanitară și Socială pentru Refugiați CTR Nicolina Iași vor fi distribuite oamenilor fără adăpost din oraș.
În total, din ajunul Crăciunului și până acum, la Iași, în Centrul de asistență umanitară și socială pentru refugiați Nicolina s-au gătit 500 de porții de mâncare ucraineană și românească. Mâncarea a fost dăruită refugiaților ucraineni și oamenilor fără adăpost din Iași. Acest Crăciun a fost marcat de recunoștință, iubire pentru oameni, solidaritate și prietenie.
”În centrul în care sunt cazați acum, în perioada sărbătorilor, 80 de oameni, ideea de a face din sărbătorile Crăciunului un act de recunoștință și solidaritate a apărut în desele discuții cu ucrainenii care au spus că și ei vor să facă ceva pentru români, că le sunt recunoscători pentru sprijinul oferit. Așa că am discutat cu colegii din organizațiile cu care manageriem acest centru și ne-am gândit că am putea să creem contextul potrivit pentru ca ucrainenii să poată împărți din bucatele lor cu români care nici ei nu au un adăpost deasupra capului, decât prin bunăvoința cuiva. În plus, pentru ca sărbătoarea să fie așa cum se cuvine, toate cele trei mese din Ziua de Crăciun au fost gătite împreună cu refugiații și tot împreună am stat la masă în holul mare al centrului. Așa am împărtășit bucuria și recunoștința pentru aceste momente”, a declarat Mihaela Munteanu, coordonator al centrului și director de comunicare și advocacy la FONSS.

În ajunul Crăciunului, peste 100 de portii de mâncare – ciorbă de afumătură și tochitură moldovenească, au fost gătite pe terasa centrului și distribuite la Adăpostul pentru oamenii străzii de la Baia Publică Iași și în locurile din oraș unde între ruinele unei foste fabrici locuiesc câteva familii.
Echipa centrului a asigurat coordonarea și a muncit cot la cot cu ucrainenii. Au participat mai ales cei care stau în centru de mai mult timp. Unii dintre ei nu au mai gătit de peste 200 de zile, de când și-au pierdut casele, și bucuria lor a fost foarte mare.
Șapte ucrainence și șapte angajați ai centrului au preluat mâncarea și au făcut prima oprire la adăpostul de la Baia Publică. ONG-urile au comunicat între ele, așa cum fac de regulă și, pentru că mâncare a venit de la Centrul Nicolina, Fundația Emmaus, care de regulă distribuie prânzul de noapte, a avut o seara liberă.
Serviciul Voluntar de Ambulanță, care gestionează activitatea la adăpostul pentru oamenii străzii, a asigurat preluarea mâncării, distribuirea ei împreună cu cei care au dăruit-o, și a însoțit grupul de ucrainence și angajați de la Centrul de refugiați la al doilea loc în care s-a făcut distribuirea de hrană.
Între ruinele de la fosta fabrică de țigarete din Iași, ucrainencele și-au amintit de ruinele lăsate în urmă în țara lor. Pocnetul petardelor auzit în apropiere le-a facut să privească cu teamă în sus. Întunericul serii și spațiile insalubre în care locuiesc 10-15 oameni le-au impresionat.
Oamenii dintre ruine

Oamenii fără adăpost au fost primitori și bucuroși de daruri. Între ruine, unii se încălzeau la lumânări. Alții, care stau de mai mult timp acolo, își făcuseră și sobă și ne-au arătat cu mândrie că au brad.
La întoarcerea în centru, coordonatorul a oferit ucrainencelor informații suplimentare despre cei pe care i-au întâlnit și mai ales despre felul în care ONG-urile au organizat această distribuție de alimente, cu grijă pentru siguranța refugiaților. Bucuria de a dărui a fost și mai mare când au înțeles mai mult.
Prima zi de Crăciun a fost despre timp petrecut împreună, comunitate, iubire față de oameni.
De dimineață, a venit un oaspete la centru- Volodea, bucătar ucrainean, marinar în scurt concediu, tatăl uneia dintre traducătoarele ucrainence de la centru, care a avut ca misiune: borșul ucrainean. Familia lui- fiică, soție, cumnată, nepoată, mamă și bunică e întreagă refugiată la Iași. În loc să petreacă ziua de Crăciun cu familia lui a venit să ajute la gătirea borșului căruia ucrainenii îi duc dorul demult. Pentru cei 80 de refugiați din centru, Volodea a adus gustul de acasă.
Sub coordonarea lui Volodea și a lui Victor, antreprenorul ieșean care de nouă luni lucrează și la Centrul de asistență umanitară și socială pentru refugiați Nicolina Iași, s-au gătit încă 400 de porții de mâncare.
Micul dejun, prânzul și cina au fost foarte apreciate. Am gătit împreună, am pus masa împreună, ne-am făcut urări în limba în care am putut sau asistați de aplicațiile de pe mobil. Vârsta, limba vorbită și priceperea nu au fost bariere de netrecut.
Evident borșul ucrainean, cerut în porții duble, a fost bucuria cea mai mare.
”E impresionant să vezi cum un om rămas fără casă, fugit din calea războiului, se bucură de un preparat alimentar pentru că acolo e o bucățică din viața lui de dinainte, o particică din ”acasă”, care pentru majoritatea nici nu mai există”, a menționat Mihaela Munteanu.
În ziua a doua de Crăciun, alte 100 de porții de mâncare vor fi dăruite oamenilor fără adăpost din Iași
De data aceasta, mâncarea va fi preluată de către oamenii de la Fundația Emmaus și distribuită ca prânz de noapte, spre ora 18, așa cum fac ei de obicei.
Viața în centru reintră în normal, dar cu sufletele încărcare de un strop de bucurie, venită din iubire, recunoștintă, solidaritate.
Centrul de asistență umanitară și socială pentru refugiați Nicolina este manageriat de FONSS- Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Servicii Sociale, Asociatia Afterhills, Asociația ParentIS, Asociația Grupul Zambetul Nostru în parteneriat cu Primăria Municipiului Iași
In Centru se oferă servicii de asistență umanitară – Informare, cazare, masă, traducere, suport prin donații și servicii de asistență socială, asistență psihologică, socio-educaționale, socio-medicale și suport pentru integrare pentru refugiații ucraineni. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:12

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Ieșenii din IT, bănci, medicină și educația sunt cei mai obosiți
25/03/2025 10:09

Trăim intr-o societate care valorizează productivitatea peste orice altceva. Eficienta, multitasking-ul si disponibilitatea 24/7 au devenit noul standard al succesului, iar sindromul „Superworker&rdq ...

Teatrul „Luceafărul” marchează Purple Day și Ziua Mondială a Teatrului prin evenimente speciale
25/03/2025 09:35

În această săptămană, activitatea Teatrului Luceafărul Iasi stă sub semnul a două date semnificative pentru breasla internatională, pe care institutia le va marca prin mijloace artistice. 26 mar ...

Ciorapii nespălaţi nu l-au împiedicat pe vechiul hoţ să comită furtul
25/03/2025 09:31

 Tocmai a inceput procesul in unul din cele mai absurde cazuri de furt de pe teritoriul judeţului Iaşi. În dimineaţa de 22 octombrie 2023, Vasile M. se afla in sala de aşteptare a Gării de Nord, ...

Ieșenii, cuprinși de efectul serialului „Adolescence”
25/03/2025 09:14

Într-o seară cu miros de ceai rece si oboseală acumulată, am apăsat play pe telecomandă fără mari asteptări. Un serial nou, recomandat de un prieten, dar cu un titlu care m-a lăsat in gardă &nda ...

Iașul, blocat pe Autostrada Unirii - A8!
25/03/2025 09:12

* „Pe 26 Aprilie 2025 va incepe executia podului de la Ungheni, la profil de patru benzi. Spitalul Regional de Urgentă, cea mai mare unitate spitalicească din regiunea Moldovei, este in executie si urme ...

Tramvaiul, mutat pe strada Sfântul Lazăr
25/03/2025 09:11

Municipalitatea a pus pe hartie un proiect urias destinat nu doar imbunătătirii traficului in oras, ci si transformării „zonei zero” a capitalei Moldovei intr-un urias pietonal, in viitorul aprop ...

Tot mai puțini ieșeni își permit să cumpere o locuință
25/03/2025 09:10

* pe fondul cresterii din ce in ce mai rapide a preturilor, tot mai putini ieseni reusesc să devină proprietarii unei locuinte * in februarie, numărul celor deveniti proprietari a fost cu mult sub cifra inre ...

„Boala sărăciei” lovește din plin Iașul
25/03/2025 09:10

Tuberculoza continuă să rămană o problemă majoră de sănătate publică, afectand in special comunităţi sărace, mai ales in zonele rurale unde accesul la serviciile medicale este limitat. Condiţiile p ...

Aşa hoţ, greu de găsit: 29 pachete de bomboane. Nimic altceva
25/03/2025 08:28

 Agenţii de pază de la Carrefour Hala Centrală s-au frecat indelung la ochi. Nu le venea să creadă ce văd pe camerele de supraveghere. Era in seara de 12 noiembrie 2024, in jurul orei 17.00. Săndel ...

Tonetele de cartier, locul unde Iașul se vinde la bucată
25/03/2025 08:15

  Iasul nu e doar orasul marilor bulevarde, al cafenelelor cochete si al hipermarketurilor cu reclame luminoase. În umbra blocurilor, la parterul scărilor cu mozaic de ’84 si printre aleil ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei